• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Bas

Patek
Saknar ni datum pÄ daytona? inte jag iaf :)
DSC_0495.JPG
 

Bas

Patek
Nej, men lite mer tyngd och kanske 0,5-1mm bredare, dÄ hade jag varit 100% nöjd. SÄ van vid Speedy och Navitimer som kronografer och i jÀmförelse sÄ kÀnns Daytonan lite fjuttig...
Ja kan hÄlla med om att den kanske skulle varit lite bredare, jÀmfört mot speedy eller en 41-41mm Navi sÄ Àr den fjuttig som du sÀger.
Men sÄ mycket bÀttre Àn bÄda klockorna :D
 

Hmmmm

Omega
Vet inte om ngn uppskattar det men vÀrderqde min stÄ Daytona med vit tavla frÄn 2009 Àr 2012 vid köpet till 70k Nu pÄ samma stÀlle 140k. AnvÀnts dagligen sedan 2012.

Har bi f.ö. noterat att de smÄ tavlorna pÄ Platlnan ör ljusblÄa nÀr du vÀljer baguettediamanter. En sÄn hade man gÀrna haft ocksÄ. En stÄl Daytona kÀnns som en leksaksklocka egter du kÀnt pÄ en Platona.

Sen Äste jag lÀgga tkll att en vitgulds Daytona med blÄ urtavla Àr vÀldigt smakgull, mer diskret Àn stÄl med vit boett.
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Vet inte om ngn uppskattar det men vÀrderqde min stÄ Daytona med vit tavla frÄn 2009 Àr 2012 vid köpet till 70k Nu pÄ samma stÀlle 140k. AnvÀnts dagligen sedan 2012.

Har bi f.ö. noterat att de smÄ tavlorna pÄ Platlnan ör ljusblÄa nÀr du vÀljer baguettediamanter. En sÄn hade man gÀrna haft ocksÄ. En stÄl Daytona kÀnns som en leksaksklocka egter du kÀnt pÄ en Platona.

Sen Äste jag lÀgga tkll att en vitgulds Daytona med blÄ urtavla Àr vÀldigt smakgull, mer diskret Àn stÄl med vit boett.
140k kan du nog ta med en stor nypa. :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Saknar ni datum pÄ daytona? inte jag iaf :)
DSC_0495.JPG
Ett diskret litet datumfönster (utan bubbla) kl. 4:30 hade nog allt suttit fint ÀndÄ. Funkar ju riktigt bra pÄ en annan kronograf med keramisk bezel pÄ 41mm jag tÀnker pÄ, inga namn nÀmnda :woot:

SkÀmt Äsido den Àr perfekt som den Àr :)
 
  • Like
Reactions: Bas

Bonumm

Panerai
Har letat ett tag nu efter en vit men har ingen lust att pröjsa +170k Àr det helt omöjligt att hitta en 116500 för 155-160k. StÄr i kö men har sÀkert tvÄ Är vÀntan kvar.
Vet att denna varit upp tidigare i trĂ„den men jag gillar verkligen denna tavla. Skulle klart kunna tĂ€nka mig denna i stĂ€llet för en med vit tavla. Är det hemskt att stoppa in denna tavla i en 116500?
https://www.blocket.se/stockholm/Original_Rolex_116500LN_Daytona_Platinatavla_79660969.htm?ca=5&w=3
 

Bas

Patek
Har letat ett tag nu efter en vit men har ingen lust att pröjsa +170k Àr det helt omöjligt att hitta en 116500 för 155-160k. StÄr i kö men har sÀkert tvÄ Är vÀntan kvar.
Vet att denna varit upp tidigare i trĂ„den men jag gillar verkligen denna tavla. Skulle klart kunna tĂ€nka mig denna i stĂ€llet för en med vit tavla. Är det hemskt att stoppa in denna tavla i en 116500?
https://www.blocket.se/stockholm/Original_Rolex_116500LN_Daytona_Platinatavla_79660969.htm?ca=5&w=3
Hur aktivt söker du efter vit?
Stött pÄ nÄgra stycken lÀngst vÀgen :)
 
Har letat ett tag nu efter en vit men har ingen lust att pröjsa +170k Àr det helt omöjligt att hitta en 116500 för 155-160k. StÄr i kö men har sÀkert tvÄ Är vÀntan kvar.
Vet att denna varit upp tidigare i trĂ„den men jag gillar verkligen denna tavla. Skulle klart kunna tĂ€nka mig denna i stĂ€llet för en med vit tavla. Är det hemskt att stoppa in denna tavla i en 116500?
https://www.blocket.se/stockholm/Original_Rolex_116500LN_Daytona_Platinatavla_79660969.htm?ca=5&w=3

Är det inte hemskt med fusket i sig sĂ„ Ă€r det i alla fall hemskt nĂ€r bezel och sub-dial’s inte matchar i fĂ€rg enligt mig.
 

Bonumm

Panerai
Hur aktivt söker du efter vit?
Stött pÄ nÄgra stycken lÀngst vÀgen :)
Har en köpesannons hÀr pÄ KS men har bara fÄtt napp pÄ svarta och en vit som blev för dyr för mig. Kostar ju 8k att byta tavla sÄ det blev inte vÀrt det om man skulle köpt en svart en. Sedan sÄ har ju priserna stuckit ivÀg en 15% bara de sista mÄnaderna. FrÄn 150k till uppemot 170k och det tycker jag blir lite för mycket. Finns ju en vit pÄ KS för 185, men det finns ju inte pÄ kartan att man nappar pÄ den.
 

puffen

Cartier
Fick höra igÄr av AD att det tydligen Àr strikt förbjudet att byta fÀrg pÄ tavlan pÄ116500 enligt Rolex. NÄgon annan som hört det ocksÄ?
 
Topp