• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Nu finns ju 300T, 200, 1500T och 200T (är den limiterad förresten) att köpa, tror ni att de kommer släppa fler varianter?
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
B14C154F-6F7E-400A-99B1-CDD94ECA487C.jpeg
Då var länken fixad också.
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Börjar klia lite i fingrarna efter en Doxa till sommaren. Ser att 300Tsen är på Pre-order för Juni på https://eu.doxawatches.com Någon som vet om dessa brukar gå som smör och därmed kräva att man förbokar såhär någon månad innan?
Jag är osäker men flera varianter var preorder för maj när jag skulle beställa min searambler. Såg att de kom in igen efter någon vecka men verkar vara slut igen nu då.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Börjar klia lite i fingrarna efter en Doxa till sommaren. Ser att 300Tsen är på Pre-order för Juni på https://eu.doxawatches.com Någon som vet om dessa brukar gå som smör och därmed kräva att man förbokar såhär någon månad innan?

Kan nog vara att de har lägre produktionsvolym just nu. Men om det kliar så kan du ju stilla det fort genom att förboka en. :D
 
Verkar som det! Men det är snabba leveranser (i alla fall min, kom på en vecka) så när den väl kommer in så får du den nog rätt snabbt :) Vilken variant är du sugen på? Är sjukt nöjd med searamblern :)

Gott att höra! Är framförallt ett svårt val mellan searambler/sharkhunter som jag försöker bena ut. Även om divingstarn lockar nu lagom till sommaren med :)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Fantastisk den där. Färgen på tavlan är helt otrolig.

Min första Doxa och och den första med orange tavla. Den växer helt klart på en. :D

E9CE2654-07E3-489A-BA72-844311E6F0F9.jpeg
Testar orange gummi. Känns som det kommer bli perfekt med en fulsnygg hawaiiskjorta på stranden i sommar.

Ser riktigt bra ut!
Fördelen med searamblern är att du kan ha flera olika färger på gummit, så du kan växla mellan humör och hawaiiskjorta ;)
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Min första Doxa och och den första med orange tavla. Den växer helt klart på en. :D

Den sätter ju helt klart färg på tillvaron på ett jävligt bra sätt.

Ser riktigt bra ut!
Fördelen med searamblern är att du kan ha flera olika färger på gummit, så du kan växla mellan humör och hawaiiskjorta ;)

Haha ja precis! Får köpa fler hawaiiskjortor för att matcha alla gummiband man samlat på sig...
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ofantligt svårt att välja:D Står lite mellan mångsidighet och kul-faktor. Så lutar åt de förstnämnda men ja..får nog ta en kraftig funderare där.
Jag tror inte man ska tänka för mycket på färgerna. Köp färgen som gör en glad. En Doxa, oavsett färg, passar alltid, eller aldrig. Den är udda och kommer inte "flyga under radarn" och vara mångsidig på ett vanligt sport/dykare-sätt. Jag har haft en orange 300 nu i ett par år nu(fortfarande tack, tack @Ontrackpiraten:))till allt, utom röda skjortor.
 
Senast ändrad:

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Jag tror inte man ska tänka för mycket på färgerna. Köp färgen som gör en glad. En Doxa, oavsett färg, passar alltid eller aldrig. Den är udda och kommer inte "flyga under radarn" och vara mångsidig på ett vanligt sport/dykare-sätt. Jag har haft en orange 300 nu i ett par år nu(fortfarande tack, tack @Ontrackpiraten:))till allt, utom röda skjortor.
När jag låg på topp
EE86B94B-4EEC-405F-B239-9D3FF9F88FD3.jpeg
 

Kanadicken

Panerai
Jag tror inte man ska tänka för mycket på färgerna. Köp färgen som gör en glad. En Doxa, oavsett färg, passar alltid eller aldrig. Den är udda och kommer inte "flyga under radarn" och vara mångsidig på ett vanligt sport/dykare-sätt. Jag har haft en orange 300 nu i ett par år nu(fortfarande tack, tack @Ontrackpiraten:))till allt, utom röda skjortor.

20200514_110657.jpg

Professional, even works with a suit!
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Lite smått irriterad. Haft min sub 300t i knappt en vecka. Spännet på länken pajade efter tre dagar (och då hade jag den på gummit första två) så nu väntar retur av länk till Doxa för reparation innan den kan skickas tillbaka till mig. Bara hoppas att det inte tar allt för många veckor...
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Lite smått irriterad. Haft min sub 300t i knappt en vecka. Spännet på länken pajade efter tre dagar (och då hade jag den på gummit första två) så nu väntar retur av länk till Doxa för reparation innan den kan skickas tillbaka till mig. Bara hoppas att det inte tar allt för många veckor...
Jag förstår verkligen din frustration. Nu är det ju en klocka som är väldigt fin både på gummi och nato så du kommer klara dig igenom de här veckorna, men det är inte vad man förväntar sig av en ny klocka.

Hur upplever du klockan och länkens kvalitet i övrigt? Jag har fått lite knasvibbar från Doxa den senaste tiden. Nytt management och plötsligt så går de från små serier till att fläska på med flera nya releaser och allt i alla färger samtidigt med sån fart att de till exempel inte ens orkar gör ordentliga kronor utan smackar på en målad orange på alla sub300 oavsett tavelfärg. Missförstå mig inte: Jag älskar Doxa. Det är därför jag blir orolig över vad de pysslar med just nu.
 
Senast ändrad:
Topp