• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Doxa_Sub_300_Searambler_1030036_ljusare.jpg

Lurar mig själv att det är sommar med orange band och blå tröja :)
Sjukt bra matchning. :woot:
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har kikat främst på beggat men är inte helt främmande för nytt, får se när tiden är mogen :) Vad skulle ni rekommendera?
Nja, svårt att säga än. Ingen har väl fått hem nån av de nya så det återstår att se om kvalitén är som förr. Egentligen finns det väl ingen anledning att tro att det inte skulle vara det men...
Personligen skulle jag försöka att tålmodigt vänta på en begagnad 50th Anniversary med eller utan black lung. Tyvärr verkar de bli allt mer sällsynta och dyra.
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Nja, svårt att säga än. Ingen har väl fått hem nån av de nya så det återstår att se om kvalitén är som förr. Egentligen finns det väl ingen anledning att tro att det inte skulle vara det men...
Personligen skulle jag försöka att tålmodigt vänta på en begagnad 50th Anniversary med eller utan black lung. Tyvärr verkar de bli allt mer sällsynta och dyra.
Jo, black lung är ju fantastisk men ser som sagt ut som de är på väg uppåt i pris.
 

Crane

Panerai
Ursäkta en eftersatt, men är det någon som har koll på nya line-upen på Doxas hemsida?
Har skummat lite i tråden men inte hittat ngt konkret(?)
Det jag främst tänker på är specsen för caset på 300T och 1200T, vilket verkar vara samma på deras hemsida. Miss från Doxa?
Min undran är om någon vet ifall 300 fortfarande bär samma mått som senaste 50th 300?
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Ursäkta en eftersatt, men är det någon som har koll på nya line-upen på Doxas hemsida?
Har skummat lite i tråden men inte hittat ngt konkret(?)
Det jag främst tänker på är specsen för caset på 300T och 1200T, vilket verkar vara samma på deras hemsida. Miss från Doxa?
Min undran är om någon vet ifall 300 fortfarande bär samma mått som senaste 50th 300?
300T är väl egentligen bara en 1200T utan heliumventil om jag förstått det rätt. Sen tror jag att spännet ska vara uppdaterat på något vis.
 

Anthony

Omega
Snyggt! :) Är nog den första i tråden, kanske i Sverige. Recension?
Thanks! I’ll post a review after I size the bracelet and get an owner’s manual from Doxa. (It didn’t come with a print manual).

Initial impressions: Very happy with the aesthetics. Much better looking in the metal than in the Doxa press photos. Size is the same as the Poseidon Divingstar (1200T case). The orange dial is very deep color. I like it. 15mm thickness doesn’t feel too big. Will post more tomorrow. (I’m in California, USA.)
 

Crane

Panerai
300T är väl egentligen bara en 1200T utan heliumventil om jag förstått det rätt. Sen tror jag att spännet ska vara uppdaterat på något vis.
Allright. Låter som en hyfsat liten diff två modeller emellan. Lurar på om man ska försöka haffa en 300 igen, klart favoritcase, utöver alla andra preferenser med klockan dvs.
 

Kanadicken

Panerai
Allright. Låter som en hyfsat liten diff två modeller emellan. Lurar på om man ska försöka haffa en 300 igen, klart favoritcase, utöver alla andra preferenser med klockan dvs.
Just to be clear, 300 and 300T are two very different things. What Doxa is selling now is 300T, so 50th cases are only available second hand. Supposedly there is some small difference between the 1200T and 300T according to what I've read on WUS, but I think someone who has a 1200T or Poseidon will need to buy one of the new 300T's and compare them for us ;)
P.S. I have never signed up for a pass around, but maybe a new 300T would be a good candidate?
 

Crane

Panerai
Just to be clear, 300 and 300T are two very different things. What Doxa is selling now is 300T, so 50th cases are only available second hand. Supposedly there is some small difference between the 1200T and 300T according to what I've read on WUS, but I think someone who has a 1200T or Poseidon will need to buy one of the new 300T's and compare them for us ;)
P.S. I have never signed up for a pass around, but maybe a new 300T would be a good candidate?
Ok, I thought that the 300T might have had the same case as the 50th.
I’ve owned a Poseidon (and a couple of other Doxas, amongst the 50th) but I’m not sure that I want to spend +20tkr just for comparison :rolleyes:
Sure, I can also consider to join a pass around for a 300T.
 

Kanadicken

Panerai
Ok, I thought that the 300T might have had the same case as the 50th.
I’ve owned a Poseidon (and a couple of other Doxas, amongst the 50th) but I’m not sure that I want to spend +20tkr just for comparison :rolleyes:
Sure, I can also consider to join a pass around for a 300T.
I think the new 300T does have a similar bracket as the 50th. It doesn't taper but is wider at the lugs, I think it's called flared when it does that. Not sure but they might have improved the clasp.
I'm not really up for steering a pass around right now, but maybe someone else is? I bet theres 20-30 who are interested.
 

Crane

Panerai
I think the new 300T does have a similar bracket as the 50th. It doesn't taper but is wider at the lugs, I think it's called flared when it does that. Not sure but they might have improved the clasp.
I'm not really up for steering a pass around right now, but maybe someone else is? I bet theres 20-30 who are interested.
Interesting. I would love to give it a closer look.
I understand, neither am I unfortunately.
I think that a pass around like this calls for an expert on the subject, and I’m also new to it ..
 
1000m gmt och bara 12.5mm hög. Imponerande! Tyvärr flänger man runt i asien från november när den beräknas att levereras.... annars hade denna varit perfekt.

Jag tror inte specsen stämmer. Vare dig tjocklek eller bredd.
Deras andra GMTr ligger på runt 15mm. på hemsidan beskriver de både 13 & 14. Worn and Wound skriver att de minskat djupet på produktionsmodellen från protyp med 500m och då skalat av nästan 2 millimeter. Men på aquadive hemsidan säljs den fortfarande som 1000-Metersdykare!

Har de lyckats få ner den till 12 mm tycker jag den ser intressant ut!

Ursäkta OT-kladd i doxatråden!
 
Topp