• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

JohanHLM

Rolex
Kan inte ta gift på att det går att byta även om det vore det rimliga. Allt är ju säljbart till rätt pris hehe, skulle dock gå mer safe på klassisk big bang om du tänkt sälja och vill minimera ev. förlust. Tycker Hublot får onödigt mycket hat, har haft två tidigare (CF 45 och BB king 48) och varit nöjd båda gångerna! Den första rök i ett rån och den andra rök när jag skulle köpa förlovningsring haha! Om jag skulle köpa idag skulle det bli Big Bang 44 :)
Usch, trist med rån, beklagar...
Ja, andrahandsvärdet är ju fruktansvärt sett till listpriset. Har dock dålig koll på vilka rabatter man kan få i butik? Big Bang är nog som du säger ett säkrare kort och hade jag slagit till på den på Kaplans i våras skulle jag högst troligt fått tillbaka pengarna vid en ev. försäljning. Denna på Pantbanken är nog mer svårsåld men tanken är för det första inte att den ska säljas och om den gör det får jag räkna med en liten förlust. Priset på denna blir 75 tkr inkl. avgifter, huruvida det är ett bra eller dåligt pris är nog svårt att svara på eftersom jag aldrig sett någon sådan till salu nationellt.
 

Rey

Rolex
Usch, trist med rån, beklagar...
Ja, andrahandsvärdet är ju fruktansvärt sett till listpriset. Har dock dålig koll på vilka rabatter man kan få i butik? Big Bang är nog som du säger ett säkrare kort och hade jag slagit till på den på Kaplans i våras skulle jag högst troligt fått tillbaka pengarna vid en ev. försäljning. Denna på Pantbanken är nog mer svårsåld men tanken är för det första inte att den ska säljas och om den gör det får jag räkna med en liten förlust. Priset på denna blir 75 tkr inkl. avgifter, huruvida det är ett bra eller dåligt pris är nog svårt att svara på eftersom jag aldrig sett någon sådan till salu nationellt.

Ah rån var förjävligt men bara att gå vidare!
Har ej köpt i butik men har hört att det absolut går att få rabatt i butik men kanske inte så nära gråhandlarpriserna (som med de flesta märken).

75k låter nog hyfsat rimligt för rätt köpare skulle jag gissa, aldrig sett en CF chrono och särskilt inte på länk. Kan såklart torska en del vid ev försäljning om du endast försöker inom Sverige sen men gillar du modellen så kör? Tycker den e fet! Jag skulle dock kolla upp om du kan byta länk till gummi, om det är möjligt hade jag varit ännu mer övertygad :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Citerar mig själv...
Har ett 10-tal vintageklockor av varierande märke och modell men saknar något som sticker ut i mängden. Känner att jag behöver något modernt som sticker ut dvs. en sk. ”Håll käften klocka” utan att för den del vara vräkig i ädelmetall och diamanter.
Gillar Big Bang boetten bättre än fusion men tycker tavlan blir mer harmonisk med endast dubbel chrono så denna dök upp som ett alternativ.
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-auktionsvara/?f_id=648965&fritext=&f_Typ=Klockor&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=0&kontor=&sortering=f_pris_sok desc&listposition=0
9FCDD53A-8380-45A8-A860-E8CBBFE04F82.jpeg


Känns dock som att en Hublot ska vara på gummi eller läder istället för länk?
Är jag tokig och bör köra på något säkrare typ en Breitling Chronomat i G/S eller ska jag löpa linan ut? En Hublot med skelleterad tavla i keramik kommer verkligen sticka ut från allt annat i samlingen :)
Nu går jag lite OT då vi trots allt är i Hublot-tråden, men det ligger ju en svart,skeletterad Tag Heuer här på K&S till väldigt förmånligt pris (den är ju dessutom på gummi)
Förvisso smäller TH inte lika högt som Hublot men utseende-mässigt är de ju relativt lika :)
Tänker bara om du är orolig för att göra ett stort tapp på en Hublot så har du ju inte lika stort tapp på en beggad TH (även om TH:n verkar ganska svårsåld)..
 

