• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

loevhagen

Patek
2-Faktor

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Jeg tror noe som gjør valget enklere @steffe er følgende:

1) Pris. 20K eller 30K?
2) Små/medium eller medum/store håndledd? Små = 300 og medium/store = 300T, pga link nr. 2 (etter endlink) som ikke roterer like mye på 300T som 300. Selv har jeg 195mm håndledd og lenken står akkurat ikke ut. Har du mindre håndledd og vil ha lenke; vurder 300..

Lykke til. :)
Ändlänken för 300T går iofs att modda för mer rörlighet för den händige, alternativt lämna in och få det gjort. Dock lite sjukt att man ska behöva göra det. Jag har smala handleder och att modda länken gjorde hela skillnaden. Det ser betydligt bättre ut när länken faller ner runt handleden så att säga.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
c460e1acb0feeb95dbc0b2511b4276ac.jpg
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jeg tror noe som gjør valget enklere @steffe er følgende:

1) Pris. 20K eller 30K?
2) Små/medium eller medum/store håndledd? Små = 300 og medium/store = 300T, pga link nr. 2 (etter endlink) som ikke roterer like mye på 300T som 300. Selv har jeg 195mm håndledd og lenken står akkurat ikke ut. Har du mindre håndledd og vil ha lenke; vurder 300.

Tips: Se her http://www.scottishwatches.co.uk/20...oxa-sub-300t-professional-is-like-lip-repair/ og spør @hammermountain om 300T.

Lykke til. :)
Ja precis så jag resonerar. Aldrig testat märket och chansar nog på en 300t när det är dags nära sommaren om suget är kvar :) Claspet, blå lume, 1200m trycksäker (kommer aldrig behövas haha) och priset gör att jag har svårt att motivera den dyrare 300 när jag aldrig testat märket förrut.

Har "medium" - handled så borde klara av storleken. Skönt dock att de verkar bevara sitt värde rätt så bra, om man mot förmodan ångrar sig och måste ha en 300 :)

Nu kvarstår frågan vilken färg bara? Gillar nog Sharkhunter och Searambler mest!
 

Dizywisy

Omega
2-Faktor
Jag har blivit rejält sugen på att köpa en 300 alt 300T PRO, dock verkar Doxa inte följa den traditionella AD vägen och enda sättet att köpa verkar vara genom https://eu.doxawatches.com ?

Någon som handlat direkt från Doxa? (Post - Rick Marei era)
Hur fungerar det med tullavgifter? Jag tolkar det som att skatter ingår i priset.
Finns det utrymme för ”rabatt”?

Jag har även läst att deras support är usel...
något som gör att jag tvekar.
Har detta avhandlats i tråden ber jag om ursäkt.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har blivit rejält sugen på att köpa en 300 alt 300T PRO, dock verkar Doxa inte följa den traditionella AD vägen och enda sättet att köpa verkar vara genom https://eu.doxawatches.com ?

Någon som handlat direkt från Doxa? (Post - Rick Marei era)
Hur fungerar det med tullavgifter? Jag tolkar det som att skatter ingår i priset.
Finns det utrymme för ”rabatt”?

Jag har även läst att deras support är usel...
något som gör att jag tvekar.
Har detta avhandlats i tråden ber jag om ursäkt.
Eller så köper du Searamblern Black lung som ligger på k&s nu. Lite dyrare men det är det nog värt.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Jag har blivit rejält sugen på att köpa en 300 alt 300T PRO, dock verkar Doxa inte följa den traditionella AD vägen och enda sättet att köpa verkar vara genom https://eu.doxawatches.com ?

Någon som handlat direkt från Doxa? (Post - Rick Marei era)
Hur fungerar det med tullavgifter? Jag tolkar det som att skatter ingår i priset.
Finns det utrymme för ”rabatt”?

Jag har även läst att deras support är usel...
något som gör att jag tvekar.
Har detta avhandlats i tråden ber jag om ursäkt.
De skickar klockorna via Tyskland. Ingen tull & moms tillkommer på priserna du ser på siten.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Tack, så tolkade jag också det.
Läste om en på watchuseek som fick betala tull till UK (Innan brexit) därför jag blev osäker.
Skumt, han och/eller Doxa måste ha trasslat till det. Typ att han inte beställt via EU-siten eller något i den stilen. Det går som sagt via Tyskland. Jag beställde i somras och det var inga problem. Förutom att det blev någon dags extra leverans när den först gick från Schweiz till Tyskland.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Angående support och 300tProfessional specifikt så hade ju loevhagen här i forumet problem med att han fick sin med en äldre, klumpigare version av spännet till länken. Det är väl sånt där som kan göra en lite lömsk mot Doxa - de kan ändra specen på klockan i flykten så att säga och i det nämnda fallet var det väl lite tvärtom - att de hade ett gammalt lager att bränna igenom.

På 300T så dök ju också heliumventilen på boetten plötsligt upp utan att något hade varslats om det.
 

Dizywisy

Omega
2-Faktor
Ok, jag förstår dig. Har en 300 prof själv
Tycker 300:an är klart snyggast, gillar det välvda glaset betydligt mer än det raka på 300T.
Men tycker den är omotiverat dyr, den enda förbättringen som jag ser är COSC ( i mitt fall är det en förbannelse, ligger den inte inom COSC blir jag ”upprörd” men ligger det plus 12sek med ett ETA base då bryr jag mig inte).
Jag gillar ”tool” känslan på 300T, svårt val...men orange ska den vara.
 

Dizywisy

Omega
2-Faktor
Angående support och 300tProfessional specifikt så hade ju loevhagen här i forumet problem med att han fick sin med en äldre, klumpigare version av spännet till länken. Det är väl sånt där som kan göra en lite lömsk mot Doxa - de kan ändra specen på klockan i flykten så att säga och i det nämnda fallet var det väl lite tvärtom - att de hade ett gammalt lager att bränna igenom.

På 300T så dök ju också heliumventilen på boetten plötsligt upp utan att något hade varslats om det.
Det var väl någon incident med lumen på visarna som var felplacerade också. (300T)
 

Dizywisy

Omega
2-Faktor
Skumt, han och/eller Doxa måste ha trasslat till det. Typ att han inte beställt via EU-siten eller något i den stilen. Det går som sagt via Tyskland. Jag beställde i somras och det var inga problem. Förutom att det blev någon dags extra leverans när den först gick från Schweiz till Tyskland.
Så kan det säkert vara, känns bra att veta att man slipper tull.
Vet du om man kan förhandla om priset alt om det kommer ”discounts”?
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Så kan det säkert vara, känns bra att veta att man slipper tull.
Vet du om man kan förhandla om priset alt om det kommer ”discounts”?
De verkar ju stenhårda får jag intrycket. Och inga reor. Kanske kan gå via nån återförsäljare, men kan man hitta nån sån inom EU? Någon annan kanske har bättre koll?

På sätt och vis kan jag uppskatta den linjen - att ha nån mer eller mindre ständig rea som Christopher Ward eller Yema känns sådär tycker jag.
 

Dizywisy

Omega
2-Faktor
De verkar ju stenhårda får jag intrycket. Och inga reor. Kanske kan gå via nån återförsäljare, men kan man hitta nån sån inom EU? Någon annan kanske har bättre koll?

På sätt och vis kan jag uppskatta den linjen - att ha nån mer eller mindre ständig rea som Christopher Ward eller Yema känns sådär tycker jag.
Håller med till 100%
Vissa märken förväntar jag mig rabatt (Omega) och några räknar jag med listpris (Rolex).
Doxa har jag inte riktigt koll på. Dom har väll mest släppt LE fram till 2019.
 
Topp