• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Anthraxabuz

Panerai
Doxa är ju rätt smalt ändå. Särskilt i Sverige. Hur törs man bli AD för ett märke utan att veta om man kommer kunna sälja några klockor? Tänker att man borde marknadsföra sig mer och då ett ställe där man vet att målgruppen finns, dvs här.
Vi får uppmärksamma dem! :)
Doxa var iofs en väldigt liten del av deras sortiment. Men jag håller med dig.
Tänkte ta en tur dit när jag börjar jobba igen och prata lite Doxa sub.
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Kul! Forumets enda 1500T? Hur upplever du länken? Kul att du handlade den i Sverige. Måste defintivt ta en vända in dit.
Har inte sett någon mer 1500T, så det kan vara den enda.
Upplever länken som stabil och bra. Har i och för sig bara provat 1200T förutom min, men i jämförelse är min mindre rasslig. Dykarförlängningen i steg på spännet är utmärkt!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har inte sett någon mer 1500T, så det kan vara den enda.
Upplever länken som stabil och bra. Har i och för sig bara provat 1200T förutom min, men i jämförelse är min mindre rasslig. Dykarförlängningen i steg på spännet är utmärkt!

Jag föredrar BoR utseendemässigt men tycker ändå länken på 1500T är riktigt snygg. Skulle vara kul att känna på den någon gång om man fick möjlighet. Har tidigare tyckt att den är "fel" men har börjat acceptera den mer och mer.
 
Senast ändrad:

Anthraxabuz

Panerai
Jag föredrar BoR utseendemässigt men tycker ändå länken på 1500T är riktigt snygg. Skulle vara kul att känna på den någon om man fick möjlighet. Har tidigare tyckt att den är "fel" men har börjat acceptera den mer och mer.
Gillar både BoR och den "moderna" faktiskt. Jag tycker ju Doxas 5000T och den nya 6000T också är grymt fina. Klämde på en 5000 Caribbean för ett par år sen. Riktigt schysst. Önskar jag hade haft råd då, den var till salu. :(
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Gillar både BoR och den "moderna" faktiskt. Jag tycker ju Doxas 5000T och den nya 6000T också är grymt fina. Klämde på en 5000 Caribbean för ett par år sen. Riktigt schysst. Önskar jag hade haft råd då, den var till salu. :(

Du tyckte inte att den var alldeles för stor? 45mm exkl. krona?
 

Anthraxabuz

Panerai
Hade gärna testat den nya 6000T om den kommer i andra modeller än professional... Gärna Caribbean eller sharkhunter. Eller divingstar :)
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Jag föredrar BoR utseendemässigt men tycker ändå länken på 1500T är riktigt snygg. Skulle vara kul att känna på den någon gång om man fick möjlighet. Har tidigare tyckt att den är "fel" men har börjat acceptera den mer och mer.
Om du är i Göteborg någon gång är det lätt att ordna lite testande av min 1500T.
 

Anthraxabuz

Panerai
Är det någon av våra Doxa fans som äger eller har ägt en GMT eller en T-graph? Skulle gärna vilja känna och klämma.. Posta gärna om det finns någon där ute...
 

Totte

Panerai
image.jpeg
Klart! :)
Har du kvar 1000T @Totte? Få se en bild!
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Upplys den oinvigde (än så länge;)) vad som gäller om man vill leta upp en vintage SUB? Vad är mest prisvärt? Vad är hetast? Vad ska man akta sig för?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
http://www.halmstadsurmakeri.se
Jag bor inte heller så långt från Halmstad. Hemsidan är inte så utförlig. Men jag har varit där och kikat och pratat med dem. De utför service på plats. När jag var inne för ett tag sedan hade de en 1200T professional, en 1500T professional och en 4000 inne. Priserna var ok och lite prutmån fanns det nog. Bästa var ju att de servar och utför garanti åtaganden på plats i Halmstad.
Har varit där och provat men deras priser är ju rena skämtet, typ 2x retail.
 

Anthraxabuz

Panerai
När jag var där hade de en 1500T Professional inne. Om jag minns rätt kostade den 25k..
Direkt från Doxa ligger den på $2390= 20 529:- dagens kurs. Eftersom klockorna skickas från Österrike så tillkommer 20% VAT = 24 635:-
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
När jag var där hade de en 1500T Professional inne. Om jag minns rätt kostade den 25k..
Direkt från Doxa ligger den på $2390= 20 529:- dagens kurs. Eftersom klockorna skickas från Österrike så tillkommer 20% VAT = 24 635:-

Österrike? Det är ju inom EU. Jag trodde det var från Schweiz.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Upplys den oinvigde (än så länge;)) vad som gäller om man vill leta upp en vintage SUB? Vad är mest prisvärt? Vad är hetast? Vad ska man akta sig för?

Jag är för dålig på vintage-Doxa för att våga uttala mig. Men jag skulle hålla utkik efter ett ex med en fin tavla. Service får man ju såklart räkna med och det mesta går ju att lösa men just tavlan är ju inte lika lätt att fixa.
 
Topp