• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Skarrsjo

Cartier
Here we go! Inga roliga bilder än, bara en unboxing. :)
PSX_20200709_132226.jpg

PSX_20200709_132243.jpg


Sitter riktigt bra! :happyhappy:
PSX_20200709_132534.jpg

PSX_20200709_132339.jpg
Den är verkligen trevlig! Var själv lite sugen på den faktiskt :D
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tack! :D Sitter sjukt bra på armen och länken är det bästa jag har haft. Perfekt ratio mellan kvalitativ och rasslig! :cool:

Trodde den inte skulle sitta lika bra som den gjorde efter länken var sizead.
BoR länken passar perfekt till känslan också. Nästa steg är att experimentera med naton och något tropic. Kanske ett vitt? :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Trodde den inte skulle sitta lika bra som den gjorde efter länken var sizead.
BoR länken passar perfekt till känslan också. Nästa steg är att experimentera med naton och något tropic. Kanske ett vitt? :D
Nato på denna vet jag inte... Får väl testa men tror inte att det är för mig. Det här vita vintage rk-tropicet som jag har på låne-Squalen skulle nog kunna flyga! :D
PSX_20200709_143651.jpg


Grattis! Riktigt fin sharkhuntern :) Blev du också förvånad över hur liten urtavlan upplevs i verkligheten jämfört med bilder?
Tack så mycket! Nej, tvärtom faktiskt. Jag blev förvånad över att den känns så stor trots att den är så pass liten. :confused:
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nato på denna vet jag inte... Får väl testa men tror inte att det är för mig. Det här vita vintage rk-tropicet som jag har på låne-Squalen skulle nog kunna flyga! :D
PSX_20200709_143651.jpg



Tack så mycket! Nej, tvärtom faktiskt. Jag blev förvånad över att den känns så stor trots att den är så pass liten. :confused:

Cool tavla på Squalen! :)
Vitt tropic är mäktigt, annars tror jag på ett svart. Testade ett på min professional, men slängde på länken snabbt igen.

Det slog mig att tavlan kändes mindre än vad den var, men nu tänker man inte på det. Att se den i vinkel och ha glaset som sticker ut så är en del av charmen. :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Supercool! Har inte helt hängt med i vilken variant det är? För det står ju inte "T" på tavlan?
Det är en Doxa Sub 300 Sharkhunter 50th anniversary. Inte alls långt namn! Det är en limited edition som släpptes i 900 ex (300 Sharkhunter, 300 Professional och 300 Searambler). Mer eller mindre 1:1 kopia av första Sub 300-modellen som kom. :)

Cool tavla på Squalen! :)
Vitt tropic är mäktigt, annars tror jag på ett svart. Testade ett på min professional, men slängde på länken snabbt igen.

Det slog mig att tavlan kändes mindre än vad den var, men nu tänker man inte på det. Att se den i vinkel och ha glaset som sticker ut så är en del av charmen. :D
Ja, den är riktigt cool. :cool: Måste testa på det vita, jag tror att det kan bli riktigt kaxigt. Annars har jag hittat några andra band som jag vill testa. Bilder/inspiration lånade från Instagram.
PSX_20200709_150046.jpg
PSX_20200709_150036.jpg
PSX_20200709_150027.jpg


Håller med om glaset, det är riktigt härligt! :D
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Det är en Doxa Sub 300 Sharkhunter 50th anniversary. Inte alls långt namn! Det är en limited edition som släpptes i 900 ex (300 Sharkhunter, 300 Professional och 300 Searambler). Mer eller mindre 1:1 kopia av första Sub 300-modellen som kom. :)

Aaah, förstår! Är sugen själv på en blå 300T. Men känns som att jag måste hålla igen lite :D.
 
Topp