• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Geparden

Audemars
Synd att det är så långt till sommarn bara
LeenLyW.jpg
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Fasen va bra dom är!! Vad har du för tropic? Vintage?

Vintage, billighetstropic från ebay. Finns två billighetsmodeller som jag hittat, de som är märkta ”1820” på baksidan och de som saknar märkning. De med märkning är tunnare och rundade i änden mot boetten. Det jag har är plattare mot boetten, lite tjockare och saknar märkning. Spännet är riktigt dåligt så det har jag bytt ut mot bättre 16mm spänne från ett ”riktigt” tropic. Minns inte säljare men det här verkar vara samma sort...

https://m.ebay.co.uk/itm/Vintage-Ru...693518?hash=item2a9adb5b8e:g:eVsAAOSwajVUR~6S
 
Senast ändrad:

frere

Audemars
2-Faktor
IMG_2842.JPG
Efter två veckor med 1200T är jag fortfarande glatt överraskad över hur bra den är! Var beredd på att den skulle rätt usel, men den är ju grym. Räknade med att den skulle vara för topptung och klumpig men tycker att den sitter riktigt bra faktiskt. Om länken hade smalnat till 18 mm vid spännet och lumen varit lite bättre så kunde den ha hamnat i topp på min lista över beaters under 15k. Men det luktar nog pallplats i alla fall!
 

Kenuko

Cartier
Min Doxa-duo i snö. Båda är keepers, men vem skall göra dem sällskap. Kanske en Searambler 300, eller möjligen en Aquadive Bathyscaphe 100. Har hört att Aquadive håller ännu högre kvalitet, men hur är det? Har någon ägt båda och kan jämföra?

3E905C5C-D9AC-4526-8303-F198AEDA94B6.jpeg
 

Anthraxabuz

Panerai
Min Doxa-duo i snö. Båda är keepers, men vem skall göra dem sällskap. Kanske en Searambler 300, eller möjligen en Aquadive Bathyscaphe 100. Har hört att Aquadive håller ännu högre kvalitet, men hur är det? Har någon ägt båda och kan jämföra?

3E905C5C-D9AC-4526-8303-F198AEDA94B6.jpeg
Skönt par! Kul med en DW på vårt forum också! Jag missade den beställningen bara nån timme för sent.
Angående Aquadive så är det riktigt grym kvalité. Har en bathysphere 100 gmt. Riktigt schysst klocka.
20170709_101239.jpg
 

Kenuko

Cartier
Skönt par! Kul med en DW på vårt forum också! Jag missade den beställningen bara nån timme för sent.
Angående Aquadive så är det riktigt grym kvalité. Har en bathysphere 100 gmt. Riktigt schysst klocka.
20170709_101239.jpg

Missade den själv också, men lyckades skaffa den av en annan medlem senare. Riktigt roligt att äga en av de 25 som finns.

Har hört at Aquadive håller grym kvalitet och är dessutom klart bättre i verkligheten än på bild. Mycket fin din GMT!
 

Monke

Cartier
Hade gärna lagt in en bild på min 1500 men tyvärr är den i Schweiz. Fick nytt verk i september, klockan dog i november igen :(
 
Topp