• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Burnman

Audemars
2-Faktor
Den upplevs klart mindre Àn Subben, men jag skulle inte byta tillbaka!
@Burnman provade min senast igÄr och vi var överens om att den bÀrs som en BB58
Yes. Jag kör ju en BB58:a till vardags, i princip som OWG. Provade daytonan och hade pĂ„ mig den en stund. Sen ”höll” jag nĂ€stan pĂ„ att Ă„ka hem med daytonan istĂ€llet. BĂ€rs sjukt likt 58:an. NĂ„gon krona dyrare dock 😬
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Är det hĂ„l i huvudet att köpa en TT Daytona?

Den Àr ju bÄde tillgÀnglig hos AD samt ligger ju bÀttre till rent prismÀssigt Àn stÄlvarianten, och personligen gillar jag TT!
DÀremot har jag aldrig provat en Daytona sÄ risken finns ju att man inte klickar, och min fundering Àr dÄ hur sval Àr den om man vill flippa den?

Samt hur kĂ€nslig Ă€r den guldiga bezeln(heter det ens sĂ„ nĂ€r det inte Ă€r vridring?) för repor? Är ju van vid keramiska bezels sĂ„ kan tĂ€nka mig att den kan se lite trĂ„kig ut efter ett tags anvĂ€ndning?

@Fixxxer har koll pÄ TT Daytona.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Är det hĂ„l i huvudet att köpa en TT Daytona?

Den Àr ju bÄde tillgÀnglig hos AD samt ligger ju bÀttre till rent prismÀssigt Àn stÄlvarianten, och personligen gillar jag TT!
DÀremot har jag aldrig provat en Daytona sÄ risken finns ju att man inte klickar, och min fundering Àr dÄ hur sval Àr den om man vill flippa den?

Samt hur kĂ€nslig Ă€r den guldiga bezeln(heter det ens sĂ„ nĂ€r det inte Ă€r vridring?) för repor? Är ju van vid keramiska bezels sĂ„ kan tĂ€nka mig att den kan se lite trĂ„kig ut efter ett tags anvĂ€ndning?
Inte alls hÄl i huvet! HÄl i huvet att sÀlja den dock och sen se den sticka ivÀg i pris! Gillar man TT Àr den optimal.
JÀkligt bra klocka och tÀnkte inte alls pÄ att bezeln skulle vara speciellt kÀnslig, men ja det Àr ju ingen keramisk.

En rolig sak Àr ju alla tavlor som finns att sÀtta i.

SlÄ till pÄ senaste refen (116503) om du ska köra.

Fick sÄlt min relativt snabbt. (Bytte mot en 114060 plus pengar)

Min förra:

384E068C-0F54-4493-AFF6-2F16A667E763.jpeg

71657521-E651-46D5-A596-AB195C94E5F3.jpeg
 

Primaris

Omega
TT Daytona Àr i slutÀndan en Daytona, en vÀldigt fin och respekterad klocka!!! Smaksak helt enkelt!! VÀldigt dressig och fin, har man en stÄlklocka till vardags Àr det grymt att ta fram TT för lite speciella tillfÀllen!!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Inte alls hÄl i huvet! HÄl i huvet att sÀlja den dock och sen se den sticka ivÀg i pris! Gillar man TT Àr den optimal.
JÀkligt bra klocka och tÀnkte inte alls pÄ att bezeln skulle vara speciellt kÀnslig, men ja det Àr ju ingen keramisk.

En rolig sak Àr ju alla tavlor som finns att sÀtta i.

SlÄ till pÄ senaste refen (116503) om du ska köra.

Fick sÄlt min relativt snabbt. (Bytte mot en 114060 plus pengar)

Min förra:

384E068C-0F54-4493-AFF6-2F16A667E763.jpeg

71657521-E651-46D5-A596-AB195C94E5F3.jpeg

Tack för svar!

GÄr det att sÀtta i valfri daytona-tavla utan protest frÄn AD? En panda-tavla hade ju varit trevligt men annars Àr vÀl den svarta pÄ din sista bild den enkla vÀgen att gÄ..
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för svar!

GÄr det att sÀtta i valfri daytona-tavla utan protest frÄn AD? En panda-tavla hade ju varit trevligt men annars Àr vÀl den svarta pÄ din sista bild den enkla vÀgen att gÄ..
Jag fick lÀra mig att alla tavlor som finns till tvÄton (Àven tidigare referenser) samt helguld (förutom vissa som Àr hands off, typ blÄa vitguldtavlan) Àr ok att sÀtta i.
 

