• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Senast jag fick lite feeling i magen av att sätta på mig en klocka var när jag köpte min Nautilus i augusti... Idag kom känslan igen, fyra köp senare! Det blev en Doxa 300 50th anniversary.

Två snabba och fula skott:

IMG_2947.JPG
IMG_2949.JPG
Mycket bra val! Grattis och välkommen i klubben :)
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Det finns ju ett par stycken limiterade varianter av Doxa har jag lagt märke till..bland annat aqualung, poseidon, project aware, mission 31 med fler. Det borde finnas en uppsjö av företag eller organisationer som platsar på deras urtavla kan jag tänka mig men vore det inte roligare om det begränsades en aning så att det blir lite speciellet att äga en sådan typ av klocka :) tänker likt submariner med comextavla.. inte så vanligt att äga en sådan.

main_Fabien_Cousteau_MOB.jpg

Dirk Cussler Ty Alley Fabien Cousteau.jpg
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Det finns ju ett par stycken limiterade varianter av Doxa har jag lagt märke till..bland annat aqualung, poseidon, project aware, mission 31 med fler. Det borde finnas en uppsjö av företag eller organisationer som platsar på deras urtavla kan jag tänka mig men vore det inte roligare om det begränsades en aning så att det blir lite speciellet att äga en sådan typ av klocka :) tänker likt submariner med comextavla.. inte så vanligt att äga en sådan.

main_Fabien_Cousteau_MOB.jpg

Dirk Cussler Ty Alley Fabien Cousteau.jpg
Visst hade det känts exklusivare med få exemplar/få samarbeten men det är ju ganska skönt att slippa betala en miljon för en fräsig logga :D
 
Senast ändrad:

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Visst hade det kännts exklusivare med få exemplar/få samarbeten men det är ju ganska skönt att slippa betala en miljon för en fräsig logga :D
Nu när jag har en så kan dom.sluta tillverka fler :pompus: hehe, nej men det är väl sant som du säger.. jag hade aldrig själv gett en miljon pga en logga. Vilken är för tillfället den mest exklusiva doxan om man ser till de som har logotp? Jag själv hade inte bangat på en poseidon om den dök upp.. verkar inte helt vanliga?
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Nu när jag har en så kan dom.sluta tillverka fler :pompus: hehe, nej men det är väl sant som du säger.. jag hade aldrig själv gett en miljon pga en logga. Vilken är för tillfället den mest exklusiva doxan om man ser till de som har logotp? Jag själv hade inte bangat på en poseidon om den dök upp.. verkar inte helt vanliga?
Vintage SUB300 Poseidon och Black Lung finns det inte många exemplar av, inte kända i alla fall.
Bland de moderna modellerna finns bland annat en turkos 1200T Numa som gjordes i 50 exemplar och som är rätt eftertraktad.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Vintage SUB300 Poseidon och Black Lung finns det inte många exemplar av, inte kända i alla fall.
Bland de moderna modellerna finns bland annat en turkos 1200T Numa som gjordes i 50 exemplar och som är rätt eftertraktad.
Coolt :) kul om någon skulle lyckas knipa en poseidon på forumet. Jag milade företaget(poseidon) för cirka två veckor sedan och frågade om dom hade planer på att lansera något nytt i klockväg(vilket dom inte hade) då jag var på jakt efter deras tidigare klockor med poseidonloga på.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Coolt :) kul om någon skulle lyckas knipa en poseidon på forumet. Jag milade företaget(poseidon) för cirka två veckor sedan och frågade om dom hade planer på att lansera något nytt i klockväg(vilket dom inte hade) då jag var på jakt efter deras tidigare klockor med poseidonloga på.
Finns minst en här @Puderfisk och det gick ytterligare en på Bukowskis nyligen som kanske hamnade här också(?).

Om du bara vill ha en klocka med Poseidonlogga och inte nödvändigtvis en Doxa så finns det ett par billigare generiska dykarklockor som de har tryckt sin logga på, t.ex. denna:
https://www.poseidondive.net/product/poseidon-mens-scuba-watch-yellow/
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Finns minst en här @Puderfisk och det gick ytterligare en på Bukowskis nyligen som kanske hamnade här också(?).

Om du bara vill ha en klocka med Poseidonlogga och inte nödvändigtvis en Doxa så finns det ett par billigare generiska dykarklockor som de har tryckt sin logga på, t.ex. denna:
https://www.poseidondive.net/product/poseidon-mens-scuba-watch-yellow/
Aa kikade lite på den där :) var lite sugen på att beställa men tyckte den saknade det lilla extra.. var därför jag mailade poseidon för att se om dom hade något nytt på gång. Frågan är bara vilken kvalité dom håller..
 