Rey

Rolex
Ligger ju också en Ice-bang på k&s för 73k. Legat ute lite billagre nån gång tror jag men tror inte de går under 65-ish, populär modell också som borde gå lite lättare att sälja om du ledsnar :)
 

JohanHLM

Rolex
Nu går jag lite OT då vi trots allt är i Hublot-tråden, men det ligger ju en svart,skeletterad Tag Heuer här på K&S till väldigt förmånligt pris (den är ju dessutom på gummi)
Förvisso smäller TH inte lika högt som Hublot men utseende-mässigt är de ju relativt lika :)
Tänker bara om du är orolig för att göra ett stort tapp på en Hublot så har du ju inte lika stort tapp på en beggad TH (även om TH:n verkar ganska svårsåld)..
Nä, en TH känns som en dålig look a like.
Har för mig att JCB varit med och tagit fram Tagen eftersom den påminner om Hublot?
Har ingen som helst brådska att skaffa en och ska ta mig en ordentlig funderare på om den på panten är den rätta elloer ej.
Kanske jag borde invänta tills det dyker upp en beg Meca 10 :)
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
Införskaffade min första Hublot (BB) för ca en månad sedan via ks, positivt överraskad till hur skönt klockan bärs.
När jag tidigare haft ex Panerai har jag köpt på mig lite olika remmar för att ändra karaktär på klockan, byta rem på Hublot kräver en speciell skruvmejsel, någon som vet måttet? Stämmer H 1,5 mm?
Även tips på något roligt forum där man kan köpa remmar mottages gärna.

// Tibbe
77187DE4-ED47-46C9-B4C4-6B8AD286FBF5.jpeg
 

JohanHLM

Rolex
Ska wisekeyläsaren alltid ingå vid köp av nyare Hublot eller är det något som handlaren ibland skickar med och inland inte?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ah ok...
Kontrollerar man själv äktheten med hjälp av någon app eller hur funkar det rent praktiskt att säkerställa äktheten?
Det kan du inte verifiera med ett cert oavsett fabrikat. Gå till AD eller Kaplans om du är osäker alternativt posta bilder här och hoppas på hjälp.
 

JohanHLM

Rolex
Det kan du inte verifiera med ett cert oavsett fabrikat. Gå till AD eller Kaplans om du är osäker alternativt posta bilder här och hoppas på hjälp.
Jag är säker på att klockan är äkta men vill veta om datumet som är angivet på certer överensstämmer med när den plockats ut. Googlade lite och som jag tolkar det kan man ladda hem en wisekey app och lägga kortet mot baksidan av telefonen, eller?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är säker på att klockan är äkta men vill veta om datumet som är angivet på certer överensstämmer med när den plockats ut. Googlade lite och som jag tolkar det kan man ladda hem en wisekey app och lägga kortet mot baksidan av telefonen, eller?
Korrekt, du kan registrera den på Hublotista och kolla också.
 

Greven78

Cartier
Fina klockor men jag har lite svårt för att skruvarna sitter osynkat men det kanske skall vara så för att ge ett lite ruffigare intryck?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Dock omöjligt att få dem linjera helt rätt om man inte lägger spåret i efterhand.

AP drar med momentnycklar iaf.
Ja och det ville nog inte JCB när han designade Big Bang. Hade de varit linjerade hade alla kallat det för en AP RO kopia, tycker att det är bra att Hublot gjorde detta medvetna designval från början
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Införskaffade min första Hublot (BB) för ca en månad sedan via ks, positivt överraskad till hur skönt klockan bärs.
När jag tidigare haft ex Panerai har jag köpt på mig lite olika remmar för att ändra karaktär på klockan, byta rem på Hublot kräver en speciell skruvmejsel, någon som vet måttet? Stämmer H 1,5 mm?
Även tips på något roligt forum där man kan köpa remmar mottages gärna.

// Tibbe
77187DE4-ED47-46C9-B4C4-6B8AD286FBF5.jpeg
Riktigt bra val av klocka :)
 
Topp