• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Mankebank

Cartier
Doxa släpper ytterligare 100 exemplar av Sub 300 Sharkhunter Black Lung. De verkar samtidigt passa på att höja priserna med $300 så att priset vid förbeställning nu är $2490 och ordinarie pris $2790. Plus skatt naturligtvis.

sharkhunter.png
Och nu är den slutsåld. Någon som beställde?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej, nu har jag efter några års tittande, blivit ägare till en DOXA. Det känns kul. Hittills har jag sett fler modeller som jag suktar efter, speciellt de med riktigt kupat glas. Kul med ett märke med anor och därmed också med en del vintage, även om vintage verkar sällsynt.

En fråga: Hur får man bort länken från boetten? Jag trodde det var vanliga fjäderstift, men det händer inget när jag försöker få ner fjädern. Stiften ser grova ut i jämförelse med vanliga stift. Jag vill prova turkosa gummibandet nu. :) (läs otålig)
CDF4BBDB-1228-4D00-A720-52020BF30D8F.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hej, nu har jag efter några års tittande, blivit ägare till en DOXA. Det känns kul. Hittills har jag sett fler modeller som jag suktar efter, speciellt de med riktigt kupat glas. Kul med ett märke med anor och därmed också med en del vintage, även om vintage verkar sällsynt.

En fråga: Hur får man bort länken från boetten? Jag trodde det var vanliga fjäderstift, men det händer inget när jag försöker få ner fjädern. Stiften ser grova ut i jämförelse med vanliga stift. Jag vill prova turkosa gummibandet nu. :) (läs otålig)
CDF4BBDB-1228-4D00-A720-52020BF30D8F.jpeg
En bild på undersidan?
 

Maro

Audemars
Hej, nu har jag efter några års tittande, blivit ägare till en DOXA. Det känns kul. Hittills har jag sett fler modeller som jag suktar efter, speciellt de med riktigt kupat glas. Kul med ett märke med anor och därmed också med en del vintage, även om vintage verkar sällsynt.

En fråga: Hur får man bort länken från boetten? Jag trodde det var vanliga fjäderstift, men det händer inget när jag försöker få ner fjädern. Stiften ser grova ut i jämförelse med vanliga stift. Jag vill prova turkosa gummibandet nu. :) (läs otålig)
CDF4BBDB-1228-4D00-A720-52020BF30D8F.jpeg
Jo men det är vanliga bandstift, så bara på det igen
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hej, nu har jag efter några års tittande, blivit ägare till en DOXA. Det känns kul. Hittills har jag sett fler modeller som jag suktar efter, speciellt de med riktigt kupat glas. Kul med ett märke med anor och därmed också med en del vintage, även om vintage verkar sällsynt.

En fråga: Hur får man bort länken från boetten? Jag trodde det var vanliga fjäderstift, men det händer inget när jag försöker få ner fjädern. Stiften ser grova ut i jämförelse med vanliga stift. Jag vill prova turkosa gummibandet nu. :) (läs otålig)
CDF4BBDB-1228-4D00-A720-52020BF30D8F.jpeg
Klockan är trasig, bara att sälja :D
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nyder denne, men kommer snart "på blokken" - har simpelthen for mange dykkere!

20190717_133250.jpg
Jag har svårt att tänka mig en dykare som är mer värd att stanna i samlingen. Men du har väl förstås en massa Certina PH och då blir det ju svårare i prioriteringen:D
Hoppas du lägger ut den här först. På Blocket blir det lite "pärlor för svin".
 

Rulle

Audemars
är där nån ny LE på 300an snart?

hade varit kul att pröva en sådan

är dom lika topptunga som 1200 är?
 
Topp