• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle ljuga om jag sa att jag inte var nöjd. En riktigt skön klocka. Sitter som en dj41.
025E2540-1CB3-43A3-A9AD-D6C091F09B8C.jpeg
 
En frÄga, Àr om man har Daytona 116500LN med svart urtavla, och vill vÀxla till den vita för lite förnyelse, - Àr det möjligt att köpa den vita urtavlan OCH samtidigt behÄlla den svarta sÄ man kan vÀxla tillbaka nÀr man blir sugen pÄ det? Vad kostar en urtavla isÄfall - nÄgon som vet?

Tack förhand!
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
En frÄga, Àr om man har Daytona 116500LN med svart urtavla, och vill vÀxla till den vita för lite förnyelse, - Àr det möjligt att köpa den vita urtavlan OCH samtidigt behÄlla den svarta sÄ man kan vÀxla tillbaka nÀr man blir sugen pÄ det? Vad kostar en urtavla isÄfall - nÄgon som vet?

Tack förhand!
GÄr ej att bestÀlla vita tavlan frÄn Rolex.
Enda möjligheten Àr att skicka till Rolex för utbyte men dÄ fÄr du inte behÄlla den svarta.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
TÀnkte att den enligt serienr Àr pÄ nÄgot sÀtt kodad som svart urtavla, och kollar man upp den sÄ framgÄr att den inte har den riktiga urtavlan, men jag kan mycket vÀl ha fel....
Endast Rolex samt AD som sÄlt den kan se vilken tavla den levererats med.
Oavsett ingen franken dÄ bÄda tavlorna Àr korrekta till referensen.
 
Du fÄr byta tillbaka, men dÄ kostar det ytterligare 10k :)
Nej. Rolex tillÄter inte byte av tavlans fÀrg pÄ stÄl Daytona. Prexis som att andra otiginaltavlor till tex datejust inte gÄr att fÄ isatt. Tex den blÄ, just för att denmÀr mer eftertraktad.

Hade det varit sÄ enkelt att su bara kunde köpa en svarttavlad för 50k mindre och betala 10k i byte av tavla sÄ hade ju ingen köpt en vit Daytona pÄ begmarknaden.

Det sÀger sig sjÀlvt.
Och jag har pratat med en försÀljare just för att jag gick i samma tankar, men fick som sagt höra att visst kan du fÄ byta tavla, men till en ny likadan(samma fÀrg) nÀr det gÀller just Daytona iaf.

Sorry
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nej. Rolex tillÄter inte byte av tavlans fÀrg pÄ stÄl Daytona. Prexis som att andra otiginaltavlor till tex datejust inte gÄr att fÄ isatt. Tex den blÄ, just för att denmÀr mer eftertraktad.

Hade det varit sÄ enkelt att su bara kunde köpa en svarttavlad för 50k mindre och betala 10k i byte av tavla sÄ hade ju ingen köpt en vit Daytona pÄ begmarknaden.

Det sÀger sig sjÀlvt.
Och jag har pratat med en försÀljare just för att jag gick i samma tankar, men fick som sagt höra att visst kan du fÄ byta tavla, men till en ny likadan(samma fÀrg) nÀr det gÀller just Daytona iaf.

Sorry
DÄ har de Àndrat pÄ det pÄ senare Är. Jag har köpt en datejust med svart tavla. Köpte sen till en blÄ. Jag behöll bÄda tavlorna och gick till urmakaren nÀr jag ville skifta. NÀr det gÀller priset pÄ en svart- respektive vittavlad Daytona antar jag att du hÀnvisar till en marknad dÀr Rolex inte Àr? Listpriser Àr vÀl detsamma oavsett fÀrg? Sen att Rolex sÀtter kÀppar i hjulen för den som vill byta tavlor efter tycke och smak..... ja, det har jag inte ord för.
 

EWEA

Cartier
Nej. Rolex tillÄter inte byte av tavlans fÀrg pÄ stÄl Daytona. Prexis som att andra otiginaltavlor till tex datejust inte gÄr att fÄ isatt. Tex den blÄ, just för att denmÀr mer eftertraktad.

Hade det varit sÄ enkelt att su bara kunde köpa en svarttavlad för 50k mindre och betala 10k i byte av tavla sÄ hade ju ingen köpt en vit Daytona pÄ begmarknaden.

Det sÀger sig sjÀlvt.
Och jag har pratat med en försÀljare just för att jag gick i samma tankar, men fick som sagt höra att visst kan du fÄ byta tavla, men till en ny likadan(samma fÀrg) nÀr det gÀller just Daytona iaf.

Sorry
Det gÄr absolut att byta tavla pÄ en daytona sÄ lÀnge tavlan Àr korrekt för referensen, dvs pÄ en 116500 kan du byta frÄn svart till vit och tvÀrtom. Kostar typ 10-11k och du fÄr inte behÄlla den gamla tavlan.

Den svarta kostar inte 50k mindre? Skiljer ungefÀr 10-20k i begÀrt pris om man kollar hos handlare.
 
Topp