• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Hmm, varför är inte dessa identiska? Tänker på datumfönstret och placeringen av vanliga sekundvisaren (höger vs vänster). Är någon fishy...?

Aldrig sett en BB steel ceramic med vit datumtavla och sekundvisaren till höger. Men Hubbe har ju rätt många modeller så de kan vara en variant av BB som jag missat. @joca upplys oss tack.
 

joca

Patek
2-Faktor
Det är en 2011 hublot 40mm..
Kan posta mer info om en vecka när jag kommer hem.
Dock inget fishy. Har ej kvar klockan men tror jag har kvar värderingen från kaplans :)


Edit: klockan har varit uppe flr diskussion tidigare hittar dock inte länk nu.
@Chrisse minns du i vilken tråd det var? :)


Edit 2: 41mm och 44mm var sekunddial på olika ställen :)
 
Senast ändrad:

Picke79

Cartier
2-Faktor
 dagsfärsk bild.
IMG_20160319_125300.jpg
 

Ketan

Cartier
Kul med en hublot tråd! Gillar själv hublot och är väldigt sugen att köpa en hublot classic fusion 45mm till sommaren. Tycker att 42 kändes för lite när jag prövade en senast :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Älskar nördiga material och wolfram/tungsten slår an alla strängar...

Är det någon annan tillverkare än Hublot som någonsin använt sig av wolfram i en klocka?
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
För fem år sen hade jag sagt att "Hublot, nä usch vilka hemska klockor" för typ två-tre år sen upptäckte jag classic fusion och började svänga lite. Och för ganska exakt ett år sen blev jag kär i
DSC_0326.JPG

Om jag jämför med mina känslor för tex Rolex så har jag sen barnsben vetat att jag skall ha en Daytona, nu känns den dock lite tråkig.
HUr har er inställning till Hublot varit?
 

Rey

Rolex
För fem år sen hade jag sagt att "Hublot, nä usch vilka hemska klockor" för typ två-tre år sen upptäckte jag classic fusion och började svänga lite. Och för ganska exakt ett år sen blev jag kär i
DSC_0326.JPG

Om jag jämför med mina känslor för tex Rolex så har jag sen barnsben vetat att jag skall ha en Daytona, nu känns den dock lite tråkig.
HUr har er inställning till Hublot varit?

Jag upptäckte faktiskt klockträsket i och med Hublot i princip för fem år sen. Bästa polaren skaffade en Aerobang och jag kort därefter en CF 45mm som jag senare tyvärr blev rånad på. Skaffade sen min diver något år senare och har haft den sen dess. Intresset för Hublot har bestått men intresset för andra märken har under dessa fem åren ökat lavinartat mycket också. Jag vet att det är en lite annorlunda ingång i klockvärlden men för fem år sen hade jag sagt, Rolex? Usch! Nu är man sugen på både Pepsi GMT och SubC haha ;)
 

Vesper

Rolex
Har fortfarande inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om hublot, lite för mycket konstiga modeller för sportstjärnor etc. Men CF ser rätt trevliga ut. Sen känns prissättning lite uppåtväggarna när det kommer till hublot.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
För fem år sen hade jag sagt att "Hublot, nä usch vilka hemska klockor" för typ två-tre år sen upptäckte jag classic fusion och började svänga lite. Och för ganska exakt ett år sen blev jag kär i
DSC_0326.JPG

Om jag jämför med mina känslor för tex Rolex så har jag sen barnsben vetat att jag skall ha en Daytona, nu känns den dock lite tråkig.
HUr har er inställning till Hublot varit?
Samma här, bagge hade en tyckte den var blaffsig nu har det vänt!
Man växer till sig i klockintresset efter ett tag och gillar mer än Sub, själv vill jag ha en Black Caviar :cigar:
 
Var eg. ute ef AP och ramlade över BB. Hade aldrig sett den tidigare och det var kärlek vid första ögonkastet. Haft min BB i många år och fortfarande sjukt nöjd att jag valde BB istället för AP.
PSX_20160206_103101.jpg


Man vänjer sig snabbt med 44.5 och 40 Sub känns idag för liten så när jag skulle köpa Rolex valde jag SDDS, enligt mig Rolex bästa dinka!!!!
 

Rey

Rolex
Ni som gillar Hublot, vad är det specifikt ni gillar hos märket, och som de gör "bättre" än andra märken, enligt era personliga åsikter alltså?
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Ni som gillar Hublot, vad är det specifikt ni gillar hos märket, och som de gör "bättre" än andra märken, enligt era personliga åsikter alltså?
För mig handlar det mycket om attityd.
Om Patek är Ferrari, Rolex Mercedes så är Hublot lamborghini. Det lite mer okonventionella "revolterande" märket.
Många vänder sig ju mot att de inte gör som alla andra jag tycker att det är uppfriskande, otraditionellt.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Ni som gillar Hublot, vad är det specifikt ni gillar hos märket, och som de gör "bättre" än andra märken, enligt era personliga åsikter alltså?
Jag tyckte de va lite intressanta förut pga. materialval men har aldrig fallit för designen. Det oförsvarbara priserna gjorde att de verkade exklusivare än de är.

Men efter att ha sett intervjun med Jean-Claude Biver där han berättar om hur de tog Royal Oak designen men skickade in olika varianter till patentverket tills de hittade ett som inte riskerade copyright problem. Sen sitter han och säger hur fantastiskt det är att kunna tillverka en klocka för 2-300EUR men lyckas sälja den för 15000EUR "det är en fantastisk affärsidé". -Visst är det så! Samma gäller många stora märken, klart de har bra marginaler. Men att sitta och skryta om det? Njae.

Har inget emot dem, klockor köper man efter känsla och den har ni som äger Hublot fått! (Shit vilken dubbelmoral :woot: )
 
Jag tyckte de va lite intressanta förut pga. materialval men har aldrig fallit för designen. Det oförsvarbara priserna gjorde att de verkade exklusivare än de är.

Men efter att ha sett intervjun med Jean-Claude Biver där han berättar om hur de tog Royal Oak designen men skickade in olika varianter till patentverket tills de hittade ett som inte riskerade copyright problem. Sen sitter han och säger hur fantastiskt det är att kunna tillverka en klocka för 2-300EUR men lyckas sälja den för 15000EUR "det är en fantastisk affärsidé". -Visst är det så! Samma gäller många stora märken, klart de har bra marginaler. Men att sitta och skryta om det? Njae.

Har inget emot dem, klockor köper man efter känsla och den har ni som äger Hublot fått! (Shit vilken dubbelmoral :woot: )
Länk till videon?
 
Topp