• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

AMG63

Cartier
FrÄgar er experter...det verkar vara lÀttare att fÄ tag i en 16528 med guldtavla och till ett hyggligt pris. Men jag vill gÀrna ha en med grön tavla..dÄ sticker priset :(...
Jag har tittat och kan inte hitta nÄgon lös grön tavla nÄgonstans..
Har ni nÄgon aning om vart man kan hitta en och hur mycket en sÄdan liten goding skulle gÄ pÄ.
Tack pÄ förhand..
Screenshot_20171024-133321.png

:rolex:
 
FrÄgar er experter...det verkar vara lÀttare att fÄ tag i en 16528 med guldtavla och till ett hyggligt pris. Men jag vill gÀrna ha en med grön tavla..dÄ sticker priset :(...
Jag har tittat och kan inte hitta nÄgon lös grön tavla nÄgonstans..
Har ni nÄgon aning om vart man kan hitta en och hur mycket en sÄdan liten goding skulle gÄ pÄ.
Tack pÄ förhand..
Screenshot_20171024-133321.png

:rolex:

Är knappast nĂ„gon expert men du kanske kan testa att höra med Rob E eller Nymans? NĂ€r jag funderade pĂ„ att byta tavla till min 116520 vill jag minnas att priset lĂ„g pĂ„ cirka 7 200:- för tavla och visare inklusive byte.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
FrÄgar er experter...det verkar vara lÀttare att fÄ tag i en 16528 med guldtavla och till ett hyggligt pris. Men jag vill gÀrna ha en med grön tavla..dÄ sticker priset :(...
Jag har tittat och kan inte hitta nÄgon lös grön tavla nÄgonstans..
Har ni nÄgon aning om vart man kan hitta en och hur mycket en sÄdan liten goding skulle gÄ pÄ.
Tack pÄ förhand..
Screenshot_20171024-133321.png

:rolex:
OsÀker men fanns det grön tavla till 5-siffriga? Den du visar Àr 6-siffrig?
 

AMG63

Cartier
Är knappast nĂ„gon expert men du kanske kan testa att höra med Rob E eller Nymans? NĂ€r jag funderade pĂ„ att byta tavla till min 116520 vill jag minnas att priset lĂ„g pĂ„ cirka 7 200:- för tavla och visare inklusive byte.
Vad bra,,ska höra med dem, tycker att det lÀt att vara ett bra pris,,,bara vad jag tror att den gröna Àr mer ovanlig Àn de andra, finns en uppsjö med delar till dem
pÄ chrono24,,,men ingen grön tavla:(
OsÀker men fanns det grön tavla till 5-siffriga? Den du visar Àr 6-siffrig?
Jag tog bilden frÄn chrono24..jag kan vara helt ute o cyklar, men denna Àr vÀl 5-siffrig?
Screenshot_20171024-170930.png
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Vad bra,,ska höra med dem, tycker att det lÀt att vara ett bra pris,,,bara vad jag tror att den gröna Àr mer ovanlig Àn de andra, finns en uppsjö med delar till dem
pÄ chrono24,,,men ingen grön tavla:(

Jag tog bilden frÄn chrono24..jag kan vara helt ute o cyklar, men denna Àr vÀl 5-siffrig?
Screenshot_20171024-170930.png

Nej, klockan pÄ bilden och reffen stÀmmer ej överens.
Tavlan du Àr ute efter passar ej till 5- siffriga ref.
 

AMG63

Cartier
Tack för svar :)
DÄ förstÄr jag varför det bara finns en ;),,,sÄ klockan Àr en 116528?,,vilket Är vÀxlade de modell?
Jag skickade en förfrÄgan iaf, fÄ se vad de svarar..
 

