• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Anthraxabuz

Panerai
Snart dax att damma av den här!
Stryka den också kanske... :D
IMG_20171003_063353_HHT.jpg
 

Watchout

Omega
Djävlar i havet vad snygg AL-loggan är!!
Missade förbeställningen som vid första anblick kändes given. När jag nu fått lite distans så är jag dock inte lika säker.
Önskar att de ändrat mer än bara tavlan, då ffa länken för att göra den lite mer egen alt. true to original.
Dessutom känns Doxa konkurrera med Omega om vem som kan ge ut flest LE vilket jag inte uppskattar.
Har jag rätt eller är jag bara sur över missad förbeställning?

Oavsett förklarar jag mig här och nu som officiellt först i kön för en beggad Aqua Lung :angel:;)
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Djävlar i havet vad snygg AL-loggan är!!
Missade förbeställningen som vid första anblick kändes given. När jag nu fått lite distans så är jag dock inte lika säker.
Önskar att de ändrat mer än bara tavlan, då ffa länken för att göra den lite mer egen alt. true to original.
Dessutom känns Doxa konkurrera med Omega om vem som kan ge ut flest LE vilket jag inte uppskattar.
Har jag rätt eller är jag bara sur över missad förbeställning?

Oavsett förklarar jag mig här och nu som officiellt först i kön för en beggad Aqua Lung :angel:;)

Jag kan hålla med lite. Tycker det känns lite slappt. Aqualunglogga på boettlocket och en länk mer trogen originalet så hade det varit nära perfektion. Kanske någon kul bonus i form av ett doxamärkt tropicgummi i sann Orisstil, gärna med ändar som passar mot boetten. Men det är klart, hur mycket hade det slagit på priset? Ser ändå snuskigt bra ut med loggan på tavlan och jag är sjukt taggad!
 

Maro

Audemars
Djävlar i havet vad snygg AL-loggan är!!
Missade förbeställningen som vid första anblick kändes given. När jag nu fått lite distans så är jag dock inte lika säker.
Önskar att de ändrat mer än bara tavlan, då ffa länken för att göra den lite mer egen alt. true to original.
Dessutom känns Doxa konkurrera med Omega om vem som kan ge ut flest LE vilket jag inte uppskattar.
Har jag rätt eller är jag bara sur över missad förbeställning?

Oavsett förklarar jag mig här och nu som officiellt först i kön för en beggad Aqua Lung :angel:;)
Synd att du missade! Håller med @Magnus (Sthlm) att en annan länk verkligen hade varit grymt, hade verkligen lyft den rackarn ännu mer.

Men du, att börja jämföra med Omega efter ett par reissues känns ganska torrt :) Kan kanske kanske kanske börja diskutera detta om det kommer 100 tavelfärger och boetter i olika material.
 

Watchout

Omega
Synd att du missade! Håller med @Magnus (Sthlm) att en annan länk verkligen hade varit grymt, hade verkligen lyft den rackarn ännu mer.

Men du, att börja jämföra med Omega efter ett par reissues känns ganska torrt :) Kan kanske kanske kanske börja diskutera detta om det kommer 100 tavelfärger och boetter i olika material.

Nu kanske jag är dåligt insatt i Doxa men min uppfattning är att det finns just 100 olika tavelfärger (och loggor) med begränsade upplagor. Samt boteter i stål, titan, PVD.
Iö tycker jag det är lite skillnad mellan de olika modellerna vilket gör att jag nu upplever den ikoniska designen som lite urmjölkad precis som med vissa omegamodeller.
Men det kan som sagt vara att jag bara inte är tillräckligt insatt för att uppskatta små (viktiga?) skillnader inom och mellan olika modeller ?

Vill samtidigt förtydliga att jag inte trollar eller hatar på någons fina Doxa, lägger bara upp ämnet för diskussion:)
Står som sagt ff först i kö på en beggad AL;)
 

Maro

Audemars
Nu kanske jag är dåligt insatt i Doxa men min uppfattning är att det finns just 100 olika tavelfärger (och loggor) med begränsade upplagor. Samt boteter i stål, titan, PVD.
Iö tycker jag det är lite skillnad mellan de olika modellerna vilket gör att jag nu upplever den ikoniska designen som lite urmjölkad precis som med vissa omegamodeller.
Men det kan som sagt vara att jag bara inte är tillräckligt insatt för att uppskatta små (viktiga?) skillnader inom och mellan olika modeller ?

Vill samtidigt förtydliga att jag inte trollar eller hatar på någons fina Doxa, lägger bara upp ämnet för diskussion:)
Står som sagt ff först i kö på en beggad AL;)
Nej då, klart det finns ett gång olika modeller och färgkombinationer. Det har ju gjorts en hel del samarbeten där man släppt en färg och en logga för organisationen eller företag.

Den ikoniska designen hoppas jag verkligen aldrig dom släpper, det är anledningen att jag fortfarande är interessead av Doxa och just subbar från begynnelsen:)
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Nu vill jag att de fortsätter att återupprätta gamla samarbeten och släpper en ny Divingstar med Poseidonlogga, hur coolt vore inte det?

Kanske inte behöver göra med en reissue på 300T, hade funkat utmärkt i en ny 1200T också!

Branschens coolaste logotyp:
ddddeddd.png
 
Topp