• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Anthraxabuz

Panerai
En ovanlig SUB 1200T som aldrig släpptes till allmänheten är SUB 1200T Royal Australian Clearance Diver. Släpptes i ett litet antal till medlemmar i Royal Australian Clearance Diver teamet. Där flyttades Doxa logga från högra hörnet till centrum på tavlan, precis som på 5000T och den nya 6000T. Dessutom använde man meterskala istället för fot på vridringen. En sådan hade gärna fått ligga i klocklådan! :)
Screenshot_2016-08-09-07-56-30.png
 

Sorubim

Audemars
Angående kvarts... För några år sedan släpptes modellen "Aquaman" i olika utföranden. Jag har sett den med orange, svart, gul och silvertavla. I rostfritt och svart PVD. Med länk och gummi. Tyvärr bara 100m vattentäthet och saknar den klassiska Doxa-boettformen. Har aldrig ägt en "Aquaman" men varit på väg att köpa ett par ggr. Någon här som har/haft en?
doxa_aquaman.jpg

(snodd bild)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Angående kvarts... För några år sedan släpptes modellen "Aquaman" i olika utföranden. Jag har sett den med orange, svart, gul och silvertavla. I rostfritt och svart PVD. Med länk och gummi. Tyvärr bara 100m vattentäthet och saknar den klassiska Doxa-boettformen. Har aldrig ägt en "Aquaman" men varit på väg att köpa ett par ggr. Någon här som har/haft en?
doxa_aquaman.jpg

(snodd bild)

Vi skulle ju inte diskutera Doxa Asia här ;)
Har sett den flera gånger men inte ens tänkt tanken att köpa en.
 

Anthraxabuz

Panerai
Angående kvarts... För några år sedan släpptes modellen "Aquaman" i olika utföranden. Jag har sett den med orange, svart, gul och silvertavla. I rostfritt och svart PVD. Med länk och gummi. Tyvärr bara 100m vattentäthet och saknar den klassiska Doxa-boettformen. Har aldrig ägt en "Aquaman" men varit på väg att köpa ett par ggr. Någon här som har/haft en?
doxa_aquaman.jpg

(snodd bild)
Såldes väl en på forumet för nåt år sedan. Det enda jag har sett.
 

Sorubim

Audemars
Vi skulle ju inte diskutera Doxa Asia här ;)
Har sett den flera gånger men inte ens tänkt tanken att köpa en.
Ok, hehehe.
Står "SWISS MADE" på tavlan, men det kanske står "Made in China" på boettlocket. :D

EDIT:
Har inte haft koll på "Doxa Asia", bara sett det nämnas i förbifarten på WUS och andra forum. Tog och googlade lite nyss. Nu förstår jag varför du vill hålla tråden ren från "Doxa Asia-modeller", jag håller helt och hållet med. :)
 
Senast ändrad:

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Topp