• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kan man väl läsa på någonstans, men frågan är fri.
Måtten på boetterna är lika? Eller 1200:an större?
Trodde 1200:an har en riktig BoR-länk? De med ännu större dykdjup har jag sett har någon avart av BoR, eller kalla det modern tolkning. Den ser hur som helst inget vidare ut. Den traditionella är så mycket snyggare.
Fast jag drar mig till minnes också att någon har "individuella risgryn" i länken. Är det det som skiljer länkarna hos 300 och 1200 åt rent av?
300 har individuella risgryn med 1200t har "hopväxta" risgryn
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Saknar min Doxa lite då och då.

IMG_20171108_202029.jpg

IMG_20180202_085823.jpg
Samma här
48D8B0C8-E3CA-4795-8812-C9D18EF95C60.jpeg
 

Kenuko

Cartier
1200T hade tidigare fejk BoR-länk men nyare årsmodeller har individuella. Själv gillade jag aldrig hur 1200T sitter på handleden, väldigt högt. 1000T är min favorit, synd att den inte längre tillverkas.
 

Kanadicken

Panerai
Var först helt säker på det också, men sen mätte jag (eller måttade mellan de två, minns ej) och blev tokförvånad när jag upptäckte att de var lika stora. Som sagt, minnet är lite luddigt så kan ha fel :)
Har för mig att jag läst nånstans att 300 sub är typ 1 mm mindre, så ingen stor skillnad. Kupared glas troligtvis trolla ögon lite
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ni som handlat fr Doxas hemsida; på deras priser får man då räkna med svensk moms? Eller skickar de fr EU?
Såhär står det på deras sida:
"All US orders will ship from a fast delivery logistics center, no shipping costs, no additional fees, no hassle with customs or duties.
Orders from the rest of the world will ship directly from the factory in Switzerland. Please note that custom duties, fees and / or taxes might apply (the amount depends on the customers country of residence and refers to the amount shown on the pro-forma invoice that is enclosed with the watch) – these additional costs are not included in the total amount charged and have to be born by the customer, they will be billed by FedEx, and those are not additional shipping costs."
 

Crane

Panerai
Jag förstår att det här kan uppfattas som dött lopp, men OM det finns någon stackare här som tyngs av sitt ägande av en Searambler och känner att denne måste bli av med sin till sommaren, så finns jag här för att hjälpa till med köp. PM går bra :)
 

Sir Bjorn

Breitling
Halla! Ny till Doxa varlden men kollat en del pa 1200T o 300:n nu. Lyckats hitta nagra 300 Searambler o Sharkhunters till salu, men egentligen sugen pa en Pro. Tror ni 300 pro kommer slappas igen?
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Halla! Ny till Doxa varlden men kollat en del pa 1200T o 300:n nu. Lyckats hitta nagra 300 Searambler o Sharkhunters till salu, men egentligen sugen pa en Pro. Tror ni 300 pro kommer slappas igen?
Det är naturligtvis svårt att veta eller förstå hur Doxa tänker. Jag tror inte det blir fler 300. Hade de velat kunde de fortsatt göra dem men de verkar nöjda med att släppa 300 av varje färg och sen gå vidare.
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Hej,
Vet att jag frågat innan, men kör en ny vända. Är det någon som har en Sub 300 50th anniv. som har vägarna förbi Lund/Malmö inom nära förestående framtid? Skulle vilja få se hur en sån sitter på handleden innan jag tar steget och köper en så man inte står där igen med en klocka som man älskar looken på men tycker den ser för stor ut på handleden. :(

Anyways, tacksam om ngn hojtar till!
 
Topp