• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

huggix

Omega
Kör pÄ i samma hjulspÄr, men fortfarande vÀldigt nöjd

0B523D82-C49A-4055-BF70-05387C41F852.jpeg
Den Àr sÄ jÀkla snygg! :heart::cigar::)
 

Bonumm

Panerai
Det blir ett besök hos Rob E pÄ lördag sÄ fÄr vi se vad som hÀnt. Sjukt trÄkigt med problem pÄ en sÄdan ny och dyr klocka:mad: Den blir förmodligen ivÀgskickad till Rolex ocksÄ sÄ det ser ut som man fÄr klara sig utan den ett tag :(
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det blir ett besök hos Rob E pÄ lördag sÄ fÄr vi se vad som hÀnt. Sjukt trÄkigt med problem pÄ en sÄdan ny och dyr klocka:mad: Den blir förmodligen ivÀgskickad till Rolex ocksÄ sÄ det ser ut som man fÄr klara sig utan den ett tag :(
Kanske bÀst att ta reda pÄ om nÄgot Àr fel innan man börjar gnÀlla?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Det blir ett besök hos Rob E pÄ lördag sÄ fÄr vi se vad som hÀnt. Sjukt trÄkigt med problem pÄ en sÄdan ny och dyr klocka:mad: Den blir förmodligen ivÀgskickad till Rolex ocksÄ sÄ det ser ut som man fÄr klara sig utan den ett tag :(

Det Àr ju inte klockan det Àr fel pÄ utan han som drog 100 varv;)
Vi hÄller tummarna för att det inte Àr ngt fel.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jo, visst Àr det sÄ. Men för att fÄ veta sÄ mÄste jag Äka 60mil ToR och lÀmna bort klockan nÄgra veckor. SÄ bara det Àr ju en anledning till att gnÀlla lite.
SÄ du vred upp den för mycket, hörde nÄgot ljud. Klockan fungerar utan problem & hÄller tiden, ÀndÄ tycker du att den har problem och bör lÀmnas in? Fascinerande.
 

ChrisG

Breitling
Har lÀnge varit intresserad av att köpa mig en Daytona, men fÄr SAMMA svar frÄn alla ÄterförsÀljare.
"MÄnga intresserade och vi tar ej emot fler bestÀllningar." "Har du inte handlat hos oss tidigare kan vi inte placera dig i vÄr kö." etc etc
Om nu en Daytona Àr den klockan jag vill köpa.. HUR gÄr jag tillvÀga?! GÄr det ens att fÄ tag pÄ ett exemplar? BerÀtta gÀrna vilka alternativ som finns.

Ha en fortsatt fin dag,
/Chris
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Har lÀnge varit intresserad av att köpa mig en Daytona, men fÄr SAMMA svar frÄn alla ÄterförsÀljare.
"MÄnga intresserade och vi tar ej emot fler bestÀllningar." "Har du inte handlat hos oss tidigare kan vi inte placera dig i vÄr kö." etc etc
Om nu en Daytona Àr den klockan jag vill köpa.. HUR gÄr jag tillvÀga?! GÄr det ens att fÄ tag pÄ ett exemplar? BerÀtta gÀrna vilka alternativ som finns.

Ha en fortsatt fin dag,
/Chris
GrÄhandlare, bara att slanta upp. KS köp och sÀlj, bara slanta upp. GÄ till AD och köp nÄgra guldur för att komma in pÄ kön, bara slanta upp.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Har lÀnge varit intresserad av att köpa mig en Daytona, men fÄr SAMMA svar frÄn alla ÄterförsÀljare.
"MÄnga intresserade och vi tar ej emot fler bestÀllningar." "Har du inte handlat hos oss tidigare kan vi inte placera dig i vÄr kö." etc etc
Om nu en Daytona Àr den klockan jag vill köpa.. HUR gÄr jag tillvÀga?! GÄr det ens att fÄ tag pÄ ett exemplar? BerÀtta gÀrna vilka alternativ som finns.

Ha en fortsatt fin dag,
/Chris

Du fÄr vÀnda dig till grÄhandlare. Har du kollat blocket?
 

ChrisG

Breitling
GrÄhandlare, bara att slanta upp. KS köp och sÀlj, bara slanta upp. GÄ till AD och köp nÄgra guldur för att komma in pÄ kön, bara slanta upp.
:woot::D Är det inte svĂ„rare Ă€n sĂ„ alltsĂ„? Det jag vill Ă„t Ă€r hur det faktiskt gĂ„r till hos AD. GĂ„r det att komma in i kön utan att behöva köpa "nĂ„gra guldur"?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har försökt komma i kontakt med nÄgra dÀr. Nu Àr jag medveten om att Daytona har ökat kraftigt de sista, men de ockerpriserna jag finner dÀr Àr lite vÀl högt kan jag tycka? ELLER?
Köp för det tokhöga marknadspriset eller köp annan klocka, finns inget annat att vÀlja pÄ tyvÀrr!
 

joca

Patek
2-Faktor
Har försökt komma i kontakt med nÄgra dÀr. Nu Àr jag medveten om att Daytona har ökat kraftigt de sista, men de ockerpriserna jag finner dÀr Àr lite vÀl högt kan jag tycka? ELLER?
Det Àr marknadspriset du ser och det Àr vad du fÄr betala om du vill ha klockan :)
 

Mauritz

Rolex
Har lÀnge varit intresserad av att köpa mig en Daytona, men fÄr SAMMA svar frÄn alla ÄterförsÀljare.
"MÄnga intresserade och vi tar ej emot fler bestÀllningar." "Har du inte handlat hos oss tidigare kan vi inte placera dig i vÄr kö." etc etc
Om nu en Daytona Àr den klockan jag vill köpa.. HUR gÄr jag tillvÀga?! GÄr det ens att fÄ tag pÄ ett exemplar? BerÀtta gÀrna vilka alternativ som finns.

Ha en fortsatt fin dag,
/Chris
VÀnta 10 Är, det Àr helt sjukt.. Eller slanta upp..
 

Mauritz

Rolex
Sist jag hörde nĂ„got sĂ„ var ”vĂ€ntetiden” 8 Ă„r förutsatt att man kunde komma in. Är nog bara köpa av grĂ„handlare till ett onödigt högt pris. Var sjĂ€lv sugen pĂ„ denna men vĂ€grar betala onödigt mycket över list. FĂ„r sitta nöjd med min 116520.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Finns det EN "generell" vÀntelista samtliga hamnar pÄ? Eller har varje AD sin enskilda lista?

Varje AD har sin egen men den funkar inte som kön till förskoleplats om man sÀger sÄ.
SÄ om du verkligen Àr sugen och inte har sÄ mkt kÀnningar sÄ Àr det bara att gÄ till grÄis eller handla hÀr pÄ KS eller blocket etc.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Ja, den enda (nÀstan) Rollen jag skulle kunna tÀnka mig att bÀra.
Bara det att slippa "senilögat" Àr ju egentligen vÀrt vÀntetiden.

Sedan verkar det vara ett strategidrag av Rolex att vara tröga pÄ leveranser. Det drar upp priset lite extra och avansen blir bÀttre.
Det blir mer eftertraktat dÄ det inte bara gÄr att köpa rÀtt över disk.
 
Topp