• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag försvarar absolut inte remmen men det kÀnns inte att den Àr sÄ tight, spÄr av skenorna fÄr jag Àven nÀr den inte Àr sÄ tight. De hÄller liksom allt pÄ plats.

Helt utan tvekan Àr det en vÀldigt bekvÀm klocka att ha pÄ.

BÀr man Patek pÄ gummi löst sÄ tror jag man fÄr samma effekt med att rem ligger lite över handled.
Kan det bero pÄ att armen har domnat bort :)
 

joca

Patek
2-Faktor
FörstÄr inte vad du menar och frÄgar efter ;)

En stilstudie...

5F558CDD-43BF-473F-885D-E5B8A5C6D259.jpeg
Ingen jÀvla bilhandlare osv
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Ju mer jag analyserar, funderar och besiktigar hur oysterflexet Àr konstruerat sÄ undrar jag om inte en av tankarna Àr att om man bÀr klockan lite löst sÄ hÄller skenorna ÀndÄ klockan pÄ plats.


F12D3F25-C547-411F-BD69-1F83EE5F4399.jpeg

C8004D9F-26C4-462B-A5A0-F21733263378.jpeg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
UrsÀkta för Patek i DaytonatrÄd men kolla, jag hade massor med mellanrum pÄ Patek ocksÄ! Det Àr kanske mina handleder som Àr muterade pÄ nÄgot vis :)

@KenKun @joca


D77107D1-9443-48E1-A03B-B96D9A76C660.jpeg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Hade varit nice om du kunde ha jÀmfört dem side by side

Ingen hade varit gladare Ă€n jag om jag kunde ta jĂ€mförelsebild, tyvĂ€rr Ă€r ju Pateken ”lĂ„ng gone”.

Extra synd med tanke var priserna hamnat!

Summan för mig Àr, skenorna bygger lite pÄ höjden beroende pÄ hur tight oysterflex sitter.
Oysterflex Àr vÀldigt skönt trots tight fit.
Vill man bÀra klocka lite lösare sitter den fortfarande bra pÄ handled iom skenor men höjden blir mer pÄtaglig gentemot handled.
Kan ju vara sÄ att gummi Ànda in till boett med viklÄs visar samma symptom enligt min vetenskapliga jÀmförelse med en gammal bild pÄ en sÄld Patek :)

Kan snart doktorera i oysterflex!


3B7E062C-94B3-4A8F-83FC-A3462E3555C4.jpeg
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Gillar egentligen inte polerad mittlÀnk och sÄnt men mÄste ge mig för denna looken.

Upphöjt matt Oysterflex övergÄr till den polerade delen pÄ spÀnnet som ramas in av de borstade delarna.

Är man klocknörd pĂ„ riktigt nu eller Ă€r man diskad pga av att det Ă€r en Rolex :)

2949993B-1B09-42AC-8F86-645D8826D924.jpeg
 

Flat-Eric

StÄlklockans beskyddare
2-Faktor
Ingen hade varit gladare Ă€n jag om jag kunde ta jĂ€mförelsebild, tyvĂ€rr Ă€r ju Pateken ”lĂ„ng gone”.

Extra synd med tanke var priserna hamnat!

Summan för mig Àr, skenorna bygger lite pÄ höjden beroende pÄ hur tight oysterflex sitter.
Oysterflex Àr vÀldigt skönt trots tight fit.
Vill man bÀra klocka lite lösare sitter den fortfarande bra pÄ handled iom skenor men höjden blir mer pÄtaglig gentemot handled.
Kan ju vara sÄ att gummi Ànda in till boett med viklÄs visar samma symptom enligt min vetenskapliga jÀmförelse med en gammal bild pÄ en sÄld Patek :)

Kan snart doktorera i oysterflex!
Har sĂ„lt min aquanaut oxĂ„, men tyckte den satt rĂ€tt platt och nĂ€ra handleden, mellan daytona pĂ„ oysterflex lyfts upp och sitter lite ”i luften” pĂ„ ett skönt sĂ€tt

7EB80FE0-7BF1-436D-84EB-639BB8A13447.jpeg


137C347A-36B4-4317-924B-4A9E7B65436A.jpeg
 
Topp