• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

JoeBravoe

Cartier
Asgrym!

Screenshot_20191117-133151_Instagram.jpg
 

mrcharlus

Omega
Hej Hubloistas!
Hur är kvalitetskänslan på BB jämfört med referenser som Omega och Rolex. Jag har tyvärr bara sett dem bakom glas eller på nån handled.. nyväckt intresse för BB och 60 mil till närmaste AD därför jag frågar.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Hej Hubloistas!
Hur är kvalitetskänslan på BB jämfört med referenser som Omega och Rolex. Jag har tyvärr bara sett dem bakom glas eller på nån handled.. nyväckt intresse för BB och 60 mil till närmaste AD därför jag frågar.
Jag har själv tidigare ägt flertal moderna sportreferenser från Rolex och tycker kvalitetskänslan står sig väl i jämförelse. Nu är det dock inte helt lätt att jämföra en sportreferens från Rolex/Omega som oftast är tillverkade i stål mot en BB som oftast är en fusion av diverse olika material (och mycket sällan på länk) rätt av. Men, jag tycker det är en mycket gedigen kvalitetskänsla överlag. Går man dessutom upp ett snäpp till Big Bang UNICO så är det en otroligt hög finish och kvalitet på klockorna
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Ja, jag tycker tyvärr det. Det blev lite för många modeller i lite för rask takt, för många limiterade etc. Jag och rätt många fler tycker det. Men det är såklart upp till var och en att tycka. :)
Precis tvärtom anser jag. Snarare har de stärkt varumärket de senaste åren genom att ta fram diverse riktigt avancerade inhouseurverk som Unico, Meca-10 etc. Många som snabbt dömer ut Hublot utan att ha koll på vad de åstadkommit de senaste åren
 
Topp