• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

KenKun

Patek
2-Faktor
zRolex-Daytona-116523---115742w.jpg

Vad tror ni om att köpa denna ny(116523)? antagligen fÄr man betala fullt pris, men hÄller den vÀrdet? stÄlmodellerna Àr ju dyrare(beggade) Àn denna ny.. Jag vill inte komma pÄ nÄgra mÄnader senare att jag inte gillar den och fÄr sÀlja den för mycket under vad jag köpt den för. Blir inte riktigt klok av att kika pÄ chrono24.
TT Daytona. Köper du för list sÄ Àr det kört
 

RobVintage

Panerai
zRolex-Daytona-116523---115742w.jpg

Vad tror ni om att köpa denna ny(116523)? antagligen fÄr man betala fullt pris, men hÄller den vÀrdet? stÄlmodellerna Àr ju dyrare(beggade) Àn denna ny.. Jag vill inte komma pÄ nÄgra mÄnader senare att jag inte gillar den och fÄr sÀlja den för mycket under vad jag köpt den för. Blir inte riktigt klok av att kika pÄ chrono24.
TT kommer alltid att vara iskallt men gillar du TT sÄ kör Àr sÀkert kö pÄ TT om ett Är ocksÄ om det fortsÀtter sÄhÀr
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
zRolex-Daytona-116523---115742w.jpg

Vad tror ni om att köpa denna ny(116523)? antagligen fÄr man betala fullt pris, men hÄller den vÀrdet? stÄlmodellerna Àr ju dyrare(beggade) Àn denna ny.. Jag vill inte komma pÄ nÄgra mÄnader senare att jag inte gillar den och fÄr sÀlja den för mycket under vad jag köpt den för. Blir inte riktigt klok av att kika pÄ chrono24.
TrÄkigt att det ska vara sÄhÀr.
 

marlun

Rolex
zRolex-Daytona-116523---115742w.jpg

Vad tror ni om att köpa denna ny(116523)? antagligen fÄr man betala fullt pris, men hÄller den vÀrdet? stÄlmodellerna Àr ju dyrare(beggade) Àn denna ny.. Jag vill inte komma pÄ nÄgra mÄnader senare att jag inte gillar den och fÄr sÀlja den för mycket under vad jag köpt den för. Blir inte riktigt klok av att kika pÄ chrono24.
GÄr enbart att bestÀlla 116503, som har ett annat utseende pÄ ringen
 

joca

Patek
2-Faktor
Kan man byta tavla pÄ en 116500?
Om man tex fÄr tag i en med svart tavla men vill byta till vit.
Olika bud hos olika ADs..
Nymans har gett mig solklart nej nÀr jag frÄgat medan Rob har sagt bÄde nej och ja. Senaste budet var att det gÄr.
Som @drÀpdrulle sÀger sÄ skulle dÄ Rolex behÄlla gamla tavlan.

Nymans sa först ja nÀr jag frÄgade, sedan sa de nej och att de missuppfattat frÄgan. Det gÄr att fÄ ersÀttningstavla om tavlan skadas men dÄ endast samma fÀrg som tidigare dvs byte till vit frÄn svart t.ex. gick ej enligt de.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Kan man byta tavla pÄ en 116500?
Om man tex fÄr tag i en med svart tavla men vill byta till vit.
Jag fick höra av Rob att jag kunde köpa en ny tavla av dem, och fÄ den utbytt. Inget om att den skulle förstöras. Detta rörde en 116000, men det Àr nog samma för alla modeller. Men detta kanske inte stÀmmer, mÄnga verkar ha hört olika.
 

Bonumm

Panerai
Krons var osÀker pÄ om det gick. Men de hade precis skickat ivÀg en Daytona för tavelbyte till Rolex. SÄ om nÄgon vill veta hur det gick sÄ skulle man frÄga om en mÄnad.
Lite konstigt att de skickar en klocka till Rolex om de inte fÄtt klartecken pÄ att det Àr ok.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Krons var osÀker pÄ om det gick. Men de hade precis skickat ivÀg en Daytona för tavelbyte till Rolex. SÄ om nÄgon vill veta hur det gick sÄ skulle man frÄga om en mÄnad.
Lite konstigt att de skickar en klocka till Rolex om de inte fÄtt klartecken pÄ att det Àr ok.
Haha eller hur.
Som AD borde man vÀl ha ett nummer eller mail till Rolex kan man tycka
 
Topp