• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
:happyhappy:
CE457EE0-7E48-4489-80F6-7966A4EE205F.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Fan vilka grymingar du fixat direkt. De två bästa färgerna. En gul (1000T) jagade ju jag en del under min doxa-feber men hittade aldrig någon. Doxa säljer de nya länkarna på hemsidan, jag köpte en till min gamla 1000T för de fejkade rislänkarna suger verkligen. Och håller med om att de alla borde avsmalna lite och inte vara 20-20. Hur är det med de nya avsmalnande länkarna till nya "vintage" 300, är de också hela 20mm vid låset eller?
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fan vilka grymingar du fixat direkt. De två bästa färgerna. En gul (1000T) jagade ju jag en del under min doxa-feber men hittade aldrig någon. Doxa säljer de nya länkarna på hemsidan, jag köpte en till min gamla 1000T för de fejkade rislänkarna suger verkligen. Och håller med om att de alla borde avsmalna lite och inte vara 20-20. Hur är det med de nya avsmalnande länkarna till nya "vintage" 300T, är de också hela 20mm vid låset eller?
:)
Den har 20mm hela vägen.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har ondgjort mig över limited editions tidigare, både från Doxa och andra. Nu sitter jag trots allt och fascineras av att min Professional 50th Anniversary är en av bara 300. Hur många hamnade i Sverige? Hur många här på KS? Är det nån här som har har nån koll på det?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har ondgjort mig över limited editions tidigare, både från Doxa och andra. Nu sitter jag trots allt och fascineras av att min Professional 50th Anniversary är en av bara 300. Hur många hamnade i Sverige? Hur många här på KS? Är det nån här som har har nån koll på det?
Jag har haft två. En Pro och en Sharkhunter. Finns ett gäng här på forumet. Skulle gissa på runt 10 st.

Bytte bort min senaste i ett svagt ögonblick och nu har jag chans att köpa tillbaka den. Det innebär tyvärr att jag måste släppa min Poseidon.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har haft två. En Pro och en Sharkhunter. Finns ett gäng här på forumet. Skulle gissa på runt 10 st.

Bytte bort min senaste i ett svagt ögonblick och nu har jag chans att köpa tillbaka den. Det innebär tyvärr att jag måste släppa min Poseidon.
I så fall är det ju en ganska imponerande andel som hamnade här. Jag förstår att du står inför ett svårt val men jag tror Pro:n vinner i längden.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nu hemma :)
Bättre än väntat!
Bästa av allt är att den är nummer 181 och grabben föddes i Jan18, så känns helt rätt att han får en årsklocka, som släpptes 2018 och dessutom är limiterad och således endast såldes 2018. Extra kul att det är just nummer 181 vilket då passar bra när man är född just 18-1. Fjantigt? Ja men det skiter jag i - jag tyckte det var kul :)

Har tänkt använda den själv men sparsamt, och ska nu köpa ett grönt Isofrane så länken kan vara NOS när han får klockan. Själv vill jag köra på gummi ändå tror jag. Annars får jag köpa en lös länk.. ;)
IMG_20180914_212356.jpg
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nu hemma :)
Bättre än väntat!
Bästa av allt är att den är nummer 181 och grabben föddes i Jan18, så känns helt rätt att han får en årsklocka, som släpptes 2018 och dessutom är limiterad och således endast såldes 2018. Extra kul att det är just nummer 181 vilket då passar bra när man är född just 18-1. Fjantigt? Ja men det skiter jag i - jag tyckte det var kul :)

Har tänkt använda den själv men sparsamt, och ska nu köpa ett grönt Isofrane så länken kan vara NOS när han får klockan. Själv vill jag köra på gummi ändå tror jag. Annars får jag köpa en lös länk.. ;)
IMG_20180914_212356.jpg
Grattis :)
Kul med kopplingen med datum/nr!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu hemma :)
Bättre än väntat!
Bästa av allt är att den är nummer 181 och grabben föddes i Jan18, så känns helt rätt att han får en årsklocka, som släpptes 2018 och dessutom är limiterad och således endast såldes 2018. Extra kul att det är just nummer 181 vilket då passar bra när man är född just 18-1. Fjantigt? Ja men det skiter jag i - jag tyckte det var kul :)

Har tänkt använda den själv men sparsamt, och ska nu köpa ett grönt Isofrane så länken kan vara NOS när han får klockan. Själv vill jag köra på gummi ändå tror jag. Annars får jag köpa en lös länk.. ;)
IMG_20180914_212356.jpg
Grattis till den där! Tycker den är snäppet bättre än orangea lungen. Kul med serienumret också :)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Nu hemma :)
Bättre än väntat!
Bästa av allt är att den är nummer 181 och grabben föddes i Jan18, så känns helt rätt att han får en årsklocka, som släpptes 2018 och dessutom är limiterad och således endast såldes 2018. Extra kul att det är just nummer 181 vilket då passar bra när man är född just 18-1. Fjantigt? Ja men det skiter jag i - jag tyckte det var kul :)

Har tänkt använda den själv men sparsamt, och ska nu köpa ett grönt Isofrane så länken kan vara NOS när han får klockan. Själv vill jag köra på gummi ändå tror jag. Annars får jag köpa en lös länk.. ;)
IMG_20180914_212356.jpg
Grattis. Min befinner sig på Arlanda. Borde dyka upp vilken dag som...hoppas på serienummer 300:)
 
Topp