AMG63

Cartier
Vet inte vad jag ska tro en 2003 som Àr en 16528 med en nyare tavla..?
Är det nĂ„gon som ser pĂ„ bilden vilken ref det Ă€r pĂ„ klockan?
Den ligger Àven ute pÄ Ebay. Med 16528 som ref.
Screenshot_20171025-143014.png
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte vad jag ska tro en 2003 som Àr en 16528 med en nyare tavla..?
Är det nĂ„gon som ser pĂ„ bilden vilken ref det Ă€r pĂ„ klockan?
Den ligger Àven ute pÄ Ebay. Med 16528 som ref.
Screenshot_20171025-143014.png
JÀmför placering av subdials fem vs sexsiffrig sÄ ser du att det nog Àr omöjligt att klÀmma in de olika tavlorna pga av olika urverk. Dessutom tillverkades inte 5-siffriga 2003 utan gick ur produktion 2000
 

AMG63

Cartier
JÀmför placering av subdials fem vs sexsiffrig sÄ ser du att det nog Àr omöjligt att klÀmma in de olika tavlorna pga av olika urverk. Dessutom tillverkades inte 5-siffriga 2003 utan gick ur produktion 2000
Precis,,tror dom har smuttat pÄ nÄgot starkare,,vilken seriös affÀr som vidhÄller att det Àr rÀtt ref, knasigt :woot:.
Tror nog att jag fÄr leta vidare..
:rolex:
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Vet inte vad jag ska tro en 2003 som Àr en 16528 med en nyare tavla..?
Är det nĂ„gon som ser pĂ„ bilden vilken ref det Ă€r pĂ„ klockan?
Den ligger Àven ute pÄ Ebay. Med 16528 som ref.
Screenshot_20171025-143014.png

FörstÄr inte varför du jagar just den klockan? Billigast ww?
Hedens har en frĂ„n 2016 för 228’. Ett enkelt val om du frĂ„gar mig.
7364D9F2-284F-4C69-8A55-FE9E11CB8F26.png
 

AMG63

Cartier
FörstÄr inte varför du jagar just den klockan? Billigast ww?
Hedens har en frĂ„n 2016 för 228’. Ett enkelt val om du frĂ„gar mig.
7364D9F2-284F-4C69-8A55-FE9E11CB8F26.png
Morrn.. mÄste inte vara den, blev sÄ glad bara att det fanns en med grön tavla, jag vill inte ha en "ny" klocka, utan vill ha just 5-siffriga och Àldre.
Annars finns det en uppsjö med Daytonas för rimliga priser,,skitsnygga, men för nya för min smak.
Tycker samtidigt att de Àldre helstÄl ser för jÀkla trÄkiga ut och halv gulden ser lite mysko ut, och att helguldaren, blir för guldig med guldtavlan, vita ser inge vidare ut heller,,,svart tavla,,,ok,,kanske,,.blÄ tavla Àr fin, men har en sub med blÄ tavla redan, sÄ nÄgon annan fÀrg hade varit fint :)
Men för att lÀgga en 200kkr mÄste det verkligen kÀnnas rÀtt frÄn början.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Morrn.. mÄste inte vara den, blev sÄ glad bara att det fanns en med grön tavla, jag vill inte ha en "ny" klocka, utan vill ha just 5-siffriga och Àldre.
Annars finns det en uppsjö med Daytonas för rimliga priser,,skitsnygga, men för nya för min smak.
Tycker samtidigt att de Àldre helstÄl ser för jÀkla trÄkiga ut och halv gulden ser lite mysko ut, och att helguldaren, blir för guldig med guldtavlan, vita ser inge vidare ut heller,,,svart tavla,,,ok,,kanske,,.blÄ tavla Àr fin, men har en sub med blÄ tavla redan, sÄ nÄgon annan fÀrg hade varit fint :)
Men för att lÀgga en 200kkr mÄste det verkligen kÀnnas rÀtt frÄn början.

Ok, tror tyvÀrr inte att det blir sÄ lÀtt att lösa en gulguldare och grön tavla pÄ en 5-siffrig referens. Om du kan tÀnka dig svart tavla sÄ Àr ju en matt inverted 6 to die for...
IMG_5933.PNG
 
Topp