• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Watchie

Patek
2-Faktor
FB25E1DE-B012-4EEA-83EE-50B0AC52DF68.jpeg
82DD32E2-193D-4691-B0D7-0313120A55B0.jpeg
Doxa på äventyr
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Hej Alla Doxa-gubbar och gummor, jag skulle vilja höra om det finns någon i Södra Sverige (Skåne) i Malmö/Lund-området som har en SUB300 (50th anniv.) oavsett tavla, som skulle tillåta att jag tar en snabb titt på den. Jag är sjukt sugen att utöka samlingen med en Sub300 re-issue men är orolig för att storleken är för stor för mina pinnar till handleder (16,5-17cm)... Dock så har jag tilltro till Tonneau-casen, dom korta lugsen och den lilla tavlan. :)

Givetvis så kommer jag till dig/möter upp där du kan/vill, om det nu finns någon som vill eller kan.

Mvh,
Jonathan
 

Kanadicken

Panerai
Hej Alla Doxa-gubbar och gummor, jag skulle vilja höra om det finns någon i Södra Sverige (Skåne) i Malmö/Lund-området som har en SUB300 (50th anniv.) oavsett tavla, som skulle tillåta att jag tar en snabb titt på den. Jag är sjukt sugen att utöka samlingen med en Sub300 re-issue men är orolig för att storleken är för stor för mina pinnar till handleder (16,5-17cm)... Dock så har jag tilltro till Tonneau-casen, dom korta lugsen och den lilla tavlan. :)

Givetvis så kommer jag till dig/möter upp där du kan/vill, om det nu finns någon som vill eller kan.

Mvh,
Jonathan
tyväär bor jag lååååångt norrut, men tar en tit på @StarMan 's bilder I denna träd. Jag har 17, kankske nån mm mer, sitter kanon. Kommer inte bli nåt problem for dig.

upload_2019-1-31_12-37-14.png
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Tack för svar! Jag har bla. en Oris Divers 65 i 36mm på länk (den med bronsbezel) som jag själv tycker sitter som en smäck! Den har 44,5mm lug-lug och ger i mitt tycke bra med "bracelet show". Vad har Sub300 re-issue:n? Jag har läst lite olika på olika sidor online.

@AndersM jag kan ha vägarna förbi Götet emellanåt, ska hålla ditt erbjudande i åtanke! Tack!

/Jonathan
 

Mankebank

Cartier
Hej Alla Doxa-gubbar och gummor, jag skulle vilja höra om det finns någon i Södra Sverige (Skåne) i Malmö/Lund-området som har en SUB300 (50th anniv.) oavsett tavla, som skulle tillåta att jag tar en snabb titt på den. Jag är sjukt sugen att utöka samlingen med en Sub300 re-issue men är orolig för att storleken är för stor för mina pinnar till handleder (16,5-17cm)... Dock så har jag tilltro till Tonneau-casen, dom korta lugsen och den lilla tavlan. :)

Jag har också smala handleder och bär vanligen inte klockor större än Rolex Sub på 40 mm, nya Explorer II som mäter 42 har jag provat men den känns alldeles för stor. Doxan upplever jag dock som lagom. Jag gissar att liten tavla och låg profil maskerar storleken, dessutom är den väldigt bekväm. Oskarp bild bifogas nedan.

Ibland får man faktiskt korsposta en oskarp klockbild.
26111ED8-9A14-41B8-A973-342C220D7BE7.jpeg
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Är det någon som kan tänka sig att mäta lug-lug? Ni får ursäkta alla frågor o så, men jag har gjort en del dumma köp förr och försöker väl lära mig. :bag:

/Jonathan
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor

Majo

Omega
Pledge Member
För en massa år sedan var jag och min dåvarande 600T Sharkhunter på Baselworld, vart överraskad när jag såg att Doxa hade ett bås i en av sidohallarna, kilade över och vart väldigt glad då deras bås inte var av mötestypen utan att man fick gå in och känns på det dom hade, vill minnas att 800TI var det häftigaste då, tog ca 1 min innan jag märkte att en i Doxapersonalen spanade in min klocka, han kom sedan artigt fram och presenterade sig som VD för Doxa, snabbt följt av marknadschefen ( bägge dessa var nog från Doxa usa) fick sedan testa Jacques Cousteau´s gamla Doxa :woot: som VD´n hade på sig! , utan bild har det aldrig hänt, så bjuder på en liten gruppbild.
Min till vänster, Jacques gamla i mitten, och marknadschefens till höger.
n679461975_2135163_7169926.jpg

 

Watchie

Patek
2-Faktor
Var just det jag gjorde. Poängen var att ta reda på vad som faktiskt sitter i den eftersom dom inte skriver ut tillverkare på hemsidan. Tyckte därför det var intressant att veta om du öppnat din så jag kunde få veta vilket verk det är inuti.

03FAC274-FF6C-4BF2-AD3C-8993B4196A09.png
Nej sir har ej öppnat....hur som haver nöjd med dinkan, än så länge.....
 
Topp