• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det var warm yellow. :)
Båda är fina så det blir säkert kanon! :)

Här på Isofrane.
F976BBBA-0875-49D2-8D8B-C3D0CFAD089E.jpeg
Så jäkla bra matching! Hur upplever du färgen på klockan i verkligheten? Jag tycker att den är olika på i princip alla bilder jag har sett. :confused:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Båda är fina så det blir säkert kanon! :)


Så jäkla bra matching! Hur upplever du färgen på klockan i verkligheten? Jag tycker att den är olika på i princip alla bilder jag har sett. :confused:
Ha ha, det kanske är så? Bäst färg är i mulet väder mitt på dagen, gärna i en bil som på de här två bilderna. Vid semester i Sverige kan det knappt bli mer svensk än så här.
B3BB37F6-3B41-4C5B-81C4-2467D2539942.jpeg
E38A1E47-D070-41EB-A341-4245B4EB6CD5.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ha ha, det kanske är så? Bäst färg är i mulet väder mitt på dagen, gärna i en bil som på de här två bilderna. Vid semester i Sverige kan det knappt bli mer svensk än så här.
B3BB37F6-3B41-4C5B-81C4-2467D2539942.jpeg
E38A1E47-D070-41EB-A341-4245B4EB6CD5.jpeg
Så en klocka som är tänkt för dykning i typ karibiska havet är bäst en mulen dag i bilen..? :D Ska villigt erkänna att jag är förbannat sugen på den där, ser så jäkla bra ut! :happyhappy:
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nja, hade nog satsat graalpengen på SUB300 Professional HRV ändå, ETT känt exemplar känns spontant ganska graaligt :cigar:
Min personliga Doxa-graal är Sub200 T-graph Searambler. Lite oklart hur många som gjordes i Professional, Searambler och Sharkhunter men kanske nåt hundratal av varje. Dock såldes de då Doxa användes som utrustning så extremt få verkar ha överlevt.
IMG_20200726_185329.png

Lånad bild från https://www.hodinkee.com/articles/doxa-sub-200-t-graph-searambler-vintage-tool-watches
(Det kom reissue på dessa, 2005 med tre subdials och 2007 med två. Båda hade dock skruvade pushers.)
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Min personliga Doxa-graal är Sub200 T-graph Searambler. Lite oklart hur många som gjordes i Professional, Searambler och Sharkhunter men kanske nåt hundratal av varje. Dock såldes de då Doxa användes som utrustning så extremt få verkar ha överlevt.
IMG_20200726_185329.png

Lånad bild från https://www.hodinkee.com/articles/doxa-sub-200-t-graph-searambler-vintage-tool-watches
(Det kom reissue på dessa, 2005 med tre subdials och 2007 med två. Båda hade dock skruvade pushers.)
Ja, det kan man förstå. Helt vansinnigt vacker i sina små detaljer.
Bara subdialvisarna i sig får man nästan ståfräs av :D
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag är inne på en 50th anniv. dock behöver det inte vara en AquaLung-variant. Men priserna på dom i dagsläget är ju rätt höga, men men...
Ja, de har dragit iväg riktigt ordentligt i pris, speciellt Aqua Lung. Hur sannolikt är det att de släpper fler varianter av 50th anniversary-boetten/glaset längre fram? Hade ju sålt riktigt bra om de gjorde det men kanske inte är så bra för värdet på de befintliga.
 

Kanadicken

Panerai
Ja, de har dragit iväg riktigt ordentligt i pris, speciellt Aqua Lung. Hur sannolikt är det att de släpper fler varianter av 50th anniversary-boetten/glaset längre fram? Hade ju sålt riktigt bra om de gjorde det men kanske inte är så bra för värdet på de befintliga.
The whole 50th case is so much better, not just the glass, that it's hard to imagine they wouldn't release it in some form again. If it's just small numbers or expensive like the carbon one, than it shouldn't effect the value of the earlier ones.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
The whole 50th case is so much better, not just the glass, that it's hard to imagine they wouldn't release it in some form again. If it's just small numbers or expensive like the carbon one, than it shouldn't effect the value of the earlier ones.
I've not seen any of the other models first hand but I love mine and I also got to try the Searambler Aqua Lung which was fantastic. They'd probably do some smaller releases with different branding like the Aqua Lung or maybe release them in a different color like Aquamarine, Diving Star or Caribbean.

What makes the 50th anniversary better that the 300T in your opinion? Based on pictures they look very different but mostly because the dial looks huge on the 300T when you put them side by side.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Min personliga Doxa-graal är Sub200 T-graph Searambler. Lite oklart hur många som gjordes i Professional, Searambler och Sharkhunter men kanske nåt hundratal av varje. Dock såldes de då Doxa användes som utrustning så extremt få verkar ha överlevt.
IMG_20200726_185329.png

Lånad bild från https://www.hodinkee.com/articles/doxa-sub-200-t-graph-searambler-vintage-tool-watches
(Det kom reissue på dessa, 2005 med tre subdials och 2007 med två. Båda hade dock skruvade pushers.)
En sån vill jag ha en dag. Den är så snygg, men är det inte lite pannkaka med kronograffunktion på en dykare? Men det är klart, man kan ju ha den i bilen en mulen dag.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Så en klocka som är tänkt för dykning i typ karibiska havet är bäst en mulen dag i bilen..? :D Ska villigt erkänna att jag är förbannat sugen på den där, ser så jäkla bra ut! :happyhappy:
Du har helt rätt. Jag och klockan befinner oss på fel plats. Det är under vattnet vi ska vara. Jag förstår dig. Man vill ju ha en av varje.
 

Kanadicken

Panerai
I've not seen any of the other models first hand but I love mine and I also got to try the Searambler Aqua Lung which was fantastic. They'd probably do some smaller releases with different branding like the Aqua Lung or maybe release them in a different color like Aquamarine, Diving Star or Caribbean.

What makes the 50th anniversary better that the 300T in your opinion? Based on pictures they look very different but mostly because the dial looks huge on the 300T when you put them side by side.
I've only tried the 50th and vintage 300T, but the 50th hugs the wrist, whereas the T sticks up and feels a lot thicker. Probably different for different wrists or tastes, but for me it was a pretty huge difference.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Du har helt rätt. Jag och klockan befinner oss på fel plats. Det är under vattnet vi ska vara. Jag förstår dig. Man vill ju ha en av varje.
Jag dyker sällan nu för tiden så mina klockor får inte heller vara under vattnet. :sorry: Sist någon av mina klockor fick vara med i excotiskt vatten så var vi i Key West. Då sa vår guide EFTER första dyket att "I'd take that shiny thing of my wrist if I where you. Those barracudas man, they'll try to rip your arm of if they think it's a small fish." Tack för info! Tror att jag kör utan nästa gång... :confused:
 
Topp