• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

m_s

Patek
2-Faktor
F974B109-AECA-4B71-A394-4D36D43C6A09.jpeg
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Jag fotade lite mer sen, dock mest på min BB58 och en Trenchhunter, och vid vissa vinklar är det en enorm skillnad!
Men det är som du skrev @loevhagen det handlar om att hitta vinkel mellan klocka, kamera och ljus.
Hursom, jag är nöjd med mitt Pol-filter och tror jag kommer ha nytta av det vid framtida klockfoto! :)

Jag vet att detta är fel klocka, och att jag svär i kyrkan nu... var snälla och anmäl inte min post. ;)

AC3A6EA5-CDEA-49F1-8BF5-F362500E31FE.jpeg
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag fotade lite mer sen, dock mest på min BB58 och en Trenchhunter, och vid vissa vinklar är det en enorm skillnad!
Men det är som du skrev @loevhagen det handlar om att hitta vinkel mellan klocka, kamera och ljus.
Hursom, jag är nöjd med mitt Pol-filter och tror jag kommer ha nytta av det vid framtida klockfoto! :)

Jag vet att detta är fel klocka, och att jag svär i kyrkan nu... var snälla och anmäl inte min post. ;)

AC3A6EA5-CDEA-49F1-8BF5-F362500E31FE.jpeg
Shit, nu måste jag skaffat ett CPL alltså!! :D
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tack för den, fullständigt älskar sånt här nörderi.
Kortfattat så missade Doxa ta patent på heliumventilen men tycker ändå inte det är så viktigt i sammanhanget. Tänk vilka enorma resurser det måste lagts på dessa undervattensprojekt som sådana. Fascinerande galenskaper som i alla jag önskade kunde få en hedersam fortsättning en vacker dag :)
 
Topp