• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Gör gärna det :)

Torsten hade fått mail om att hans garanti förlängts med ytterligare ett år (tot 3), och Kalleram säger att han fick 3 år direkt vid köp.
Är mest nyfiken! =)
Jag fick ett mail i onsdags om att de gjort om Hublotista och blev ombedd att regga mig med ett nytt lösenord.
Dagen efter kom mailet om att garantin förlängts med 1 år så rent logiskt borde det ha med det att göra men jag vet inte säkert.
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Jag fick ett mail i onsdags om att de gjort om Hublotista och blev ombedd att regga mig med ett nytt lösenord.
Dagen efter kom mailet om att garantin förlängts med 1 år så rent logiskt borde det ha med det att göra men jag vet inte säkert.


Gör gärna det :)

Torsten hade fått mail om att hans garanti förlängts med ytterligare ett år (tot 3), och Kalleram säger att han fick 3 år direkt vid köp.
Är mest nyfiken! =)
Jag fick ett mail i onsdags om att de gjort om Hublotista och blev ombedd att regga mig med ett nytt lösenord.
Dagen efter kom mailet om att garantin förlängts med 1 år så rent logiskt borde det ha med det att göra men jag vet inte säkert.

Info skamlöst stulen från Hublot.

"Each Hublot watch bears an individual identification number, which proves its
authenticity. Your Hublot watch is guaranteed against all manufacturing defects
for a period of two years from the date of purchase
, provided that the watch
was purchased from an approved Hublot retailer. However, this warranty does
not cover damage caused by inappropriate use or handling of the watch"


Det skulle kunna vara så att de gör en goodwill grej till alla som är reggade på Hublotista och förnyar sitt konto.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Fråga till Hublot experterna. Någon som vet vad kronografmodulen i nya HUB4300 urverk är baserade på? Har läst bland vissa källor att det är ETA 2894-2 och på vissa att det är Dubois Depraz
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Nybliven ägare till Hublot Big Bang Chronograph 41mm i stål/keramik
96A60780-BEDE-4A9F-BE02-0B7BEF66BAB8.jpeg

71546977-3673-4104-91A3-5D4449918420.jpeg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Alltså ännu en gång är jag fundersam över AP-Hublot. Den här är ju lik APs troligtvis kommande släpp (eller tvärtom). Samarbetar de någonting bakom kulisserna eller hur kommer det sig att de gång på gång har modeller som liknar varandra? Någon som kan upplysa mig?


edit: här är en bild på den förmodade klockan som Ap ska släppa. Visst det är ju inte 100% likt, men båda testar att köra med fler facetter tex.
roak25c.jpg
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Alltså ännu en gång är jag fundersam över AP-Hublot. Den här är ju lik APs troligtvis kommande släpp (eller tvärtom). Samarbetar de någonting bakom kulisserna eller hur kommer det sig att de gång på gång har modeller som liknar varandra? Någon som kan upplysa mig?


edit: här är en bild på den förmodade klockan som Ap ska släppa. Visst det är ju inte 100% likt, men båda testar att köra med fler facetter tex.
roak25c.jpg
Jag ser mer likheter med några andra Hublot-modeller än med APn. Tänker främst på Sang Bleu
Hublot_Big_Bang_Sang_Bleu_FI.jpg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Info skamlöst stulen från Hublot.

"Each Hublot watch bears an individual identification number, which proves its
authenticity. Your Hublot watch is guaranteed against all manufacturing defects
for a period of two years from the date of purchase
, provided that the watch
was purchased from an approved Hublot retailer. However, this warranty does
not cover damage caused by inappropriate use or handling of the watch"


Det skulle kunna vara så att de gör en goodwill grej till alla som är reggade på Hublotista och förnyar sitt konto.
Registrerade mig relativt nyligen som ny användare på Hublotista med min Big Bang och fick mail idag om att garantin förlängs ett år. Riktigt bra jobbat Hublot!
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Alltså ännu en gång är jag fundersam över AP-Hublot. Den här är ju lik APs troligtvis kommande släpp (eller tvärtom). Samarbetar de någonting bakom kulisserna eller hur kommer det sig att de gång på gång har modeller som liknar varandra? Någon som kan upplysa mig?


edit: här är en bild på den förmodade klockan som Ap ska släppa. Visst det är ju inte 100% likt, men båda testar att köra med fler facetter tex.
roak25c.jpg
Du får en lite förklaring av JCB gällande APs och Hublot design i ett avsnitt av "talking watches". Rätt intressant att lyssna på gällande inspirationen bakom deras välkända boett!
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Ingen som sitter på en BB rosegold/ceramic som kan dunka upp lite bilder?
Verksr inte va så vanligtHär inne!
blir prislappen för hög för en hublot i det fallet så man automatiskt sneglar på annat? En vettig beggad ligger väll på runt 150 iaf?
Löjligt förtjust i BB med gold/ceramic kombon iaf :)
 
Topp