• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

xigzo

Audemars
Trevlig att man kan överraska forumet, trÄkigt för mig för klockor Àr ju kul :)

FÄr se vad som hÀnder, dock skönt att jag kanske övertrÀffat de lÄgt stÀllda förvÀntningarna pÄ mig :)

Klocksn Àr fortfarande riktigt trevlig sÄ jag sitter lugnt i bÄten, hÄller sargen osv!
Behöver man nÄge mer dykare kanske;)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Vet ej, har inte fÄtt intrycket av det tidigare, men kanske Àr viss kötid, Àven om de sannolikt finns inne hos vissa AD. Verkar konstigt att de gÄr en bit över list annars
Finns ju ingen anledning till överpris om den inte har lÄng kö direkt. Inte hört nÄgot innan att det skulle vara klurigt att fÄ tag i en hos AD.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Rena vrakpriset pÄ LW dÄ :)
NÀstan 295K kostar den dyraste pÄ Chrono24 just nu hos en brittisk handlare
https://www.chrono24.com/se/rolex/c...18ln--id9806818.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK
Dyrast Àr ju nÀstan alltid ointressant pÄ c24 dock eftersom det ju alltid finns extrema lyckosökare dÀr. Men finns det mÄnga i krokarna kanske det Àr nÄgorlunda mer relevant. Dock verkar det ju som att man kan fÄ en för 270ish? Men som sagt, tror nog man kan fÄ en hos AD rÀtt enkelt ÀndÄ. Jag hade nog vÀntat de veckor/mÄnaden man kan tÀnkas fÄ vÀnta och sparat 20 lakan pÄ det.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Dyrast Àr ju nÀstan alltid ointressant pÄ c24 dock eftersom det ju alltid finns extrema lyckosökare dÀr. Men finns det mÄnga i krokarna kanske det Àr nÄgorlunda mer relevant. Dock verkar det ju som att man kan fÄ en för 270ish? Men som sagt, tror nog man kan fÄ en hos AD rÀtt enkelt ÀndÄ. Jag hade nog vÀntat de veckor/mÄnaden man kan tÀnkas fÄ vÀnta och sparat 20 lakan pÄ det.
SjÀlvklart, skrev ju med tidigare att de sannolikt finns inne hos flera AD utan kö etc. Drar inga större vÀxlar frÄn det alls, bara en observation
 
Senast Àndrad:

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Kan det vara sÄ enkelt att priserna helt enkelt bara dras med upp nÀr alla andra modeller ocksÄ gÄr upp?

NÄgot har ju uppenbarligen hÀnt?

HÀr Àr Chrono24 utvecklingen pÄ 116519LN under 6 mÄnader.

Edit: glömde citera @Hexagon och @Swizz beat som diskuterade ovan.

15667086-E5B5-4AD5-8CA4-991149373139.jpeg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Kan det vara sÄ enkelt att priserna helt enkelt bara dras med upp nÀr alla andra modeller ocksÄ gÄr upp?

NÄgot har ju uppenbarligen hÀnt?

HÀr Àr Chrono24 utvecklingen pÄ 116519LN under 6 mÄnader.

Edit: glömde citera @Hexagon och @Swizz beat som diskuterade ovan.

15667086-E5B5-4AD5-8CA4-991149373139.jpeg
Visste att jag inte var helt ute och cyklade trots allt, Àr ju en prisökning som inte Àr kopplad till ev. vÀxelkurs pÄ kronan etc. Kul att fÄ det bekrÀftat :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
@thewallin En av fÄ gÄnger C24 ger en nÄgorlunda rÀtt bild av prislÀget.

Visste att jag inte var helt ute och cyklade trots allt, Àr ju en prisökning som inte Àr kopplad till ev. vÀxelkurs pÄ kronan etc. Kul att fÄ det bekrÀftat :)


Tycker det Àr intressant just att se kurvan. Vad priset Àr i sig Àr lite ointressant dÄ det Àr Chrono24 och den vÀrdet pÄ svenska kronan spelar stor roll precis som du sÀger @Swizz beat

Priset i sig funkar vÀl för att bilda sig en uppfattning om vad saker och ting kostar om man inte har nÄgon koll överhuvudtaget, annars fÄr man ta det med en nypa salt
 
Senast Àndrad:

Richie

Audemars
2-Faktor
Tror det blir svÄrt att fÄ sÄlt över list i Sverige dock, dessutom Àr det ju en solklar keeper ;)
Hehe, jag driver lite ;)
Hade jag haft stÄlars till den sÄ hade jag köpt och anvÀnt den istÀllet, riktigt trevlig Àr den!

Edit: Och med tanke pÄ att LW samtidigt begÀr 225 för 116500 sÄ blir det ju "bara" 35 upp till helguld..
förvisso pÄ OF, men likvÀl ett enkelt val dÄ!
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Hehe, jag driver lite ;)
Hade jag haft stÄlars till den sÄ hade jag köpt och anvÀnt den istÀllet, riktigt trevlig Àr den!

Edit: Och med tanke pÄ att LW samtidigt begÀr 225 för 116500 sÄ blir det ju "bara" 35 upp till helguld..
förvisso pÄ OF, men likvÀl ett enkelt val dÄ!
Ett mycket enkelt val absolut, visst Àr 116500LN bra, men 225K bra Àr den definitivt inte tycker jag. OF ger ocksÄ gamla Daytona en uppdaterad och modernare look vilket Àr ett stort plus
 
Topp