• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Mauritz

Rolex
En fattig stÄlare...
F2EC10D3-DAA0-4F79-87F8-9B5D321F661D.jpeg
 

Hmmmm

Omega
Ngn som har en stÄl Daytona eller annan Àdelmetall men vill egnetligen ha en Daytona Platinum? Jag vill ha en Platinum med baguettediamanter :(
Har dock ltie svÄrt för det bruna dÀrav diamanterna ;)
Iochmed den Àr i produktion til lskillnad mot stÄl Daytonan (vita o svarta) sÄ verkar ju priset itne röra sig sÄ vÀrst mkt, mest efter dollarkursen?
 

Bilagor

  • screenshot.12389.jpg
    screenshot.12389.jpg
    45.1 KB · Visningar: 2

Hmmmm

Omega
LOL:
"I've had mine for about five years.
Hardly what I'd call blingy.

I have traveled the world and wear it often, but no one has ever given a second look.
Ever.

The only time I have really gotten any comments on it has been when I walk into a watch store, especially a Rolex AD. I have noticed that with that on my writst, I get lots of sales attention and they are happy to let me try on anything in the case.

The only other time is when a friend picks it up or tries it on (I occassionally with take it off my wrist to dry sweat etc.). They, nearly invariably, say "what the heck is this made out of.... lead?!"
chuckle.gif


A beautiful watch and, although I have been a serial flipper, I cannot imagine ever parting with it.
... although I have also learned to never say never when it comes to watches."

https://www.rolexforums.com/showpost.php?p=8886562&postcount=107
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej pÄ er,

Min kollega ska eventuellt sĂ€lja sin Daytona men varken jag eller han har speciellt bra koll pĂ„ vad man kan fĂ„ idag nĂ€r priserna pĂ„ dessa dragit ivĂ€g. Är det nĂ„gon hĂ€r som har lust att hjĂ€lpa oss lite? :)

Han Àr enda Àgaren och den Àr uttagen i Sverige 2008. Givetvis fullset och aldrig polerad.

NÄgon hÀr som Àr sugen kanske? ;)
20190227_110252-01.jpeg
 

Zingo

Rolex
Hej pÄ er,

Min kollega ska eventuellt sĂ€lja sin Daytona men varken jag eller han har speciellt bra koll pĂ„ vad man kan fĂ„ idag nĂ€r priserna pĂ„ dessa dragit ivĂ€g. Är det nĂ„gon hĂ€r som har lust att hjĂ€lpa oss lite? :)

Han Àr enda Àgaren och den Àr uttagen i Sverige 2008. Givetvis fullset och aldrig polerad.

NÄgon hÀr som Àr sugen kanske? ;)
20190227_110252-01.jpeg
Service historik ”okĂ€nd”? :D
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej pÄ er,

Min kollega ska eventuellt sĂ€lja sin Daytona men varken jag eller han har speciellt bra koll pĂ„ vad man kan fĂ„ idag nĂ€r priserna pĂ„ dessa dragit ivĂ€g. Är det nĂ„gon hĂ€r som har lust att hjĂ€lpa oss lite? :)

Han Àr enda Àgaren och den Àr uttagen i Sverige 2008. Givetvis fullset och aldrig polerad.

NÄgon hÀr som Àr sugen kanske? ;)
20190227_110252-01.jpeg
Klart man Àr sugen. Beror ju pÄ just priset ;)
 

Hmmmm

Omega
Hej pÄ er,

Min kollega ska eventuellt sĂ€lja sin Daytona men varken jag eller han har speciellt bra koll pĂ„ vad man kan fĂ„ idag nĂ€r priserna pĂ„ dessa dragit ivĂ€g. Är det nĂ„gon hĂ€r som har lust att hjĂ€lpa oss lite? :)

Han Àr enda Àgaren och den Àr uttagen i Sverige 2008. Givetvis fullset och aldrig polerad.

NÄgon hÀr som Àr sugen kanske? ;)
20190227_110252-01.jpeg

VÀrderade min oservade svensksÄlda med vit tavla med repor 2009 130-140k hos Rob Engström.
 
Topp