• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
FĂ„r vĂ€l hosta upp ett bidrag till denna trĂ„den. Har tidigare haft en 16520 som fick lĂ€mna. Är nu inne pĂ„ min andra 116515 och tanken Ă€r att denna ska stanna. Blev en helt annan klocka pĂ„ Rubber B. Tappade helt sin "gubbighet" ;).
image.jpeg

RubberB Àr the shit helt enkelt. Drog pÄ ett för att köra över sommarn för 2Är sedan, suttit pÄ sedan dess.
 

MattNatt

Cartier
Tja, vad ska man sÀga. Daytona Àr tveklöst Rolex bÀsta modell. InstÀmmer med dig Affe om att kombinationen guld och lÀder Àr riktigt bra. SÄlde precis min andra 116515 och vet faktiskt inte varför om jag ska vara Àrlig. Tanken var att jag skulle ha kvar den dÄ jag saknade min första. NÄvÀl en ny Àr pÄ gÄng och vi fÄr vÀl se hur lÀnge den stannar. Bjuder pÄ lite bilder pÄ nÄgra Daytonor jag Àgt.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

FĂ„r torka mig om munnen lite nu... :hungry:
Vitguldarn e en personlig favorit! FÄr ha din sistnÀmnda runt handleden under tiden jag skramlar med bössa ;):cigar:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kan jag köpa till lÀnk till den?
Tveksam till att det Àr sÄ lÀtt att fÄ tag pÄ en lös lÀnk i vitguld men finns vitguldare pÄ lÀnk sÄ köper du en sÄn sÄ fÄr du lÀnk med redan frÄn början. Tavlan som sitter pÄ mÄste du ha en guld Daytona för att fÄ köpa om den inte sitter dÀr frÄn början men du fÄr den inte lös utan tavlan fÄr bara lÀmna AD om den sitter pÄ plats i klockan.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tveksam till att det Àr sÄ lÀtt att fÄ tag pÄ en lös lÀnk i vitguld men finns vitguldare pÄ lÀnk sÄ köper du en sÄn sÄ fÄr du lÀnk med redan frÄn början. Tavlan som sitter pÄ mÄste du ha en guld Daytona för att fÄ köpa om den inte sitter dÀr frÄn början men du fÄr den inte lös utan tavlan fÄr bara lÀmna AD om den sitter pÄ plats i klockan.


Problemet sitter i, att det inte Àr lösa ÀndlÀnkar @Chami! TyvÀrr sÄ sitter dom fast i boetten, nu vet jag inte hur det Àr pÄ den senare sexsiffriga men pÄ min 16518 sÄ Àr det sÄ dessvÀrre! Nu kan det ju kanske funka Àn dÄ, men jag Àr tveksam att det skulle bli se bra ut!

rolex_16518_daytona_zenith_4030_18k_gold_18.jpg
 
Senast Àndrad:

Miami

Rolex
2-Faktor
Problemet sitter i, att det inte Àr lösa ÀndlÀnkar @Chami! TyvÀrr sÄ sitter dom fast i boetten, nu vet jag inte hor det Àr pÄ den senare sexsiffriga men pÄ min 16518 sÄ Àr det sÄ dessvÀrre! Nu kan det ju kanske funka Àn dÄ, men jag Àr tveksam att det skulle bli se bra ut!

rolex_16518_daytona_zenith_4030_18k_gold_18.jpg

DÄ fÄr man spara och köpa 2 :D
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Problemet sitter i, att det inte Àr lösa ÀndlÀnkar @Chami! TyvÀrr sÄ sitter dom fast i boetten, nu vet jag inte hor det Àr pÄ den senare sexsiffriga men pÄ min 16518 sÄ Àr det sÄ dessvÀrre! Nu kan det ju kanske funka Àn dÄ, men jag Àr tveksam att det skulle bli se bra ut!

rolex_16518_daytona_zenith_4030_18k_gold_18.jpg

Jag har ocksÄ lÀst nÄgot om det men formulerade mig lite slarvigt i svaret. Menade snarare att det kan bli svÄrt att fÄ pÄ den men vet inte helt sÀkert hur det skulle fungera eller inte fungera pÄ den ref jag har.
Men finns guldare med lÀnk sÄ Àr inte direkt nÄgot problem, köp med lÀnk frÄn början sÄ Àr det löst.
 

DG

Panerai
2-Faktor
Tja, vad ska man sÀga. Daytona Àr tveklöst Rolex bÀsta modell. InstÀmmer med dig Affe om att kombinationen guld och lÀder Àr riktigt bra. SÄlde precis min andra 116515 och vet faktiskt inte varför om jag ska vara Àrlig. Tanken var att jag skulle ha kvar den dÄ jag saknade min första. NÄvÀl en ny Àr pÄ gÄng och vi fÄr vÀl se hur lÀnge den stannar. Bjuder pÄ lite bilder pÄ nÄgra Daytonor jag Àgt.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Riktigt riktigt bra! @Guskleto
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Go trÄd @Affe !Hade en 116520 förra Äret. Störde mig dock lite pÄ att det var för mkt polerat...speciellt bezeln
IMG_6709.JPG

SÄ nÀr man i Är slÀppte 116500 sÄ blev det ju att stÀlla sig i kö. Kommer förhoppningsvis i september (LÄnad bild, 116500)
image-2.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Go trÄd @Affe !Hade en 116520 förra Äret. Störde mig dock lite pÄ att det var för mkt polerat...speciellt bezeln
IMG_6709.JPG

SÄ nÀr man i Är slÀppte 116500 sÄ blev det ju att stÀlla sig i kö. Kommer förhoppningsvis i september (LÄnad bild, 116500)
image-2.jpeg


HÄller med dig angÄende den sexsiffriga, alldeles för mycket polerat! SpÀnnande, ser framemot en paketöppning under september ;)!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Absolut den modell av rolle jag anvÀnder minst
Men visst, den Àr lite cool, men inte som en dykare med svart vridring :)
16520
image.jpeg

image.jpeg


116520
image.jpeg
image.jpeg


Tycker 16520 Àr sÄ mkt snyggare Àn 116520 Ogillar subdialsens placering pÄ 116520 samt de korta tjockare indexmarkeringarna jÀmfört med 16520.
 
Senast Àndrad:
Topp