• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Richie

Audemars
2-Faktor
Hublot Big Bang i den referensen du syftar på har ETA urverk i sig, gissar att det är av högre grade, men osäker på vad de gör gör typ av modifieringar av urverket i övrigt.
Vill du ha inhouse urverk i en Big Bang är det UNICO modellerna som gäller. Definitivt ett av de vassaste kronografurverken på marknaden utan överdrift, men ack så stora. Här bild på 42mm jag provade för ett tag sedan och en jämförelse med min 41mm Big Bang, för övrigt det som gör att jag gillar :hublot: @zippan ;)
0A5EFB28-6AC8-4A33-8A73-53482F4DFF52.jpeg

4BF2AEC1-7C31-4777-9215-1387AB8CF0FC.jpeg

48C764C7-2DE6-4C79-A7E3-8E770A56D3C4.jpeg
Är den ”endast” 42?! Ser ju ut som minst 47:eek:

din däremot är riktigt trevlig!:cigar:

Tack för svar om urverket förresten! Det var
Som jag trodde då.. Hedins har en till salu för 80k, tycker det känns i överkant sett till vad man får tyvärr :(
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Är den ”endast” 42?! Ser ju ut som minst 47:eek:

din däremot är riktigt trevlig!:cigar:

Tack för svar om urverket förresten! Det var
Som jag trodde då.. Hedins har en till salu för 80k, tycker det känns i överkant sett till vad man får tyvärr :(
Hedens tar 78K för den på sin Blocket annons, men det borde gå att få ned den några tusenlappar till kan man tycka. En rackans trevlig referens :)
Hade inte Unico varit så stor hade jag varit seriös spekulant på den
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Bästa när det har en falsk kolfibertavla?
Ja, tillräckligt bra för att tilldelas pris för bästa design i Geneva Watchmaking Grand Prix det år den släpptes. Allmänt den modell som anses ha satt Hublot på kartan. Enligt Mr. JCB själv är det hans viktigaste prestation någonsin. Detta är ändå kanske modern schweizisk klockhistorias mest kända och viktigaste personer, som bland mycket annat återuppväckt Blancpain från det döda.
Att det finns de som stör sig på att Hublot valt att sätta en urtavla som efterliknar kolfiber istället för kolfiber känns mest komiskt
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, tillräckligt bra för att tilldelas pris för bästa design i Geneva Watchmaking Grand Prix det år den släpptes. Allmänt den modell som anses ha satt Hublot på kartan. Enligt Mr. JCB själv är det hans viktigaste prestation någonsin. Detta är ändå kanske modern schweizisk klockhistorias mest kända och viktigaste personer, som bland mycket annat återuppväckt Blancpain från det döda.
Att det finns de som stör sig på att Hublot valt att sätta en urtavla som efterliknar kolfiber istället för kolfiber känns mest komiskt
Förklara varför det känns komiskt?Tycker snarare det är ett mycket märkligt drag. Varför använda ett vedertaget mönster för att efterlikna kolfiber när man kan använda annat eller använda just kolfiber? Tyvärr förstört generationen för mig. Att den var viktig innebär inte att den på något vis skulle bara bäst. Är förresten Biver designer?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Förklara varför det känns komiskt?Tycker snarare det är ett mycket märkligt drag. Varför använda ett vedertaget mönster för att efterlikna kolfiber när man kan använda annat eller använda just kolfiber? Tyvärr förstört generationen för mig. Att den var viktig innebär inte att den på något vis skulle bara bäst. Är förresten Biver designer?
Ja, det är helt hans egna design från grunden. Guldaren har kolfiber, stålisen har det inte. Inget jag bryr mig om det minsta och uppenbarligen var den bäst när den släpptes med tanke på vilka utmärkelser den vann. Tror vi kan släppa diskussionen här, vi tillhör helt olika generationer med helt olika preferenser. Det som tilltalar dig själv faller inte mig i smaken alla gånger. Kul att vi gillar lite olika
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, det är helt hans egna design från grunden. Guldaren har kolfiber, stålisen har det inte. Inget jag bryr mig om det minsta och uppenbarligen var den bäst när den släpptes med tanke på vilka utmärkelser den vann. Tror vi kan släppa diskussionen här, vi tillhör helt olika generationer med helt olika preferenser. Det som tilltalar dig själv faller inte mig i smaken alla gånger. Kul att vi gillar lite olika
Är inte detta är ett diskussionsforum? Klockor vinner tyvärr sällan utmärkelser för att de är speciellt bra, men har inte koll på vad detta var för pris å andra sidan. Gillar dock denna boetten, många senare känns överarbetade. Det är ju då tavlan och bandet som jag verkligen ogillar.

Är Biver designer? Konstigt att jag helt har missat detta. Har han ritat fler ur?
 
Topp