Maro

Audemars

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Efter en lång dag har jag och min nya kärlek äntligen landat i hemmets lugna vrå.
Jag började dagen med min gula Avenger Seawolf men den fick följa med @Anthraxabuz (stort tack) hem och jag fick med mig en Doxa.
Hittills är jag mkt nöjd.
Tavlan är väldigt bra (klart bättre live än på bild)
Länken är snygg och bekväm. Som en smekning. Plus i kanten för hur xtra "bred" länken är innan boeten.
Den ligger väldigt gott mot armen och upplevs klart mindre än den är. Det kupade glaset lurar ögat och den låga följsamma boeten håller låg profil.
Jag hade ganska höga förhoppningar men blev ändå positivt överraskad.
IMG_2113.JPG

Trevlig helg till er alla
 

Anthraxabuz

Panerai
Efter en lång dag har jag och min nya kärlek äntligen landat i hemmets lugna vrå.
Jag började dagen med min gula Avenger Seawolf men den fick följa med @Anthraxabuz (stort tack) hem och jag fick med mig en Doxa.
Hittills är jag mkt nöjd.
Tavlan är väldigt bra (klart bättre live än på bild)
Länken är snygg och bekväm. Som en smekning. Plus i kanten för hur xtra "bred" länken är innan boeten.
Den ligger väldigt gott mot armen och upplevs klart mindre än den är. Det kupade glaset lurar ögat och den låga följsamma boeten håller låg profil.
Jag hade ganska höga förhoppningar men blev ändå positivt överraskad.
IMG_2113.JPG

Trevlig helg till er alla
Sitter som en keps på dig @Ontrackpiraten ! Tack själv ! :)
Det är en grymt trevlig bekantskap och jag kommer sakna den. Fast Seawolfen kompenserar det rätt bra ;) Och iom att det kommer en "svart lunga" snart så överlever jag nog. Ha en go klockhelg!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Efter en lång dag har jag och min nya kärlek äntligen landat i hemmets lugna vrå.
Jag började dagen med min gula Avenger Seawolf men den fick följa med @Anthraxabuz (stort tack) hem och jag fick med mig en Doxa.
Hittills är jag mkt nöjd.
Tavlan är väldigt bra (klart bättre live än på bild)
Länken är snygg och bekväm. Som en smekning. Plus i kanten för hur xtra "bred" länken är innan boeten.
Den ligger väldigt gott mot armen och upplevs klart mindre än den är. Det kupade glaset lurar ögat och den låga följsamma boeten håller låg profil.
Jag hade ganska höga förhoppningar men blev ändå positivt överraskad.
IMG_2113.JPG

Trevlig helg till er alla

Grymt fin klocka! Synd bara att du numera är portad från Brattetråden! :D
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Efter en lång dag har jag och min nya kärlek äntligen landat i hemmets lugna vrå.
Jag började dagen med min gula Avenger Seawolf men den fick följa med @Anthraxabuz (stort tack) hem och jag fick med mig en Doxa.
Hittills är jag mkt nöjd.
Tavlan är väldigt bra (klart bättre live än på bild)
Länken är snygg och bekväm. Som en smekning. Plus i kanten för hur xtra "bred" länken är innan boeten.
Den ligger väldigt gott mot armen och upplevs klart mindre än den är. Det kupade glaset lurar ögat och den låga följsamma boeten håller låg profil.
Jag hade ganska höga förhoppningar men blev ändå positivt överraskad.
IMG_2113.JPG

Trevlig helg till er alla
Kul, grattis!
 

Anthraxabuz

Panerai
Efter en lång dag har jag och min nya kärlek äntligen landat i hemmets lugna vrå.
Jag började dagen med min gula Avenger Seawolf men den fick följa med @Anthraxabuz (stort tack) hem och jag fick med mig en Doxa.
Hittills är jag mkt nöjd.
Tavlan är väldigt bra (klart bättre live än på bild)
Länken är snygg och bekväm. Som en smekning. Plus i kanten för hur xtra "bred" länken är innan boeten.
Den ligger väldigt gott mot armen och upplevs klart mindre än den är. Det kupade glaset lurar ögat och den låga följsamma boeten håller låg profil.
Jag hade ganska höga förhoppningar men blev ändå positivt överraskad.
IMG_2113.JPG

Trevlig helg till er alla
Lite gott "solsken" på väg hem i regnet..
20171110_144317.jpg
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Efter en lång dag har jag och min nya kärlek äntligen landat i hemmets lugna vrå.
Jag började dagen med min gula Avenger Seawolf men den fick följa med @Anthraxabuz (stort tack) hem och jag fick med mig en Doxa.
Hittills är jag mkt nöjd.
Tavlan är väldigt bra (klart bättre live än på bild)
Länken är snygg och bekväm. Som en smekning. Plus i kanten för hur xtra "bred" länken är innan boeten.
Den ligger väldigt gott mot armen och upplevs klart mindre än den är. Det kupade glaset lurar ögat och den låga följsamma boeten håller låg profil.
Jag hade ganska höga förhoppningar men blev ändå positivt överraskad.
IMG_2113.JPG

Trevlig helg till er alla
Svinbra. Grattis :)
 
Topp