• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

loevhagen

Patek
2-Faktor
Lume kan sees på en relativ måte og en absolutt måte. Det spørs altså hva man egentlig spør om. ;)

Absolutt
Lume i lysstyrke på Doxa er dårligere enn på de Seiko, Rolex, Orient, Omega, osv. som jeg har. Da er lumen på Doxa ikke godkjent.

Relativt
Kan jeg våkne på natten eller på morgenen og se hva tiden er på mine Doxa i et mørkt soverom? Ja - det er ikke noe problem hvis man har normalt nattsyn. Husk ar nattsynet til en 40-åring er kun halvparten av en 20-åring. Så lenge man har normalt nattsyn er lumen til en Doxa funksjonell i mange, mange timer på en 300T.

Så, er lumestyrke på en Doxa godkjent? Ja, såvidt. :)
 
Senast ändrad:

jonasz

Cartier
2-Faktor
Lume kan sees på en relativ måte og en absolutt måte. Det spørs altså hva man egentlig spør om. ;)

Absolutt
Lume i lysstyrke på Doxa er dårligere enn på de Seiko, Rolex, Orient, Omega, osv. som jeg har. Da er lumen på Doxa ikke godkjent.

Relativt
Kan jeg våkne på natten eller på morgenen og se hva tiden er på mine Doxa i et mørkt soverom? Ja - det er ikke noe problem hvis man har normalt nattsyn. Husk ar nattsynet til en 40-åring er kun halvparten av en 20-åring. Så lenge man har normalt nattsyn er lumen til en Doxa funksjonell i mange, mange timer på en 300T.

Så, er lumestyrke på en Doxa godkjent? Ja, såvidt. :)
Tackar, det är synbarhet i mörkt rum jag är ute efter och då låter det ju ok med Doxa. 😊
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
A plan...

DC3CDD06-0325-4DC1-950D-DDD269E3BE96.jpeg
7D8C2328-5177-4A90-9FC6-B028B6FA5B4A.jpeg
368E2668-DC47-439A-8F19-41322862A459.jpeg
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Väldigt specifik gissning! Vet du något som vi inte vet? 🤔😉 Tror inte att du är långt ifrån sanningen!
Har ikke peiling, men DOXA med ny ledelse vil nok gjøre Rick Marei sin nylige lansering av Aquastar litt vanskelig - og introduserer nesten samtidig en kronograf med bi-compax (som ofte ser mer vintage ut) - og DOXA virker å prise produktene høyere og høyere, så derfor tok jeg litt i med prisen.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har ikke peiling, men DOXA med ny ledelse vil nok gjøre Rick Marei sin nylige lansering av Aquastar litt vanskelig - og introduserer nesten samtidig en kronograf med bi-compax (som ofte ser mer vintage ut) - og DOXA virker å prise produktene høyere og høyere, så derfor tok jeg litt i med prisen.
Tror som sagt inte att du är långt borta i din gissning. Om det är som vi tror så skulle priset inte förvåna mig även om jag tycker att det är högt. Hamnar den under €2000 så kan det bli mitt nästa köp.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Är väl ingen av er som missat, men länkar ändå 😊
 

m_s

Patek
2-Faktor
Är väl ingen av er som missat, men länkar ändå 😊
Den kändes sådär den där...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är väl ingen av er som missat, men länkar ändå 😊
Jag tycker att den funkar i svart eller blått men i de andra färgerna ser den väldigt konstig ut, det saknas något tycker jag. Sen är ju priset på gränsen till skamligt. Hur kan den kosta nästan tre gånger så mycket som en SUB200..?

Edit: 45mm stor och 17,25mm tjock! 😯

Edit 2: Kul också att man begär nästan 30K och kan inte ens specificera vad det sitter för urverk i...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Är väl ingen av er som missat, men länkar ändå 😊
Nej, det där var ingen höjdare. Känns som det går utför med Doxa faktiskt
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Den kändes sådär den där...

Jag tycker att den funkar i svart eller blått men i de andra färgerna ser den väldigt konstig ut, det saknas något tycker jag. Sen är ju priset på gränsen till skamligt. Hur kan den kosta nästan tre gånger så mycket som en SUB200..?

Edit: 45mm stor och 17,25mm tjock! 😯

Edit 2: Kul också att man begär nästan 30K och kan inte ens specificera vad det sitter för urverk i...

Nej, det där var ingen höjdare. Känns som det går utför med Doxa faktiskt
Nej den var inte särskilt kul om man jämför med de andra modellerna 😖
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Haha, jag verkar vara den enda som diggar nya C-Graph :) Blev lite sugen på att slå till faktiskt!
Priset känns väl ändå också rätt okej, är ändå lägre än t.ex. Sinn.
Och ni som undrar så sitter det ett Sellita SW-510 B på insidan.
 

Leppe

Panerai
2-Faktor
Vad håller Doxa på med? Gillar inte alls SUB 200 C-graph. Men jag är heller inget fan av chronografer. Hög som ett hus också. 😥
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Haha, jag verkar vara den enda som diggar nya C-Graph :) Blev lite sugen på att slå till faktiskt!
Priset känns väl ändå också rätt okej, är ändå lägre än t.ex. Sinn.
Och ni som undrar så sitter det ett Sellita SW-510 B på insidan.
Priset är väl inte lägre än Sinn? Du får en 103 St Sa för 5K mindre, en 757 för samma pris eller för 1K mer en 103 Ti IFR som är fullsmockad med teknologi och dessutom i titan. Jag tycker att priset är väldigt högt för det man får på Doxa.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Priset är väl inte lägre än Sinn? Du får en 103 St Sa för 5K mindre, en 757 för samma pris eller för 1K mer en 103 Ti IFR som är fullsmockad med teknologi och dessutom i titan. Jag tycker att priset är väldigt högt för det man får på Doxa.
Oj nej! det är nog jag som kollat på fel modeller från Sinn :)
Tycker väl ändå personligen inte att priset känns för högt, kostade den under €2000 hade det varit bättre men är beredd att betala €2650 för att jag gillar den.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Oj nej! det är nog jag som kollat på fel modeller från Sinn :)
Tycker väl ändå personligen inte att priset känns för högt, kostade den under €2000 hade det varit bättre men är beredd att betala €2650 för att jag gillar den.
Ja, under €2000 hade var rimligt men jag skulle inte betala mer än så. Lär nog sälja i vilket fall som helst. 😊
 
Topp