• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Enda marknaden i vÀrlden dÀr stÄl Àr dyrare Àn guld?

SkÀrmavbild 2019-06-01 kl. 10.24.56.png
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Han tÀnkte nog pÄ moms och tull?

Nope.

Edit. Vad jag ville ha fram Àr att den diskuterade annonsens pris inte Àr representativ för marknaden. Det har inte med att klockan finns i UK. Annonsören kunde lika gÀrna befinna sig i Tyskland, Spanien, Italien, Danmark, Finland eller Sverige. Den Àr fortfarande inte representativ för marknaden. Om den hade varit det sÄ skulle mÄnga köpa upp alla 116500 under 250' och lÀgga ut dem för 299'.
 
Senast Àndrad:

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Jag slÀpper helt det hÀr med priset hos vissa grÄhandlare pÄ Oysterflex Daytona, har blivit lite mycket av det inser jag och mÄnga som stör sig lite för mycket pÄ det. BÀttre att fokusera pÄ de roliga aspekterna av Daytona i denna trÄd istÀllet :)
 

Flat-Eric

StÄlklockans beskyddare
2-Faktor
Skilnaden Àr vÀl representativ?
Hört talas om ”statistiskt sĂ€kerstĂ€lld”? - dvs krĂ€vs ett visst storlek pĂ„ data för att dra slutsatser. Om jag sĂ€ljer min klocka för halva marknadspriset sĂ„ innebĂ€r det inte att marknaden som helhet gĂ„tt ner 50%
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Enda marknaden i vÀrlden dÀr stÄl Àr dyrare Àn guld?

SkÀrmavbild 2019-06-01 kl. 10.24.56.png
TT Daytonas har ju överlag sÀmre andrahandsvÀrde Àn stÄlisarna, det Àr inte isolerat till Sverige. LÀgg till att det Àr en 16523, titta hur mycket en 16520 kostar sÄ blir skillnaden Ànnu större...
 

M.B.

Cartier
Vad tycker ni om den nya varianten av chocolate tavlan till 116515LN?
Jag tyckte om den gamla pÄ bilder, men i verkligheten den sÄg lite rörigt / för mycket ut med svarta numerals och guld subdials. Nu med batons och svarta subdials jag tror att klockan kommer se lite mer balanserad ut.

P.S.
Har fÄtt en SMS i morse, "din klocka Àr klar för avhÀmtning" och nÀstan 'popped' en flaska champagne klockan 7 pÄ morgonen. Men efter kaffet insÄg jag att man mÄste "presentera inlÀmningskvitto" och förstÄtt att det handlade om min Breitling som Àr klar pÄ service bara:banghead:

642bc3c5-f339-4af1-844e-e48ccf95d5ae.jpg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni om den nya varianten av chocolate tavlan till 116515LN?
Jag tyckte om den gamla pÄ bilder, men i verkligheten den sÄg lite rörigt / för mycket ut med svarta numerals och guld subdials. Nu med batons och svarta subdials jag tror att klockan kommer se lite mer balanserad ut.

P.S.
Har fÄtt en SMS i morse, "din klocka Àr klar för avhÀmtning" och nÀstan 'popped' en flaska champagne klockan 7 pÄ morgonen. Men efter kaffet insÄg jag att man mÄste "presentera inlÀmningskvitto" och förstÄtt att det handlade om min Breitling som Àr klar pÄ service bara:banghead:

642bc3c5-f339-4af1-844e-e48ccf95d5ae.jpg
Äh. Klocka som klocka. Poppa pĂ„!
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni om den nya varianten av chocolate tavlan till 116515LN?
Jag tyckte om den gamla pÄ bilder, men i verkligheten den sÄg lite rörigt / för mycket ut med svarta numerals och guld subdials. Nu med batons och svarta subdials jag tror att klockan kommer se lite mer balanserad ut.

P.S.
Har fÄtt en SMS i morse, "din klocka Àr klar för avhÀmtning" och nÀstan 'popped' en flaska champagne klockan 7 pÄ morgonen. Men efter kaffet insÄg jag att man mÄste "presentera inlÀmningskvitto" och förstÄtt att det handlade om min Breitling som Àr klar pÄ service bara:banghead:

642bc3c5-f339-4af1-844e-e48ccf95d5ae.jpg
Riktigt vasst, klart lyft pÄ designen pÄ den nya urtavlan och den funkar riktigt bra ihop med roséguldboett
 

cagr

Breitling

VÀldigt intressant video! Hur bra tror ni det fejkade urverket Àr i jÀmförelse med original? Skulle man kunna bortse frÄn att klockan Àr fake sÄ borde det vara mycket klocka för pengarna. Sen Àr det ju som han sÀger i videon, hade man Àgt en fejkad klocka hade man fÄtt en dÄlig kÀnsla i kroppen varje gÄng man tittade ner pÄ den.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
VÀldigt intressant video! Hur bra tror ni det fejkade urverket Àr i jÀmförelse med original? Skulle man kunna bortse frÄn att klockan Àr fake sÄ borde det vara mycket klocka för pengarna. Sen Àr det ju som han sÀger i videon, hade man Àgt en fejkad klocka hade man fÄtt en dÄlig kÀnsla i kroppen varje gÄng man tittade ner pÄ den.
Urverket verkar det inte vara nÄgot större fel pÄ, det Àr vÀl finishen som inte Àr upp i samma standard. Den var ju inte billig för att vara fake: £1000, men visst finns det en marknad för bÀsta kvalité fakes.
Har för mig det finns nÄn youtube kanal dÀr personen bara recenserar fakes, men han bÀr dessa som om de vore Àkta och Àr stolt över sin samling av diverse high-end fakes
 
Topp