• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Big Bang Monday
F5F7923D-EC87-4CAD-B425-5E09C7EA6C1E.jpeg
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Stor eloge till @Swizz beat som krampaktigt har hållit liv i denna tråd och levererat ws efter ws och ändå är tråden bara 21 sidor lång!
Nu kommer hjälpen du väntat på!
Jag presenterar nyförvärvet BB 44! Jag är nöjd hittils och otroligt kul att äntligen få äga den klocka men trånade så grovt efter när man var i 20 års åldern!
23B6DFAF-8E4C-4C3F-8BC3-06D70957D366.jpeg
 
Senast ändrad:

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Stor eloge till @Swizz beat som krampaktigt har hållit liv i denna tråd och levererat ws efter ws och ändå är tråden bara 21 sidor lång!
Nu kommer hjälpen du väntat på!
Jag presenterar nyförvärvet BB 44! Jag är nöjd hittils och otroligt kul att äntligen få öga den klocka men trånade så grovt efter när man var i 20 års åldern!
23B6DFAF-8E4C-4C3F-8BC3-06D70957D366.jpeg
Välkommen till Hublot, ser fram emot många fler bilder här :)
 

MR-WJ

Omega
Stor eloge till @Swizz beat som krampaktigt har hållit liv i denna tråd och levererat ws efter ws och ändå är tråden bara 21 sidor lång!
Nu kommer hjälpen du väntat på!
Jag presenterar nyförvärvet BB 44! Jag är nöjd hittils och otroligt kul att äntligen få öga den klocka men trånade så grovt efter när man var i 20 års åldern!
23B6DFAF-8E4C-4C3F-8BC3-06D70957D366.jpeg
Gratulerar. Hur upplever du 44mm? Bärs den stort?
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Gratulerar. Hur upplever du 44mm? Bärs den stort?
Svårt att säga, jag tycker ju att varje klocka har en storlek som den skall vara, sportrolex skall vara 40-42, Panerai skall helst vara 47 osv, 44 är som 44 borde vara, lagom, den kanske är riktigt bra i 41 också, men den skulle nog inte vara bra i över 44.

Med det sagt så sitter 44mm riktigt riktigt bra!
 

MR-WJ

Omega
Svårt att säga, jag tycker ju att varje klocka har en storlek som den skall vara, sportrolex skall vara 40-42, Panerai skall helst vara 47 osv, 44 är som 44 borde vara, lagom, den kanske är riktigt bra i 41 också, men den skulle nog inte vara bra i över 44.

Med det sagt så sitter 44mm riktigt riktigt bra!
Tack för input. Jag går i tankarna över en BB Stål men funderar på om 44 kommer upplevas som ”för stor”. Min Linde är 44mm men den upplever jag som ”mindre” med tanke på den låga vikten.
Får kanske prova båda och se vilken som känns bäst. :)
 

Rey

Rolex
Tack för input. Jag går i tankarna över en BB Stål men funderar på om 44 kommer upplevas som ”för stor”. Min Linde är 44mm men den upplever jag som ”mindre” med tanke på den låga vikten.
Får kanske prova båda och se vilken som känns bäst. :)

Hublot Big Bang gör sig bäst i 44mm i min bok, pröva! Har haft 45mm CF och 48mm BB king och använt polarens 44mm BB och 44:an är riktigt bra dimensionerad.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Tack för input. Jag går i tankarna över en BB Stål men funderar på om 44 kommer upplevas som ”för stor”. Min Linde är 44mm men den upplever jag som ”mindre” med tanke på den låga vikten.
Får kanske prova båda och se vilken som känns bäst. :)
Har man mindre handleder som mig sitter inte 44mm särskilt snyggt. Min 41mm sitter däremot mycket bra. Prova, är 44mm för stort finns den i 41mm med
 

Uret

Cartier
Stor eloge till @Swizz beat som krampaktigt har hållit liv i denna tråd och levererat ws efter ws och ändå är tråden bara 21 sidor lång!
Nu kommer hjälpen du väntat på!
Jag presenterar nyförvärvet BB 44! Jag är nöjd hittils och otroligt kul att äntligen få äga den klocka men trånade så grovt efter när man var i 20 års åldern!
23B6DFAF-8E4C-4C3F-8BC3-06D70957D366.jpeg
Fasen vad jag saknar min gamla. Kanske får införskaffa en igen
 
Topp