• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Kanadicken

Panerai
Sugen på 200 varianten.
Kommer i flera färger och även en limiterad med röd sekund
FF6891CE-5387-482A-9060-77E9EAB2E872.jpeg

5E72574B-A3B6-416A-97AA-DA424AF34514.jpeg
I dont think it's gotten much love from the doxa traditionalists, but it's a nice price point and could be really something in the brighter colours, like aqua
 

Geparden

Audemars
F6A99821-24EA-49B3-BA27-CCD3CE110750.jpeg
586A0064-7477-4A20-B912-0139D9EF1961.jpeg
4CBC9C6F-4E50-4478-AC76-C3A60E4AB775.jpeg


Nytt band i brevlådan idag från Tropic, samma gäng som gör Isofrane, om jag har fattat rätt. Har bara haft det på nu i några timmar hemma men det verkar precis så skönt och bra som man kan förvänta sig.
Väldigt gult är det också. En klar sommarförlängare :)

Edit. https://www.tropicstrap.com/
Synd att de kapat ändarna så tvärt. Måste ju ha @S.L handleder för att få till det snyggt.
Edit
Är det det samma ”tropic” som Synchron lanserar nu?
 
Senast ändrad:

Kanadicken

Panerai
from "subkrawler" (DOXA Forum moderator on WUS):

This new 300T case has been in the works since 2017, and is supposed to be dimensionally accurate to an original, pre-Synchron 300T.

I think what’s confusing you all is the 300T Poseidon, which was a 1200T case. That happened because Poseidon didn't want to wait on the new 300T case, but wanted their watch to be called a 300T since that’s what their originals were.
 

Sir Bjorn

Breitling
from "subkrawler" (DOXA Forum moderator on WUS):

This new 300T case has been in the works since 2017, and is supposed to be dimensionally accurate to an original, pre-Synchron 300T.

I think what’s confusing you all is the 300T Poseidon, which was a 1200T case. That happened because Poseidon didn't want to wait on the new 300T case, but wanted their watch to be called a 300T since that’s what their originals were.

Vet du vad dimensionerna av 300T orginalet ar ?
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Anthraxabuz

Panerai
Var fick du tag på det? Finns de fortfarande att hitta någonstans?
Har haft det i några år.. Men inte använt mycket innan jag köpte sub 300. Doxa hade dem i sitt sortiment ett tag. Men de försvann ganska snabbt.
Enda sättet nu är nog att leta beggat på typ wus...
Blir ju spännande att se vad Doxa släpper för gummi nu när de kör igång igen. Har vi tur kanske det blir hershey :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Har haft det i några år.. Men inte använt mycket innan jag köpte sub 300. Doxa hade dem i sitt sortiment ett tag. Men de försvann ganska snabbt.
Enda sättet nu är nog att leta beggat på typ wus...
Blir ju spännande att se vad Doxa släpper för gummi nu när de kör igång igen. Har vi tur kanske det blir hershey :)
Japp kollade runt en del men hittade inget. Finns ju en del annat att välja på men länken är å andra sidan både snyggast och skönast. Dock planerar jag en längre tripp i varmt klimat och då är det skönt att kunna justera... Alla dessa val:)
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Chock!
Mötte nyss en man med vad jag tror var en 750T GMT Caribbean på Odingatan i Gbg. Det är första gången jag sett nån annan Doxa än min egen men jag kom mig ändå inte för att säga nåt. :banghead:
Var det nån av er?
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Cosc certifikatet säger att klockan snabbar sig mer med kronan upp än tavlan upp. Ovanligt och aldrig sett det på tidigare klockor. Eftersom min plussar ca 3 spd med kronan upp så är det bara att prova. Tar förövrigt hellre 6+ än 1-....
E77F5F7F-C48A-4AC2-BD83-2C0C3E2F2B08.jpeg

Jag tror att det är ett allmänt fenomen att klockan går olika fort beroende på position. Rolex hade förr instruktioner (tryckta) avseende hur man skulle placera klockan på natten för att få den att sakta sig resp forta sig. Jag har tyvärr ingen bild nu, men det är lätt att googla fram dem.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag tror att det är ett allmänt fenomen att klockan går olika fort beroende på position. Rolex hade förr instruktioner (tryckta) avseende hur man skulle placera klockan på natten för att få den att sakta sig resp forta sig. Jag har tyvärr ingen bild nu, men det är lätt att googla fram dem.
Tack för svar och håller med om att det varierar. Jag är extremt noggrann att hålla koll på tidshållningen på alla klockor som passerar. Min poäng är att jag däremot aldrig haft en klocka som går fortare med krona upp än tavla upp. Kan lägga till att efter en lång natt med tavla upp inte noterat någon större skillnad alls mot kronan upp. Plus 2-3 spd vilket är toppen.
 

DrDre

Patek
Tack för svar och håller med om att det varierar. Jag är extremt noggrann att hålla koll på tidshållningen på alla klockor som passerar. Min poäng är att jag däremot aldrig haft en klocka som går fortare med krona upp än tavla upp. Kan lägga till att efter en lång natt med tavla upp inte noterat någon större skillnad alls mot kronan upp. Plus 2-3 spd vilket är toppen.

Hittade bilden/instruktionerna.
D935F51C-CEF1-4031-A1C4-815BDD4B6FEA.jpeg
 

seikodiverr

KS Explorers Club
03450352-98DA-4926-834E-C6F6345B4040.jpeg


Träffade @Geparden nyss och fick prova hans Searambler Aqualung. Så nu vet jag säkert. Jag måste hitta en Sub300 Searambler. Med ren tavla eller samarbete är inte viktigt. Hör av dig om känner att jag kommer älska din klocka mer än du gör själv :) Eller om du känner någon som är i den situationen!
Admin får plocka bort detta om jag bryter någon trådregel nu, men jag är desperat :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Jag förstår att du är sugen. Har sällan varit så nöjd...
1D4BF627-24AC-42FC-A253-00111D5CAFF8.jpeg
03450352-98DA-4926-834E-C6F6345B4040.jpeg


Träffade @Geparden nyss och fick prova hans Searambler Aqualung. Så nu vet jag säkert. Jag måste hitta en Sub300 Searambler. Med ren tavla eller samarbete är inte viktigt. Hör av dig om känner att jag kommer älska din klocka mer än du gör själv :) Eller om du känner någon som är i den situationen!
Admin får plocka bort detta om jag bryter någon trådregel nu, men jag är desperat :)
 
Topp