• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

KenKun

Patek
2-Faktor
Kan nĂ„gon förklara denna hysteri kring Daytona. Det Ă€r en jĂ€ttefin dinka, inget snack! Men vad har hĂ€nt senaste Ă„ret? Är det enbart efterfrĂ„gan som styr priset i detta fall eller har jag missat nĂ„got? Har Rolex tvĂ€rstoppat produktionen? Senaste 1-2 Ă„ren har priserna skjutit i höjden, och det inte nĂ„digt heller!
Den som Àger en fÄr gÄ före i kön pÄ ICA Maxi
 

newstick

Omega
2-Faktor
Produceras massvis, bara snack om köer etc. min AD hade bÄde svart och vit inne, inte kö pÄ ngn.
5EE40960-9ABC-4FF5-905D-E1CDC00D8186.jpeg

Hur kan dÄ dessa modeller sÀljas för nÀrmare 200k? :banghead: KÀnner mig vilsen...
 

Minuten

Cartier
Kan nĂ„gon förklara denna hysteri kring Daytona. Det Ă€r en jĂ€ttefin dinka, inget snack! Men vad har hĂ€nt senaste Ă„ret? Är det enbart efterfrĂ„gan som styr priset i detta fall eller har jag missat nĂ„got? Har Rolex tvĂ€rstoppat produktionen? Senaste 1-2 Ă„ren har priserna skjutit i höjden, och det inte nĂ„digt heller!
LÄg rÀnta, folk belÄnar fastigheter och shoppar loss, "de investerar ju" sÄ allt stiger i pris i all evighet.......jÀmför med tulpan-manin i 1600-talets Holland!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
https://www.chrono24.com/se/rolex/rolex-daytona-oysterflex--id9396282.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK

359K för 116519LN, Oysterflexarna sticker i pris :) Grymt frÀscha annonsbilder för övrigt :nailbiting:

Hur tÀnker man dÀr?

Kollar runt lite pĂ„ Chrono, lĂ€gger ut klockan för typ 100’ mer Ă€n de billigaste, toppar annonsen med sunkiga bilder, bara vĂ€ntar pĂ„ cashen ska rulla in!

Med det sagt sĂ€ljer jag min direkt för 359’, tar swish :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Hur tÀnker man dÀr?

Kollar runt lite pĂ„ Chrono, lĂ€gger ut klockan för 100’ mer Ă€n de andra med sunkiga bilder, bara vĂ€ntar pĂ„ cashen ska rulla in!

Med det sagt sĂ€ljer jag min direkt för 359’, tar swish :)
Haha, all class, naglarna, den urskruvade kronan etc.
Men ser samtidigt att den gÄr för 315-320K hos flera lite mer seriösa handlare
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag Àr sugen pÄ en TT-Daytona och tycker den hÀr tavlan Àr den som tilltalar mig mest.
NybörjarfrÄga: Àr det franken eller fÄr man ha en blÄ tavla i TT?

För övrigt, vilken Àr Àr favoritkonfig pÄ en TT och varför? (jag gillar den svarta tavlan ocksÄ).

CC1698F2-49A5-40B7-8B20-F0C473BCB608.jpeg
Tycker vitt gör sig bra till guld
d29e3a93bbe76f1f8f7fd1159c4fd6cb97f14410.jpg
 

-al-

Omega
Jag Àr sugen pÄ en TT-Daytona och tycker den hÀr tavlan Àr den som tilltalar mig mest.

NybörjarfrÄga: Àr det franken eller fÄr man ha en blÄ tavla i TT?

För övrigt, vilken Àr Àr favoritkonfig pÄ en TT och varför? (jag gillar den svarta tavlan ocksÄ).

CC1698F2-49A5-40B7-8B20-F0C473BCB608.jpeg

Min favorittavla som jag körde
4BB99380-1FBE-48C1-BA72-3F792C0B4FA0.jpeg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Jag Àr sugen pÄ en TT-Daytona och tycker den hÀr tavlan Àr den som tilltalar mig mest.

NybörjarfrÄga: Àr det franken eller fÄr man ha en blÄ tavla i TT?

För övrigt, vilken Àr Àr favoritkonfig pÄ en TT och varför? (jag gillar den svarta tavlan ocksÄ).

CC1698F2-49A5-40B7-8B20-F0C473BCB608.jpeg
Funkar med blÄtt helt klart. Generellt för TT tycker jag annars mörkare tavla (choklad/svart) om klockan Àr roséguld, Àr det gulguld funkar ljusare urtavla bÀst
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jag Àr sugen pÄ en TT-Daytona och tycker den hÀr tavlan Àr den som tilltalar mig mest.

NybörjarfrÄga: Àr det franken eller fÄr man ha en blÄ tavla i TT?

För övrigt, vilken Àr Àr favoritkonfig pÄ en TT och varför? (jag gillar den svarta tavlan ocksÄ).

CC1698F2-49A5-40B7-8B20-F0C473BCB608.jpeg

Den blÄa tavlan Àr kanon pÄ TT Daytona. Hur menar du franken?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
AlltsÄ att den kan vara franken som i att blÄ egentligen Àr till för helguldsdaytona? (tolkar det som att den Àr OK för referensen dock för ingen har sagt annorlunda).

Den sÄldes precis pÄ det viset. Verkar dock inte sÀljas lÀngre, kan inte hitta den pÄ Rolex.com
 
Senast Àndrad:

kvarre

Cartier
2-Faktor
Dela gÀrna lite bilder och Äsikter ang. 116520!
Alltid drömt om en och funderar nu pÄ att sÀlja nuvarande uppsÀttning för att införskaffa min första Daytona.
Har endast prövat en för flera Är sedan och har inte sett nÄgon irl sen dess, sÄ vÀldigt lite erfarnheter.
Är det en owg-material? (Har inte möjligheten just nu att Ă€ga sĂ„ mycket mer)
Är den för blank?
Är det snĂ„lt att inte gĂ„ pĂ„ en 116500 nu nĂ€r priserna kommit nĂ€rmare varandra?
Kommer jag stÄ dÀr om ett halvÄr och lÀngta tillbaka till en vanlig sub/sd?

"GÄ pÄ vad du sjÀlv kÀnner" svar undanbes.
 
Topp