• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

flugan

Cartier
Efter 4 mÄnader som owg med min Batman,
20180910_104644.jpg
sÄ fick jag komma hem till min fina...
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Daytona Àr en av mina graal klockor! Kanske en vacker dag Àr det min tur, men sÄ lÀnge för jag nöja mig med alla fina bilder ni delar med er av hÀr :rolleyes:
 

Bonumm

Panerai
IgÄr nÀr jag drog upp min 116500 manuellt sÄ hÀnde nÄgon konstigt nÀr den förmodligen var helt uppdragen. Det nÀrmaste jag kan beskriva kÀnslan vid uppdrag Àr att det knastrade, inte ljudmÀssigt utan sjÀlva kÀnslan. KÀnslan var ungefÀr som att den "kuggade över", fick kolla flera gÄnger sÄ att det inte var nÄgot skrÀp som hamnat runt kronan. Har aldrig varit med om nÄgot liknande pÄ mina andra klockor. Denna Àr helt nya ocksÄ och knappt anvÀnd, har inte varit med om nÄgra tapp i golv eller dylikt. NÄgon som varit med om nÄgot dylikt? :(:(

LÀt den ligga över natten och nÀr jag kÀnde pÄ den i morse sÄ var det samma kÀnsla fast lite mindre eftersom fjÀdern slÀppt lite i spÀnning. Klockan gÄr som den ska i övrigt och inget konstigt kÀnns nÀr man stÀller tiden utan det Àr vid uppdrag som detta kÀnns.
Om man ska be nĂ„gon AD kolla upp vad det kan vara vilken rekommenderas? Är det Rob E som gĂ€ller? Klockan Ă€r ju under garanti eftersom den knappt Ă€r 6mĂ„nader.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
IgÄr nÀr jag drog upp min 116500 manuellt sÄ hÀnde nÄgon konstigt nÀr den förmodligen var helt uppdragen. Det nÀrmaste jag kan beskriva kÀnslan vid uppdrag Àr att det knastrade, inte ljudmÀssigt utan sjÀlva kÀnslan. KÀnslan var ungefÀr som att den "kuggade över", fick kolla flera gÄnger sÄ att det inte var nÄgot skrÀp som hamnat runt kronan. Har aldrig varit med om nÄgot liknande pÄ mina andra klockor. Denna Àr helt nya ocksÄ och knappt anvÀnd, har inte varit med om nÄgra tapp i golv eller dylikt. NÄgon som varit med om nÄgot dylikt? :(:(

LÀt den ligga över natten och nÀr jag kÀnde pÄ den i morse sÄ var det samma kÀnsla fast lite mindre eftersom fjÀdern slÀppt lite i spÀnning. Klockan gÄr som den ska i övrigt och inget konstigt kÀnns nÀr man stÀller tiden utan det Àr vid uppdrag som detta kÀnns.
Om man ska be nĂ„gon AD kolla upp vad det kan vara vilken rekommenderas? Är det Rob E som gĂ€ller? Klockan Ă€r ju under garanti eftersom den knappt Ă€r 6mĂ„nader.
Vad tror du sjÀlv att det Àr baserat pÄ det du skrivit? LÄter som att du försökt dra upp den för mycket helt enkelt, sluta pilla.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Vad tror du sjÀlv att det Àr baserat pÄ det du skrivit? LÄter som att du försökt dra upp den för mycket helt enkelt, sluta pilla.
HĂ„rda bud!

IgÄr nÀr jag drog upp min 116500 manuellt sÄ hÀnde nÄgon konstigt nÀr den förmodligen var helt uppdragen. Det nÀrmaste jag kan beskriva kÀnslan vid uppdrag Àr att det knastrade, inte ljudmÀssigt utan sjÀlva kÀnslan. KÀnslan var ungefÀr som att den "kuggade över", fick kolla flera gÄnger sÄ att det inte var nÄgot skrÀp som hamnat runt kronan. Har aldrig varit med om nÄgot liknande pÄ mina andra klockor. Denna Àr helt nya ocksÄ och knappt anvÀnd, har inte varit med om nÄgra tapp i golv eller dylikt. NÄgon som varit med om nÄgot dylikt? :(:(

LÀt den ligga över natten och nÀr jag kÀnde pÄ den i morse sÄ var det samma kÀnsla fast lite mindre eftersom fjÀdern slÀppt lite i spÀnning. Klockan gÄr som den ska i övrigt och inget konstigt kÀnns nÀr man stÀller tiden utan det Àr vid uppdrag som detta kÀnns.
Om man ska be nĂ„gon AD kolla upp vad det kan vara vilken rekommenderas? Är det Rob E som gĂ€ller? Klockan Ă€r ju under garanti eftersom den knappt Ă€r 6mĂ„nader.

RÄkade ut för nÄgot liknande pÄ en vintage DJ. FjÀdern som gick i det fallet . Tveksamt om det gÄr under garanti eftersom du skruvat för mycket. Lycka till!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
IgÄr nÀr jag drog upp min 116500 manuellt sÄ hÀnde nÄgon konstigt nÀr den förmodligen var helt uppdragen. Det nÀrmaste jag kan beskriva kÀnslan vid uppdrag Àr att det knastrade, inte ljudmÀssigt utan sjÀlva kÀnslan. KÀnslan var ungefÀr som att den "kuggade över", fick kolla flera gÄnger sÄ att det inte var nÄgot skrÀp som hamnat runt kronan. Har aldrig varit med om nÄgot liknande pÄ mina andra klockor. Denna Àr helt nya ocksÄ och knappt anvÀnd, har inte varit med om nÄgra tapp i golv eller dylikt. NÄgon som varit med om nÄgot dylikt? :(:(

LÀt den ligga över natten och nÀr jag kÀnde pÄ den i morse sÄ var det samma kÀnsla fast lite mindre eftersom fjÀdern slÀppt lite i spÀnning. Klockan gÄr som den ska i övrigt och inget konstigt kÀnns nÀr man stÀller tiden utan det Àr vid uppdrag som detta kÀnns.
Om man ska be nĂ„gon AD kolla upp vad det kan vara vilken rekommenderas? Är det Rob E som gĂ€ller? Klockan Ă€r ju under garanti eftersom den knappt Ă€r 6mĂ„nader.

Hur mÄnga varv drog du?
 

Bonumm

Panerai
HĂ„rda bud!



RÄkade ut för nÄgot liknande pÄ en vintage DJ. FjÀdern som gick i det fallet . Tveksamt om det gÄr under garanti eftersom du skruvat för mycket. Lycka till!
Man kan ju inte dra upp en klocka för mycket eller?? Har alltid dragit upp mina andra klockor "rejÀlt" utan bekymmer. Det Àr vÀl nÄgot slags skydd för detta? Googlade lite och en daytona krÀver vÀl en ca 60 varv för att vara fullt uppdragen samt att man sÄklart inte kan dra upp den för mycket.
 
Senast Àndrad:

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen aning, men det blev kanske 40-50st
Din klocka har ett inbyggt frikopplingssystem som förhindrar att du drar sönder nÄgot, det innebÀr i teorin att du kan snurra pÄ hur mycket som helst utan att urverket tar skada.
Det bÀsta vore helt klart att kontakta AD som fÄr undersöka vad som har hÀnt.
 
Topp