• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Jag har alltid tyckt att Doxa sub är svinläckra.
Hade ett tag en 1200T men använde den alldeles för lite trotts att det var en av de läckraste klockor som jag då hade.
Jag tror det berodde på att 1200T har ett boettlocket som är ganska högt och att den iomd satt dåligt på min platta ofeta handled.
Någon som vet om det är någon betydande skillnad på de olika subbarna i just det avseendet?
Lånad bild från netet
IMG_0755.JPG

Jag har samma upplevelse! Skulle rekommendera 600T eller nya 300. Båda har plattare lock och sitter perfekt på armen. Lycka till med Doxa-jakten!
 

Geparden

Audemars
Har ju doppat tån i Doxa-träsket iom inköp av denna 1200T:a.
IMG_9985.JPG


Nu måste jag fråga proffsen vilka fler modeller som släppts med denna härligt turkosa tavelfärg?
PA II versionerna 1200T o 1500T finns ju på forumet, sen har jag sett en med Numa-logga och en 300 med Aqualung-logga. Finns det fler månne?
 

Monke

Cartier
Har ju doppat tån i Doxa-träsket iom inköp av denna 1200T:a.
IMG_9985.JPG


Nu måste jag fråga proffsen vilka fler modeller som släppts med denna härligt turkosa tavelfärg?
PA II versionerna 1200T o 1500T finns ju på forumet, sen har jag sett en med Numa-logga och en 300 med Aqualung-logga. Finns det fler månne?
Den är riktigt trevlig, snyggt blå. Grattis!
 
Topp