• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
1URP55s.png

Men Àdelmetall varianterna ser ju inte ut sÄ.
20201010_201433.jpg


Vs
20201010_200905.png
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
SÄ vad Àr din poÀng?

Om du lÀser mitt inlÀgg sÄ ser du att det Àr en frÄga och inte en poÀng.
FöljdfrÄgan blir sÄledes, om man gör det för den estetiska balansen, varför frÄngÄr man dÄ det nÀr man byter materialet som klockan Àr tillverkad av?
 
Senast Àndrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag rÄkade trycka svara för snabbt. Jag utökade mitt tidigare inlÀgg.
Ja, det Àr lite udda. Spontant börjar man fundera pÄ lÀnk jÀmfört med skinn/gummi. Tycker att balansen var bra pÄ stÄl nÀr bandhornen var smalare. Iofs inte sÀker pÄ att jag tycker Àdelmetall Àr sÀmre. TyvÀrr inte jÀmfört irl men kört stÄl ett tag sÄ den vet jag att jag tycker Àr helt ok. Har du en favvorit?
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Ja, det Àr lite udda. Spontant börjar man fundera pÄ lÀnk jÀmfört med skinn/gummi. Tycker att balansen var bra pÄ stÄl nÀr bandhornen var smalare. Iofs inte sÀker pÄ att jag tycker Àdelmetall Àr sÀmre. TyvÀrr inte jÀmfört irl men kört stÄl ett tag sÄ den vet jag att jag tycker Àr helt ok. Har du en favvorit?

Nej, jag blir inte klok pÄ det. :)
Först tyckte jag att stÄlmodellen sÄg osymetrisk och konstig ut men jag tror att jag faktiskt tycker att den ser bÀttre ut. Skulle vara vÀldigt kul att se dem sida vid sida i verkligheten. Ingen av dom Àr en klocka som ryms i min budget men jag blev ÀndÄ nyfiken om nÄgon hade ett klurigt svar pÄ varför de Àr olika.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, jag blir inte klok pÄ det. :)
Först tyckte jag att stÄlmodellen sÄg osymetrisk och konstig ut men jag tror att jag faktiskt tycker att den ser bÀttre ut. Skulle vara vÀldigt kul att se dem sida vid sida i verkligheten. Ingen av dom Àr en klocka som ryms i min budget men jag blev ÀndÄ nyfiken om nÄgon hade ett klurigt svar pÄ varför de Àr olika.
Helt enig, tycker det Àr mycket intressant. KÀnns som mÄnga av dessa lite udda symmetrier försvinner nÀr man idag ritar upp allt digitalt. Kan iofs vara ren inbillning men hörde nÄgonstans att man idag tom kan se i vilket cad-program detaljer Àr ritade i...
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Helt enig, tycker det Àr mycket intressant. KÀnns som mÄnga av dessa lite udda symmetrier försvinner nÀr man idag ritar upp allt digitalt. Kan iofs vara ren inbillning men hörde nÄgonstans att man idag tom kan se i vilket cad-program detaljer Àr ritade i...

Ja, sÄ kan det nog vara. Det digitala kanske Àter upp fingertoppskÀnslan. Om man bara tittar pÄ den högra sidan av klockan sÄ tycker jag att det ser mycket bÀttre ut pÄ stÄlisen, dÄ kronografknapparna kommer "nÀrmare" klockan. Det ser nÀstan lite för bulkigt ut pÄ platinan. Nu Àr det nyare Daytonas, hur förhöll det sig pÄ de Àldre?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ja, sÄ kan det nog vara. Det digitala kanske Àter upp fingertoppskÀnslan. Om man bara tittar pÄ den högra sidan av klockan sÄ tycker jag att det ser mycket bÀttre ut pÄ stÄlisen, dÄ kronografknapparna kommer "nÀrmare" klockan. Det ser nÀstan lite för bulkigt ut pÄ platinan. Nu Àr det nyare Daytonas, hur förhöll det sig pÄ de Àldre?
TrÄkig utveckling. Lite som CD-skivan förstörde musiken. Jag gillar inte nÀr det blir alltför perfekt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, sÄ kan det nog vara. Det digitala kanske Àter upp fingertoppskÀnslan. Om man bara tittar pÄ den högra sidan av klockan sÄ tycker jag att det ser mycket bÀttre ut pÄ stÄlisen, dÄ kronografknapparna kommer "nÀrmare" klockan. Det ser nÀstan lite för bulkigt ut pÄ platinan. Nu Àr det nyare Daytonas, hur förhöll det sig pÄ de Àldre?
Du svarade nedan, men tycker de tidigare har för smala bandhorn. Kanske ocksÄ lite korta. KÀnns som de dÄ mer var en vanlig oysterboett med fler knappar. DÄ gillar jag ÀndÄ smÄ ur.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej!
Fortfarande grymt nöjd, varje gÄng jag tittade pÄ de olika Daytona-modellerna sÄ landade jag pÄ denna. Hittar inget negativt alls med den, anvÀnder den nÄgra gÄnger i veckan. För mig Àr Daytonan helt perfekt i storlek och har bara bra saker att sÀga om den. Vitguld, keramisk becel och gummi gör den vÀldigt anvÀndbar och gÄr lite under radarn kontra en klocka i gulguld eller rosé. Urtavlan blandat med det svarta och vitguldet Àr magiskt i solljus!! Definitivt en keeper!!
Är förĂ€lskelsen över?

 

Zingo

Rolex
Är förĂ€lskelsen över?

Definitionen keeper = 2 mĂ„nader? 😁
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Varit nÄgra riktigt trevliga modeller pÄ auktion hos pantbanken, synd att prislappen Àr 'way out of my league'... men skam den som ger sig
 

Primaris

Omega
Är förĂ€lskelsen över?

FörÀlskelsen Àr inte över, tvÀrtom!!! Superfin klocka och exakt sÄ bra som jag skrev. Ibland Àr det bara omotiverat att ha en den summan liggande för anvÀndning nÄgon gÄng i veckan. Ibland knappt det. Hoppas ni förstÄr!! Blir den inte sÄld för rÀtt pengar behÄller jag den!!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
FörÀlskelsen Àr inte över, tvÀrtom!!! Superfin klocka och exakt sÄ bra som jag skrev. Ibland Àr det bara omotiverat att ha en den summan liggande för anvÀndning nÄgon gÄng i veckan. Ibland knappt det. Hoppas ni förstÄr!! Blir den inte sÄld för rÀtt pengar behÄller jag den!!
Bra att pengarna gĂ„r till nĂ„got som kanske anvĂ€nds oftare. Tror att folk reagerade pĂ„ att du kallade den för "keeper" 😃
 
Topp