• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Rey

Rolex
Det är exakt så faktiskt. Nattklubbsägare, professionella sponsrade fotbollsspelare och kriminella. Lite synd egentligen, vissa hubbar är nice.

Rätt många shady människor som bär Rolex också för den delen, inget att fundera över om man tycker om klockorna tycker jag. Den klassiska Big Bangen tycker jag är en riktigt schysst sportklocka som bärs grymt skön på handleden. Kommer lätt att köpa en Hublot igen i framtiden, förmodligen en Ice-bang eller någon Evolution.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Ingen alls. Mer att det ”känns” som att ”alla” som faller inom den kategorin har hublot.

Sen stämmer det nog inte direkt i verkligheten
Haha ok. Så generaliseringen gäller bara Hublot. ;)
Jag tror vi kommer få se mer av Hublot och andra märken med "alternativ"/"modern" design i framtiden då klockmodet förändras. Precis så som den klassiska dressklockan hamnade i "skymundan" för submariners, royal oaks mm. Alla unga vill inte ha en "gubb-rolle". De växer ju upp med fotbollsspelare med feta Hubbar eller andra märken med "modern" design. Vad tror ni? Kommer Hublot bli större/vanligare märke eller kommer det att försvinna med tiden?
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Haha ok. Så generaliseringen gäller bara Hublot. ;)
Jag tror vi kommer få se mer av Hublot och andra märken med "alternativ"/"modern" design i framtiden då klockmodet förändras. Precis så som den klassiska dressklockan hamnade i "skymundan" för submariners, royal oaks mm. Alla unga vill inte ha en "gubb-rolle". De växer ju upp med fotbollsspelare med feta Hubbar eller andra märken med "modern" design. Vad tror ni? Kommer Hublot bli större/vanligare märke eller kommer det att försvinna med tiden?
Tror det kan ligga något i det du säger. Det känns som om Hublot sakta blir vanligare. :)

Men, jag tror aldrig att klassikerna som sub, Daytona etc kommer bli impopulära.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Haha ok. Så generaliseringen gäller bara Hublot. ;)
Jag tror vi kommer få se mer av Hublot och andra märken med "alternativ"/"modern" design i framtiden då klockmodet förändras. Precis så som den klassiska dressklockan hamnade i "skymundan" för submariners, royal oaks mm. Alla unga vill inte ha en "gubb-rolle". De växer ju upp med fotbollsspelare med feta Hubbar eller andra märken med "modern" design. Vad tror ni? Kommer Hublot bli större/vanligare märke eller kommer det att försvinna med tiden?
Jag tror du har helt rätt.
Hublot satsar ju mycket på att sponsra profiler, såna som kidsen ser upp till, medan Rolex mfl sponsrar lite mer konservativa profiler inom traditionella sporter.

Vet småkillar som hellre köper en Hublot-kopia för 2-300:- än en dito Rolex för samma peng.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Tror det kan ligga något i det du säger. Det känns som om Hublot sakta blir vanligare. :)

Men, jag tror aldrig att klassikerna som sub, Daytona etc kommer bli impopulära.
Klassikerna kommer nog finnas kvar. Dock kanske inte lika vanliga som nu tror jag.

Jag tror du har helt rätt.
Hublot satsar ju mycket på att sponsra profiler, såna som kidsen ser upp till, medan Rolex mfl sponsrar lite mer konservativa profiler inom traditionella sporter.

Vet småkillar som hellre köper en Hublot-kopia för 2-300:- än en dito Rolex för samma peng.

Ja, Hublot är populärt bland yngre och det är just detta som kommer att påverka deras sätt att se på klockor när de blir äldre.
När jag var i Spanien i somras så såg jag en äldre man, säg runt 75, och han hade en fet Hublot Big Bang runt handleden. Det såg rätt fränt ut. Så vill jag också se ut! :D
 
47BFB56B-72AD-491E-B705-0EE008933829.jpeg
Polarens CF häromdagen
 

Bilagor

  • 6F0D7DAF-789D-473E-883E-11E5BD092F6A.jpeg
    6F0D7DAF-789D-473E-883E-11E5BD092F6A.jpeg
    125 KB · Visningar: 24
Topp