• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Precis tvärtom anser jag. Snarare har de stärkt varumärket de senaste åren genom att ta fram diverse riktigt avancerade inhouseurverk som Unico, Meca-10 etc. Många som snabbt dömer ut Hublot utan att ha koll på vad de åstadkommit de senaste åren

Är inte riktigt min poäng, men iaf.

Finns en uppsjö med riktigt klassiska märken som har hur mycket coola modeller som helst. Det jag pratar om är såklart vilken hype och efterfrågan varumärket har idag, och det är inte ens i närheten av vad det var för 6-7 år sedan. Det är ganska lätt konstaterat...

All good.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Är inte riktigt min poäng, men iaf.

Finns en uppsjö med riktigt klassiska märken som har hur mycket coola modeller som helst. Det jag pratar om är såklart vilken hype och efterfrågan varumärket har idag, och det är inte ens i närheten av vad det var för 6-7 år sedan. Det är ganska lätt konstaterat...

All good.
OK, du verkar ha bra koll du :)
 
  • Like
Reactions: K-S

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är inte riktigt min poäng, men iaf.

Finns en uppsjö med riktigt klassiska märken som har hur mycket coola modeller som helst. Det jag pratar om är såklart vilken hype och efterfrågan varumärket har idag, och det är inte ens i närheten av vad det var för 6-7 år sedan. Det är ganska lätt konstaterat...

All good.
Något underlag på detta? Hade trott de aldrig varit större än vad de är idag?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Är inte riktigt min poäng, men iaf.

Finns en uppsjö med riktigt klassiska märken som har hur mycket coola modeller som helst. Det jag pratar om är såklart vilken hype och efterfrågan varumärket har idag, och det är inte ens i närheten av vad det var för 6-7 år sedan. Det är ganska lätt konstaterat...

All good.
https://www.watchpro.com/hublot-closes-in-on-tag-heuer-in-mixed-year-of-sales-for-lvmh-watch-brands/

Märkligt då deras omsättning ökade hela 14% 2018 vilket gör att de landade på topp tio för Schweiziska klockmärken för första gången i omsättning etc. Det tyder ju på att efterfrågan ökar kraftigt. Undrar vilka siffror du bygger dina argument på, ser fram emot att ta del av ditt välbyggda underlag
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Är inte riktigt min poäng, men iaf.

Finns en uppsjö med riktigt klassiska märken som har hur mycket coola modeller som helst. Det jag pratar om är såklart vilken hype och efterfrågan varumärket har idag, och det är inte ens i närheten av vad det var för 6-7 år sedan. Det är ganska lätt konstaterat...

All good.
Okej......... :D
 
https://www.watchpro.com/hublot-closes-in-on-tag-heuer-in-mixed-year-of-sales-for-lvmh-watch-brands/

Märkligt då deras omsättning ökade hela 14% 2018 vilket gör att de landade på topp tio för Schweiziska klockmärken för första gången i omsättning etc. Det tyder ju på att efterfrågan ökar kraftigt. Undrar vilka siffror du bygger dina argument på, ser fram emot att ta del av ditt välbyggda underlag

Vi pratar ju helt klart om olika saker. Kul för dem att omsättningen ökar, jag tycker fortf de hade kunnat utnyttja sitt momentum de hade där runt 2013 till något helt annat för märkets direktion. Gigantisk omsättning betyder inte alltid att det är galen efterfrågan eller hype.

Nog om det nu. Trevlig kväll!
 

Norda

Panerai
Vad tror panelen om att slänga på ett blått läder?
Eller är det någon där ute som har ett gummi av modell längre liggandes till försäljning?
F0F094C1-E092-4933-9797-DC9706D508B2.jpeg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vad sitter det för verk i Big Bang? Är det ETA? Eller har Hublot inhouse?

Edit: finns nog många Big Bang! Syftar på ref.341.SB.131.RX
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad sitter det för verk i Big Bang? Är det ETA? Eller har Hublot inhouse?

Edit: finns nog många Big Bang! Syftar på ref.341.SB.131.RX
Det är HUB2984 i den referensen. Oklart om det är deras egna eller modiferat, finns inte så mycket information där ute. Jag gissar på ETA, modiferat.
Men jag är säker på att någon på KS vet mer säkerhet.

Edit.
Denna tråd ger nog lite mer klarhet i det hela @Richie.
https://forum.tz-uk.com/showthread.php?415683-Is-this-big-bang-a-7750-or-2894-2
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det är HUB2984 i den referensen. Oklart om det är deras egna eller modiferat, finns inte så mycket information där ute. Jag gissar på ETA, modiferat.
Men jag är säker på att någon på KS vet mer säkerhet.

Edit.
Denna tråd ger nog lite mer klarhet i det hela @Richie.
https://forum.tz-uk.com/showthread.php?415683-Is-this-big-bang-a-7750-or-2894-2
Tack för ditt svar!
Tycker den är riktigt snygg, men har svårt att motivera priset om den har ett ETA-verk...
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker Classic Fusion blir för ”enkel och diskret” eller hur jag ska uttrycka mig..
En hublot ska vara lite inyourface:D
8DEA5D04-4CCE-4335-AA2F-6B0A6A650E0A.jpeg
Allt jag inte gillar med Hublot.
Jag är väl kanske en minoritet. Jag gillar Classic fusion, enkla och tunna. Classic fusion ultra thin är riktigt cool också.
e53811d0abd659e6079d880cebddf660.jpg


@Swizz beat Har BB41 som du kikar på, tror jag. Och kan ge first hand info.
 
Senast ändrad:

Richie

Audemars
2-Faktor
Allt jag inte gillar med Hublot.
Jag är väl kanske en minoritet. Jag gillar Classi fusion, enkla och tunna. Classic fusion ultra thin är riktigt cool också.
e53811d0abd659e6079d880cebddf660.jpg


@Swizz beat Har BB41 som du kikar på, tror jag. Och kan ge first hand info.
Tur vi alla är olika :)
Gvs. Finns kan det gå till överdrift också, finns en del groteska Hublot. Men BB41 gillar jag skarpt :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Vad sitter det för verk i Big Bang? Är det ETA? Eller har Hublot inhouse?

Edit: finns nog många Big Bang! Syftar på ref.341.SB.131.RX
Hublot Big Bang i den referensen du syftar på har ETA urverk i sig, gissar att det är av högre grade, men osäker på vad de gör gör typ av modifieringar av urverket i övrigt.
Vill du ha inhouse urverk i en Big Bang är det UNICO modellerna som gäller. Definitivt ett av de vassaste kronografurverken på marknaden utan överdrift, men ack så stora. Här bild på 42mm jag provade för ett tag sedan och en jämförelse med min 41mm Big Bang, för övrigt det som gör att jag gillar :hublot: @zippan ;)
0A5EFB28-6AC8-4A33-8A73-53482F4DFF52.jpeg

4BF2AEC1-7C31-4777-9215-1387AB8CF0FC.jpeg

48C764C7-2DE6-4C79-A7E3-8E770A56D3C4.jpeg
 
Topp