• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag förstÄr inte riktigt hur daytonan kan skilja sig frÄn andra modeller nÀr det gÀller tavelbyte,alltsÄ varför Rolex behÄller tavlan pÄ den men inte pÄ vissa andra modeller?

Är ju inte helt ovanligt att folk byter tavla fram och tillbaka pĂ„ Exp 2, eller guldsub för den delen dĂ€r man vĂ€xlar tavla och bezel mellan LB och LN
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag förstÄr inte riktigt hur daytonan kan skilja sig frÄn andra modeller nÀr det gÀller tavelbyte,alltsÄ varför Rolex behÄller tavlan pÄ den men inte pÄ vissa andra modeller?

Är ju inte helt ovanligt att folk byter tavla fram och tillbaka pĂ„ Exp 2, eller guldsub för den delen dĂ€r man vĂ€xlar tavla och bezel mellan LB och LN

Ingen som bryr sig om den fula ankungen (Exp 2) och gulguldsub Àr de vÀl bara glada om de fÄr krÀngt och samma med tillbehör. :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag förstÄr inte riktigt hur daytonan kan skilja sig frÄn andra modeller nÀr det gÀller tavelbyte,alltsÄ varför Rolex behÄller tavlan pÄ den men inte pÄ vissa andra modeller?

Är ju inte helt ovanligt att folk byter tavla fram och tillbaka pĂ„ Exp 2, eller guldsub för den delen dĂ€r man vĂ€xlar tavla och bezel mellan LB och LN
Antagligen för att den vita Àr mer populÀr och kostar mer pÄ begmarknaden. Kan tÀnka mig att Rolex inte heller vill ha massa tavlor till deras mest populÀra modell pÄ marknaden.
 

joca

Patek
2-Faktor
SĂ„ himla bra modell!
D0F83376-F3E6-4F67-AD47-ABC812794442.jpeg
 

Bas

Patek
Lustigt nÀr semi-vintage (tidig/mellansafir) sticker pÄ det dÀr sÀttet. En vit 16520 fick man ju 70-80k för bara för 2-3 Är sen

Min egen annons frÄn 2016, pÄ 80k
https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-16520-zenith-med-vit-tavla-prisbump-12-2.49924/
Det Àr vÀl endÄ ganska stor prisskillnad pÄ en med Zenith och en utan?

LÄg en med Zenith för 120k pÄ K&S för inte sÄ lÀnge sedan, sÀljaren fick bumpa den ett bra tag innan nÄgon nappade sÄ det har gÄtt jÀvligt snabbt.
 

Flat-Eric

StÄlklockans beskyddare
2-Faktor
Det Àr vÀl endÄ ganska stor prisskillnad pÄ en med Zenith och en utan?

LÄg en med Zenith för 120k pÄ K&S för inte sÄ lÀnge sedan, sÀljaren fick bumpa den ett bra tag innan nÄgon nappade sÄ det har gÄtt jÀvligt snabbt.
Skillnad pÄ Kalle Kuls pÄ KS i svedala jmf med HQ Milton i USA....
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det Àr vÀl endÄ ganska stor prisskillnad pÄ en med Zenith och en utan?

LÄg en med Zenith för 120k pÄ K&S för inte sÄ lÀnge sedan, sÀljaren fick bumpa den ett bra tag innan nÄgon nappade sÄ det har gÄtt jÀvligt snabbt.
TÀnker du pÄ denna?
https://klocksnack.se/threads/prisbump-rolex-daytona-16520-s-serie-120-ksek-billigast-ww.75418/
Fel tavla (skall ha inverted 6) samt inte jÀtterolig boett.
 

SIRdavid

Panerai
Kan 277-285gr extra pÄ ena sidan av kroppen pÄverka typ ryggen? TÀnker om man kan bli skev..... :eek:
NÀr man badar med Daytonan sÄ sjunker armen rejÀlt nÀr man slappnar av, andra klockor har ingen pÄverkan pÄ det sÀttet alls.. SÄ lite skev blir man, framför allt sÄ blir man rubbad mentalt dÄ andra stÄlklockor kÀnns löjligt lÀtt
 

Hmmmm

Omega
Badproblem :D Har ne stÄldaytona men nÀr man hÄllt och jÀmfört med Platina vill man defintivt vilja ha Platina :/ :( (men ocksÄ stpl kvar).
NÀr man badar med Daytonan sÄ sjunker armen rejÀlt nÀr man slappnar av, andra klockor har ingen pÄverkan pÄ det sÀttet alls.. SÄ lite skev blir man, framför allt sÄ blir man rubbad mentalt dÄ andra stÄlklockor kÀnns löjligt lÀtt
 
Topp