• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Köp Yobokies Doxa BOR då. Smalnar av till 18 mm vid spännet och har separata riskorn. Ska passa 1200T också, har bild någonstans.

Bild på en 1200T från Yobokies PhotoBucket...

IMG_0994.JPG
 

Maro

Audemars
Bra, då vet vi vart Sharkhunter COSC befinner sig! Var lite orolig där när den försvann iväg från Jens :)

Jag håller med, 750T är för stor. Jag har alltid varit en förespråkare av 1000T. Av alla de Doxa jag har provat så är det min favorit-ref. Gällande Sea-rambler skulle jag ha valt 1200T. 300T må vara hur fin som helst men när det kommer till kvalitét så tycker jag att 1200T håller en högre sådan. Andra kan säkert ha en annan uppfattning så du får försöka avgöra själv vad som är viktigast för dig. Har du en 1000T redan så kanske en 300T bidrar till lite mera bredd? 1000T och 1200T är ju ändå hyfsat lika.
300t? Come on, den är ju byggd som en tank med galet mycket känsla och kvalitet!
 

Maro

Audemars
Vill nog ge ett stort tack åt Klocksnack och Doxa-tråden. Har ju blivit en total Doxaholic och de senaste månaderna varit nästan totalt ointresserad av alla andra märken. En 750T Professional och en 1000T COSC Sharkhunter har jag redan skaffat och älskar båda. Möjligen är 750T lite stor så får se blir det en keeper. Ett som är säkert är att samlingen nog snart växer med en Searambler, men kan inte besluta mig blir det en 300 eller 1200. Vad tycker ni som har båda två?
Just idag så ligger valet lätt för mig på 300 reissuen även fast 1200t innan alltid varit en favorit för mig.
Jag lägger min röst på att du letar upp en 300, den är Doxa! :)
 

Kenuko

Cartier
Min 750T Pro får gå. Kommer att sakna den, men samtidigt var den nog lite för stor. Kommer att köpa 300 reissue eller 1200T istället. Antingen Pro eller Searmbler. Så nu kan alla som har en vara vänliga och lägga upp sina på Köp och sälj! ;)

Här en sista bild av den med sin gamla kompis 1000T COSC.

img_6605-jpg.643123
 

Bilagor

  • IMG_6605.JPG
    IMG_6605.JPG
    202.5 KB · Visningar: 217
Senast ändrad:

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Nu när vi ändå håller på att spåra helt... Vad vill ni se för nya samarbeten och modeller från Doxa framöver?

- 200 T-Graph
- Divingstar Poseidon

Själv skulle jag gärna se en Searambler med transparent Aqualung logga, en reissue av 600LM Quartz och kanske allra högst på listan en ny version av 600T Spirotechnique.

Fler klock/dykmärkessamarbeten åt folket! Undrar om fler klockmärken hakar på nu när Black Lung:en sålde så bra, känns som det finns ett sug iaf.

IMG_6675s_zpsb879a0b5.jpg


1124192d1433767407-doxa-sub-600-t-spirotechnique-aus-den-80gern-pict0606.jpg

(bilder skamlöst stulna från Google)
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Funderar nog på den också! Som sagt är jag lite osäker på den mindre tavlan och det kuperade glaset. I vissa bilder ser sen härlig ut och i vissa gillar jag den mindre. Borde absolut se den live, men tyvärr verkar ända möjligheten för det vara att köpa.

Värt att betänka är den omotiverat kupade baksidan på 1200T. Den trycker upp klockan på armen och får den att bli en aning topptung. 300 är ju betydligt tunnare i boetten och med plattare boettlock vilket gör den bekvämare på armen enligt mina preferenser. Hellre kupa på framsidan än baksidan helt enkelt även om båda är grymma. :)

Lycka till med valet!
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Funderar nog på den också! Som sagt är jag lite osäker på den mindre tavlan och det kuperade glaset. I vissa bilder ser sen härlig ut och i vissa gillar jag den mindre. Borde absolut se den live, men tyvärr verkar ända möjligheten för det vara att köpa.
Professional:
1. SUB 300
2. SUB 1000T
3. SUB 1200T

Här har du svart på vitt hur man ska välja :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
1. SUB 300 NoT
2. SUB 300 50th
3. SUB 300t
4. SUB 1200t
5. SUB 1000t

Där har du svaret:D
Nä, jag är med @Jaggis på 1000T som ultimata. "Vår" chronometer har tyvärr lämnat riket. :D

När jag får tag på en gul 1000T eller om puckona på Doxa släpper en ny 300/1200T Divingstar (vad tänker de med? Har de helt missat #gulfeber?) är jag tillbaka och postar i tråden.

Tills dess... Peace out. I'll be back.
 
Topp