• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Fick hem ett gummi från Doxa till sub 300T som plåster på såren för strul med länken. Jävligt bra. Sjukt bra kvalitet, långt över förväntningarna.
9B288D39-2243-4BEB-8AFE-0893FD62DAF1.jpeg
02395F27-465F-4F9A-BB84-5241B15612BB.jpeg
CF473BDA-F47B-4B2D-A4CF-28A549AACDF8.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Fick hem ett gummi från Doxa till sub 300T som plåster på såren för strul med länken. Jävligt bra. Sjukt bra kvalitet, långt över förväntningarna.
9B288D39-2243-4BEB-8AFE-0893FD62DAF1.jpeg
02395F27-465F-4F9A-BB84-5241B15612BB.jpeg
CF473BDA-F47B-4B2D-A4CF-28A549AACDF8.jpeg
Det ser ut att ha perfekt passform. Det blir ett med klockan, snyggt! Jag kanske har missat det, men vad har du haft för problem med länken?
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Är på jakt efter en ny dykare och det börjar mer och mer kännas som att Doxa är det självklara valet för mig vad det gäller Schweiziska dykare. Vill ha något ikoniskt som inte är helt vansinnigt dyrt, har sållat en del bland alla märken och nu återstår bara Doxa och Omega men har redan haft 5 olika Seamasters senaste året så det kanske går bort i alla fall :D Ni som har provat lite olika modeller, hur står sig en Sub 1200t/1500t (stor skillnad mellan 1200t och 1500t?) mot en Bond Brosnan Seamaster?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack för länktipset! Jag lutar mest åt gult men den är slutsåld just nu. :hungover:
Det verkar vara själva länken som är slut i lager men av någon anledning går andra färger att beställa med länk. Om man frågar riktigt snällt så kan de säkert plocka över länken från en annan färgvariation. :angel:

Edit: Det går alltså att beställa den gula på gummi så det verkar vara kombinationen gul klocka + länk som är slut.
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar vara själva länken som är slut i lager men av någon anledning går andra färger att beställa med länk. Om man frågar riktigt snällt så kan de säkert plocka över länken från en annan färgvariation. :angel:

Edit: Det går alltså att beställa den gula på gummi så det verkar vara kombinationen gul klocka + länk som är slut.
Aha, där ser man! :) Börjar dock luta åt en 300 no-T nu när jag har börjat gräva ner mig mer i det... Jag vill ha ett jättehögt glas!
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Halloj boys and girls!
Tänkte slänga ut en liten krok och höra om det är ngn som sitter på en SUB300 (50th anniversary) av modellerna Professional eller prof.&Aqualung som dom funderar att avyttra. Högst otroligt skulle jag tro, men frågar man inte så får man inte veta. :)
 

Simeone

Cartier
Halloj boys and girls!
Tänkte slänga ut en liten krok och höra om det är ngn som sitter på en SUB300 (50th anniversary) av modellerna Professional eller prof.&Aqualung som dom funderar att avyttra. Högst otroligt skulle jag tro, men frågar man inte så får man inte veta. :)
Jag sitter på en SUB 300 (50th anniversary) Pro Aqua Lung. Skickar PM :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Och sanslöst dyr! :) Men det kostar att ligga på topp! ;)
Ja, extremt mycket pengar. Tittar man på videon så ser ju materialet sådär hållbart ut. Kanten på insidan av ett av bandhornen är ju chippat för att man sannolikt har tagit loss bandstiften och det har åkt uppåt istället för bakåt. Det är en ding på utsidan av samma bandhorn också men mam vet ju inte hårt de slagit i där. Tror inte att dessa kommer att se bra ut efter lite användning men det återstår att se.
PSX_20200706_143637.jpg
PSX_20200706_143614.jpg
PSX_20200706_143557.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Om jag hade varit ansvarig för marknadsföringen, skulle jag förbjudit Nato och istället lagt några hundra till på ett designat dykarstrap från Isofrane. Om det nu är världens lättaste dykarklocka, klä den inte i gatans kläder.
Håller med, den förtjänar verkligen mer än ett trött nato. Det där gummit de visar i videon som är original verkar inte heller vara något att hänga i granen.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Håller med, den förtjänar verkligen mer än ett trött nato. Det där gummit de visar i videon som är original verkar inte heller vara något att hänga i granen.
Tänk dig ett äkta Isofrane i gult och svart. Det tror jag skulle givit klockan den professionalitet som en yrkesdykare måste känna för att våga lita på helheten.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tänk dig ett äkta Isofrane i gult och svart. Det tror jag skulle givit klockan den professionalitet som en yrkesdykare måste känna för att våga lita på helheten.
Ja helt klart. På en klocka för 50+ så kan man faktiskt förvänta sig det tycker jag. Det hade inte kostat dem många kronor extra att använda ett Isofrane.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Woop Woop!
Även om vi alla vet hur en Sharkhunter ser ut, och i synnerhet jag, då jag har en identisk på handleden så kan du drillen; BILDER!!! :D

Btw, kollade K&S några år tillbaka på priserna på Doxa. Fick ångest och hjärtklappning. Nåväl, lätt med facit i hand så att säga.
Bilder kommer det såklart att bli! :D Man ska inte kolla på gamla priser på K&S, man får bara ångest då... :stop:
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Ser riktigt bra ut! :)

Är det någon som vet om det passar till Sub 300 också eller är det bara till 300T? Var köper man förresten originalgummin och sånt till Doxa? Hittar inget på hemsidan.
Finns på hemsidan om du klickar på klockan sub 300 och väljer din modell. Längst ner kommer du att hitta braclets och olika färger på gummi bla.
 
Topp