• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

seikodiverr

KS Explorers Club
7060EA62-04C6-42D7-A969-14132A459C78.jpeg
9274B5A0-7ABD-4A17-811D-AF530BFFAE7F.jpeg
1FC653FF-E8FB-4B86-9C65-77A0A4B835B5.jpeg


Fortfarande sjukt nöjd med denna :rolleyes:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Gar rykten om att Doxa blivit uppkopta o haller pa strukturera om... Nagon annan som sett nagot om detta?
Intressant, men jag har inget sett eller hört om det. Hur har det egentligen sett ut? Har dykarna varit ett företag i företaget eller har dykarna och allt annat dosa varit helt åtskilda? Vad kan det här innebära om det visar sig stämma? Bra eller dåligt?
 

Sir Bjorn

Breitling
Intressant, men jag har inget sett eller hört om det. Hur har det egentligen sett ut? Har dykarna varit ett företag i företaget eller har dykarna och allt annat dosa varit helt åtskilda? Vad kan det här innebära om det visar sig stämma? Bra eller dåligt?
Spekuleras vilt pa forum, men det verkar mest som de haller pa att lagga ner sin hemsida o support i USA. Alla i Schweiz ar val pa semester nu sa lar fa vanta pa nagra svar.
Allmant sa verkar det som bara Suben salts i USA medans i Europa o framforallt Schweiz saljs alla Doxa modeller. Dom har en ny Doxa.ch sida om man vill kopa andra modeller ocksa.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Spekuleras vilt pa forum, men det verkar mest som de haller pa att lagga ner sin hemsida o support i USA. Alla i Schweiz ar val pa semester nu sa lar fa vanta pa nagra svar.
Allmant sa verkar det som bara Suben salts i USA medans i Europa o framforallt Schweiz saljs alla Doxa modeller. Dom har en ny Doxa.ch sida om man vill kopa andra modeller ocksa.
Jag märke att hemsidan för dykarna var borta. Hoppas att dykarna får behålla sin integritet.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
I dessa osäkra tider är man extra glad att ha en sån här glädjespridare.
IMG_20190802_180732.jpg
Har följt Doxa-tråden på WUS för att försöka förstå vad som händer. Det verkar som sub- modellerna har skötts lite separat av Rick Marei och ett team baserat i USA. De har haft nära kontakt med entusiasterna och Peter Millar som skrivit alla böckerna om Doxa. Nu verkar Marei vara ute ur leken och Millar är inte imponerad av ersättaren/ ersättarna. Det bådar inte gott men vi får väl se framöver. Varumärket verkar dock fortfarande ägas av Jenny-familjen.
 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Om någon av Er råkar ha en 300 som hänger löst och gärna ser en Sinn 104 som byte/byte plus pengar. PMa mig! Jag är sjukt sugen på en Doxa och klarar inte att utsätta mig för abstinensen längre :)
 

Sir Bjorn

Breitling
I dessa osäkra tider är man extra glad att ha en sån här glädjespridare.
IMG_20190802_180732.jpg
Har följt Doxa-tråden på WUS för att försöka förstå vad som händer. Det verkar som sub- modellerna har skötts lite separat av Rick Marei och ett team baserat i USA. De har haft nära kontakt med entusiasterna och Peter Millar som skrivit alla böckerna om Doxa. Nu verkar Marei vara ute ur leken och Millar är inte imponerad av ersättaren/ ersättarna. Det bådar inte gott men vi får väl se framöver. Varumärket verkar dock fortfarande ägas av Jenny-familjen.

Det var det jag kom fram till efter last ett antal WUS tradar ocksa. Verkar som Rick Morei ledde 300 re-issuen bland annat...
 
Noterade att tidigare nyhetsbrev/kampanjer kommit från ”DOXA Watches USA” men numera adresseras från ”Synchron Watch Group”. Får se vad det blir av det hela.
 
Topp