Charles_

Rolex
NĂ€r det Ă€ndĂ„ Ă€r diskussion om tavlor; Ă€r det nĂ„gon som har erfarenhet hur det Ă€r med prutning pĂ„ delar? TĂ€nker kanske specifikt de lite dyrare varianterna med diamanter. Är det lönt att testa eller Ă€r det fullpris som gĂ€ller? :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Exakt, i slutÀndan Àr det en stÄlklocka. Smaken Àr som baken, Àlskar stÄlklockor men nÀr det kommer till guld Àr det en helt annan kÀnsla. Jag tycker de kÀnns mer speciella och wow-faktor!! StÄlisarna nÀrmar sig Oysterflex-Daytona och för de pengarna Àr valet enkelt. GOLD!!!
InstÀmmer helt
9D28992B-4387-4888-8A2F-D1ABB423F964.gif
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
NĂ€r det Ă€ndĂ„ Ă€r diskussion om tavlor; Ă€r det nĂ„gon som har erfarenhet hur det Ă€r med prutning pĂ„ delar? TĂ€nker kanske specifikt de lite dyrare varianterna med diamanter. Är det lönt att testa eller Ă€r det fullpris som gĂ€ller? :)
UtgÄr du efter tillÀggspriset i generalkatalogen sÄ Àr det ingen marginal för AD att skryta om vilket inte bÄdar till nÄn rabatt.
 
Gillar hur du resonerar. Tycker klockan ser bra ut. Inte mycket mer med det. Sen om det Àr motiverat att köpa till nÀstan 100k över listpriset Àr en smaksak kanske, vetifan. Det svider lite. FrÄgan Àr om man hade köpt den om det inte hade varit sÄ hypad?
Att köpa ett armband i stĂ„l för 140k (list) Ă€r vĂ€l ganska svĂ„rt att motivera med att man BEHÖVER eller att man "tycker det Ă€r snyggt, öht? Men har man detta som intresse sĂ„ kan man kanske inte sitta och mena att man ska kunna motivera nĂ„nting förutom att man har "sjukdomen" ;)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Att köpa ett armband i stĂ„l för 140k (list) Ă€r vĂ€l ganska svĂ„rt att motivera med att man BEHÖVER eller att man "tycker det Ă€r snyggt, öht? Men har man detta som intresse sĂ„ kan man kanske inte sitta och mena att man ska kunna motivera nĂ„nting förutom att man har "sjukdomen" ;)
Jag erkÀnner att det Àr en sjukdom. Köper en snart :) dock ej till list. Inte ens lönt att prata om list dÄ den möjligheten inte finns .
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Varför försvinner inte denna tror ni? Den har legat ute ett tag nu.
Har ni med lite bÀttre koll pÄ Daytona nÄgon teori?
Jag Àr sjÀlv sugen men tyvÀrr tycker jag det Àr vÀl mycket pengar för en stÄlklocka sÄ det kommer vÀl aldrig bli nÄgon Daytona för min del tyvÀrr.

 

Zingo

Rolex
Varför försvinner inte denna tror ni? Den har legat ute ett tag nu.
Har ni med lite bÀttre koll pÄ Daytona nÄgon teori?
Jag Àr sjÀlv sugen men tyvÀrr tycker jag det Àr vÀl mycket pengar för en stÄlklocka sÄ det kommer vÀl aldrig bli nÄgon Daytona för min del tyvÀrr.

Priset?
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Varför försvinner inte denna tror ni? Den har legat ute ett tag nu.
Har ni med lite bÀttre koll pÄ Daytona nÄgon teori?
Jag Àr sjÀlv sugen men tyvÀrr tycker jag det Àr vÀl mycket pengar för en stÄlklocka sÄ det kommer vÀl aldrig bli nÄgon Daytona för min del tyvÀrr.

Spontant: Det Àr den sÀmsta stÄldaytonan som producerats, den producerades i typ 15+ Är och har bara ett sÄ högt pris för att den hakat pÄ 116500?
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Spontant: Det Àr den sÀmsta stÄldaytonan som producerats, den producerades i typ 15+ Är och har bara ett sÄ högt pris för att den hakat pÄ 116500?
BerÀtta lite mer varför det Àr den sÀmsta stÄldaytonan? Var sugen pÄ den en gÄng i tiden. Jag Àr tydligen en riktig spontanare, önskemÄlet vore en inverted 6 dock svÄrt att hitta en i bra skick
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Spontant: Det Àr den sÀmsta stÄldaytonan som producerats, den producerades i typ 15+ Är och har bara ett sÄ högt pris för att den hakat pÄ 116500?
Helt klart Àr ju att priset har hakat pÄ 116500, det tror jag absolut.
Varför Àr det den sÀmsta stÄldaytonan? Seriös frÄga, jag har inte haft koll pÄ Daytona sÄ lÀnge sÄ jag har inte superkoll.
 
Topp