• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

jacob355

Breitling
Hej allihop,
Jag har tittat en del efter Hublot och kan inte slita tanken från att äga en. Helst vill jag ha en Classic Fusion och rimligast prissättningsmässigt tror jag en 42/45 mm Black Magic hade suttit riktigt fint.
Men hur är det med service och kvalitet? Tenderar de att sacka efter eller gå för snabbt efter ett tag eller håller de sig vanligtvis bra?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Hej allihop,
Jag har tittat en del efter Hublot och kan inte slita tanken från att äga en. Helst vill jag ha en Classic Fusion och rimligast prissättningsmässigt tror jag en 42/45 mm Black Magic hade suttit riktigt fint.
Men hur är det med service och kvalitet? Tenderar de att sacka efter eller gå för snabbt efter ett tag eller håller de sig vanligtvis bra?
Kolla in Hublot tråden som länkats tidigare, men det är mycket sällan man hör om Hublot urverk som sackar ihop eller pajar (till skillnad från AP :wtf:) vid daglig användning.
Deras entry level/standard klockor har stabila ETA/Selita urverk, topp modellerna har vassa inhouse urverk
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hej allihop,
Jag har tittat en del efter Hublot och kan inte slita tanken från att äga en. Helst vill jag ha en Classic Fusion och rimligast prissättningsmässigt tror jag en 42/45 mm Black Magic hade suttit riktigt fint.
Men hur är det med service och kvalitet? Tenderar de att sacka efter eller gå för snabbt efter ett tag eller håller de sig vanligtvis bra?
Vad menar du då? Det är ju en automatisk klocka som inte är COSC och jag har inte sett något nämnas om vilken tidshållning dom har, så säkert runt -10/+20spd. Service 3-5år enligt handboken
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Några bilder på min MDM Genève i 36mm som landade för någon vecka sedan

F3A848E2-8E68-48DD-B5D7-9014C2987068.jpeg
CAC50767-CB24-421B-B81C-E0CBE5539707.jpeg
6EC49501-B9DE-4C13-A586-1A6BE0C9DEF6.jpeg
Den där ser ut som något i min smak, vad går en sån loss på
 

jacob355

Breitling
Kolla in Hublot tråden som länkats tidigare, men det är mycket sällan man hör om Hublot urverk som sackar ihop eller pajar (till skillnad från AP :wtf:) vid daglig användning.
Deras entry level/standard klockor har stabila ETA/Selita urverk, topp modellerna har vassa inhouse urverk
Jag såg att det fanns en tråd efter jag skrev, såg den inte innan :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Då är det egentligen ”bara” att hitta någon i Göteborg som tar sig an servicen då. Jag har hört att Jarl Sandin gör det och att det generellt brukar bli lite kostsamt också just för Hublot.
Jarl Sandin är auktoriserade återförsäljare av Hublot och tar emot Hublot klockor för service. Kommer själv gå dit den dag det blir aktuellt för service för min del
 
Topp