• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Nej, det Àr ju lite orimligt. En
1675 frÄn samma tid kostar ju typ 10-15 att serva.....

Antar att logiken Àr typ, har man rÄd med en daytona för miljonen sÄ har man ocksÄ rÄd med service för 200k?
Antar att logiken Àr typ, har man rÄd med en Daytonan för miljonen sÄ sÀtter vi servicen sÄ dyrt att personen lÀgger den miljonen pÄ nya klockor hos oss istÀllet. ;)
 

card

Panerai
2-Faktor
16520

CB2E2937-61A9-4998-BF10-474FE8C76B03.jpeg
 

3R1K

Cartier
Tveksamt gissar jag. Tycker 22.500kr lÄter mer rimligt men @3R1K verkar ha försvunnit lika snabbt som han dök upp och bekrÀftelse om summan verkligen stÀmmer verkar utebli.
(Han kanske iof blev tvungen att jobba övertid nu för att ha rÄd med den servicen :D)

Haha, ursÀkta sent svar. Men priset stÀmmer, 225tkr och inte 22,5tkr. Det var alltsÄ Rolex Service Center i Köpenhamn som indikerade detta pris, och jag fick ungefÀr samma insikation med 6 mÄnader mellan mina tvÄ visiter. 175,000 DKK och uppÄt sa de. Det lÄter helt sjukt egentligen eftersom att en DJ eller Speedmaster frÄn samma period kostar betydligt mindre att serva. Men Rolex vill vÀl casha in pÄ klockans vÀrde och vet att man inte har nÄgon annanstans at gÄ. RÀtt dÄligt egentligen! SÄ jag frÄgade om detta var priset för en hel restoration men dÄ sa de "Nej, det Àr det vanliga servicepriset och var 7:e Är ska du Äterkomma". Ouch.

PS precis, nu fÄr jag jobba lite övertid för att ha rÄd med servicen :-D
 

3R1K

Cartier
Antar att logiken Àr typ, har man rÄd med en Daytonan för miljonen sÄ sÀtter vi servicen sÄ dyrt att personen lÀgger den miljonen pÄ nya klockor hos oss istÀllet. ;)

Absolut, Rolex vet att man inte kan vÀnda sig till nÄgon annan Àn dem, och vill ta del av vÀrdeutvecklingen. Men det sorgliga Àr att mÄnga gamla speciella klockor som denna 6263 frÄn 1975 blir liggandes dÄ man inte har rÄd att serva dem. Priset vore kanske acceptabelt ifall man fick en ny Daytona pÄ köpet :-D
 

Hawk100

Rolex
Absolut, Rolex vet att man inte kan vÀnda sig till nÄgon annan Àn dem, och vill ta del av vÀrdeutvecklingen. Men det sorgliga Àr att mÄnga gamla speciella klockor som denna 6263 frÄn 1975 blir liggandes dÄ man inte har rÄd att serva dem. Priset vore kanske acceptabelt ifall man fick en ny Daytona pÄ köpet :-D
Jag blir mer och mer glad att jag inte gillar Rolex över huvud taget...
Men jag lider med er som har ett genuint intresse av Rolex och som kanske hunnit samla pÄ er en del Àldre varianter men nu inte riktigt har ekonomin för att serva o underhÄlla dem med de priser som redovisas ovan....
KÀnns lite som den tidigare fastighetsskatten vi hade i Sverige. DÄ de som hela livet bott i relativt enkla o billiga boenden pÄ öar och nÀra kusten med tiden hade inte rÄd att ha dem kvar o betala fastighetsskatten eftersom deras hus blivit sÄ eftertraktade bland de penningstarka köparna....
Trist utveckling hur som helst med Rolex, men det kanske fÄr ses som naturligt och trösten fÄr vÀl ligga i vÀrdeökningen nÀr ni vÀl sÀljer dyrgriparna. (Och fÄr börja om med ett annat mÀrke???)
 

Whiskwatch

Panerai

TyvÀrr Àr det min faders klocka som han köpte nÄngÄng pÄ 70-talet (har jag för mig) nÀr han jobbade i försvaret. Vi brukar ta fram Ä lÄna varandras klockor nÀr vi trÀffas och jÀmföra vad som Àr bÀst. Daytonan vinner dock överlÀgset varje gÄng.. ;)

upload_2020-7-28_0-52-52.jpeg
 
Senast Àndrad:

Nodese

Omega
2-Faktor
LÄng trÄd och svar kanske finns tidigare, men Àr det nÄn som vet generell vÀntetid pÄ daytona i dagslÀget?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
LÄng trÄd och svar kanske finns tidigare, men Àr det nÄn som vet generell vÀntetid pÄ daytona i dagslÀget?
Om du menar stÄl ref 116500 med vit eller svart tavla Àr det nog dessvÀrre mÄnga Ärs vÀntan. Tror knappt nÄn AD ens tar lista pÄ denna om inte kunden har Àr kÀnd och har handlat en del hos dem tidigare
 
E

EltonBelton

Guest
NĂ„gon som har kĂ€nnedom om tillgĂ€ngligheten av vitguld med oysterflex? Är det en klocka man brukar kunna prova hos AD eller Ă€r den eftertraktad?
 
Topp