• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Har letat ett tag nu efter en vit men har ingen lust att pröjsa +170k Àr det helt omöjligt att hitta en 116500 för 155-160k. StÄr i kö men har sÀkert tvÄ Är vÀntan kvar.
Vet att denna varit upp tidigare i trĂ„den men jag gillar verkligen denna tavla. Skulle klart kunna tĂ€nka mig denna i stĂ€llet för en med vit tavla. Är det hemskt att stoppa in denna tavla i en 116500?
https://www.blocket.se/stockholm/Original_Rolex_116500LN_Daytona_Platinatavla_79660969.htm?ca=5&w=3
170k = nej
160k = okej

Hur gÄr tankarna dÀr..?
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Visst har jag rÄd men nÄgonstans sÄ mÄste man dra en grÀns för vad man Àr villig att betala.
MÄste vara jobbigt att vilja köpa nÄgot till ett pris som ingen vill sÀlja för.

SjÀlv vill jag gÀrna köpa en Hulk för 65k. (PS jag Àr livrÀdd för att den ska gÄ ner i vÀrde efter att jag köpt den, sÄ jag vill ju inte betala "för mycket", trots att "för mycket" Àr marknadspris)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
MÄste vara jobbigt att vilja köpa nÄgot till ett pris som ingen vill sÀlja för.

SjÀlv vill jag gÀrna köpa en Hulk för 65k. (PS jag Àr livrÀdd för att den ska gÄ ner i vÀrde efter att jag köpt den, sÄ jag vill ju inte betala "för mycket", trots att "för mycket" Àr marknadspris)

DÄ jag betraktar dig som en sann entusiast sÄ kan du fÄ köpa min för 65' . Jag kommer backa ngra kronor pÄ den men en hobby Àr sÀllan gratis :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Fick höra igÄr av AD att det tydligen Àr strikt förbjudet att byta fÀrg pÄ tavlan pÄ116500 enligt Rolex. NÄgon annan som hört det ocksÄ?
Pratade i telefon med Marcus pÄ Rob nyligen för att reda ut detta samt kolla vad som gÀller dÄ jag eventuellt tÀnkt byta frÄn svart till vit tavla pÄ min 116500.

Inga problem att köpa lösa tavlor till stÄl-daytona dÄ Rolex sÀljer lösa tavlor till ADs. Du kan byta frÄn Svart till vit OCH behÄlla den gamla tavlan. 7700 kronor för tavla och byte. Tar ca 1h och finns hemma pÄ lager.

Jag har kollat med Rob och enligt de sÄ Àr det inget problem. Kostar 8k och man fÄr inte behÄlla den gamla tavlan.
Jo det fÄr du.
 

puffen

Cartier
Pratade i telefon med Marcus pÄ Rob nyligen för att reda ut detta samt kolla vad som gÀller dÄ jag eventuellt tÀnkt byta frÄn svart till vit tavla pÄ min 116500.

Inga problem att köpa lösa tavlor till stÄl-daytona dÄ Rolex sÀljer lösa tavlor till ADs. Du kan byta frÄn Svart till vit OCH behÄlla den gamla tavlan. 7700 kronor för tavla och byte. Tar ca 1h och finns hemma pÄ lager.


Jo det fÄr du.
SÄ sjukt mÀrkligt och förvirrande... men tack för infon!
 

joca

Patek
2-Faktor
SÄ sjukt mÀrkligt och förvirrande... men tack för infon!
Jag hÄller med, fÄtt höra flera olika svar men Marcus menade pÄ det att Rolex sÀljer lösa tavlor och de fÄr dÄ sÀlja lösa tavlor till stÄl-daytonas. Det Àr ingen "speciell regel" för Rob utan det gÀller samtliga ADs. Varför t.ex. Krons sÀger att det Àr "strikt förbjudet" tyckte han sjÀlvklart var mycket mÀrkligt och förstod inte vad dom grundade det svaret pÄ!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag hÄller med, fÄtt höra flera olika svar men Marcus menade pÄ det att Rolex sÀljer lösa tavlor och de fÄr dÄ sÀlja lösa tavlor till stÄl-daytonas. Det Àr ingen "speciell regel" för Rob utan det gÀller samtliga ADs. Varför t.ex. Krons sÀger att det Àr "strikt förbjudet" tyckte han sjÀlvklart var mycket mÀrkligt och förstod inte vad dom grundade det svaret pÄ!
Med tanke pÄ alla trÄkiga historier om Krons, sÄ verkar det som att Krons gör lite som Krons vill
 
Jag hÄller med, fÄtt höra flera olika svar men Marcus menade pÄ det att Rolex sÀljer lösa tavlor och de fÄr dÄ sÀlja lösa tavlor till stÄl-daytonas. Det Àr ingen "speciell regel" för Rob utan det gÀller samtliga ADs. Varför t.ex. Krons sÀger att det Àr "strikt förbjudet" tyckte han sjÀlvklart var mycket mÀrkligt och förstod inte vad dom grundade det svaret pÄ!

Enkelt - SÀljaren tar den andra tavlan och sÀljer sjÀlv vid sidan om! ;)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Pratade i telefon med Marcus pÄ Rob nyligen för att reda ut detta samt kolla vad som gÀller dÄ jag eventuellt tÀnkt byta frÄn svart till vit tavla pÄ min 116500.

Inga problem att köpa lösa tavlor till stÄl-daytona dÄ Rolex sÀljer lösa tavlor till ADs. Du kan byta frÄn Svart till vit OCH behÄlla den gamla tavlan. 7700 kronor för tavla och byte. Tar ca 1h och finns hemma pÄ lager.

Tack för info!
 

joca

Patek
2-Faktor
Har pratat med Rob igen dÄ jag var pÄ vÀg bort för att köpa en vit tavla...
Marcus hade förstÄtt mig fel och trodde jag pratade om 116520 fastÀn jag sa "nya daytonan i stÄl referens 116500 med keramisk ring".

Det som gÀller enligt Rob Àr alltsÄ att de skickar ner klockan till Rolex som byter tavlan och gamla tavlan fÄr EJ behÄllas.

DĂ€remot att Krons sĂ€ger att det Ă€r STRIKT FÖRBJUDET Ă€r fortfarande mĂ€rkligt..
 

RobVintage

Panerai
Mao Àr man ganska dum om man gÄr till en ad och byter tavla, borde vÀl finnas grÄhandlare som kan skaka fram en tavla lan man tycka
 
Topp