• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Chumba

Rolex
Då är man snart med i Doxa klubben:).. Men har aldrig varit med om ett svårare beslut än att välja färg på den. Har vänt och vridit på det samt tjatat hål i huvudet på alla runtomkring mig i 2 veckor..familjen är rätt trött på mig nu, haha. Men det blev den som jag absolut inte trodde det skulle bli, en 300t professional.. Så det var tur att det fick ta sin tid så att det blev rätt.. Tror jag. :angel:
 
Då är det därför de har 1200m vattenresistens på alla enligt hemsidan. Konstigt att de håller kvar namnet bara, borde ju vara 1200T då för det var väl det enda som skiljde dem åt? :confused:


Blir väldigt kallt utan våtdräkt! :D Jag hade nog inte fått på min längre och jag tänker inte heller försöka! :p

Mycket märkligt är det. Verkar som att 300t tar 1200ts plats. Men har för mig att det främst är armbandet och kanske tavelstorlek/lumepip som skiljer dem åt? Har 1200t helt platt glas med?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Mycket märkligt är det. Verkar som att 300t tar 1200ts plats. Men har för mig att det främst är armbandet och kanske tavelstorlek/lumepip som skiljer dem åt? Har 1200t helt platt glas med?
Vi får fråga @Scipio som har en om glaset är platt. :) Länken kan vara olika, på den gamla hade i alla fall inte 1200T individuella riskorn av någon märklig anledning. :confused:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Då är man snart med i Doxa klubben:).. Men har aldrig varit med om ett svårare beslut än att välja färg på den. Har vänt och vridit på det samt tjatat hål i huvudet på alla runtomkring mig i 2 veckor..familjen är rätt trött på mig nu, haha. Men det blev den som jag absolut inte trodde det skulle bli, en 300t professional.. Så det var tur att det fick ta sin tid så att det blev rätt.. Tror jag. :angel:
Du med!? :woot: Ser framemot bilder :happyhappy:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Den här sidan (https://www.watchuseek.com/threads/sub-300t-impressions-and-minor-points.5198483/page-5) i 300t tråden på wus har bilder på clasp före och efter uppdatering :)
Intressant tråd, har plöjt hela nu. Det är ju en jäkla skillnaden på den nya claspen och den som sitter på 50th anniversary. :D Jag föredrar dock den som sitter på min, jag tycker att de andra brukar bli så jäkla bulkiga. @Scipio, hur ser claspen ut på 1200T? :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Intressant tråd, har plöjt hela nu. Det är ju en jäkla skillnaden på den nya claspen och den som sitter på 50th anniversary. :D Jag föredrar dock den som sitter på min, jag tycker att de andra brukar bli så jäkla bulkiga. @Scipio, hur ser claspen ut på 1200T? :)
Så här: den är tudelad nu eftersom det är gummitid nu.
9C6D67CD-1F8B-4819-8B6B-B6B3E321C36D.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Så här: den är tudelad nu eftersom det är gummitid nu.
9C6D67CD-1F8B-4819-8B6B-B6B3E321C36D.jpeg
Måste man montera sönder länken för att ha gummi på klockan? :D Ser ut att vara ungefär samma clasp som på min. Hur upplever du kvaliteten på länken annars? Är det ett minus att det inte är individuella riskorn eller det märker man inte när man har den på armen? :)

Edit: Tack för bilden.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Då är man snart med i Doxa klubben:).. Men har aldrig varit med om ett svårare beslut än att välja färg på den. Har vänt och vridit på det samt tjatat hål i huvudet på alla runtomkring mig i 2 veckor..familjen är rätt trött på mig nu, haha. Men det blev den som jag absolut inte trodde det skulle bli, en 300t professional.. Så det var tur att det fick ta sin tid så att det blev rätt.. Tror jag. :angel:
Yes, hade på känn att du låg och lurkade din lurifax, kul! Professional kan ju inte bli annat än rätt, bra beslut :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Måste man montera sönder länken för att ha gummi på klockan? :D Ser ut att vara ungefär samma clasp som på min. Hur upplever du kvaliteten på länken annars? Är det ett minus att det inte är individuella riskorn eller det märker man inte när man har den på armen? :)

Edit: Tack för bilden.
Jag har aldrig reagerat på länken mer än att den är bekväm. Fem riskorn sitter ihop till en länkdel. Det borde kännas ännu mer följsamt om varje riskorn var ledat, rent logiskt. Sen om man i praktiken märker någon skillnad överlåter jag till känsliga tittare.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Måste man montera sönder länken för att ha gummi på klockan? :D Ser ut att vara ungefär samma clasp som på min. Hur upplever du kvaliteten på länken annars? Är det ett minus att det inte är individuella riskorn eller det märker man inte när man har den på armen? :)

Edit: Tack för bilden.
Just ja, nu minns jag. Jag ville åt stiftet, därför är länken i två delar. :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har aldrig reagerat på länken mer än att den är bekväm. Fem riskorn sitter ihop till en länkdel. Det borde kännas ännu mer följsamt om varje riskorn var ledat, rent logiskt. Sen om man i praktiken märker någon skillnad överlåter jag till känsliga tittare.
Att låset är så pass litet hjälper säkert till med komforten också. Men att den är bekväm räcker för mig! Jag har dessutom inget emot om länken skulle råka vara lite rasslig på vintageinspirerade klockor, det är charmigt.
 
Topp