• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

FEPE

Omega
Tyvärr ingen för tillfället men hade tidigare en Aero Bang i tungsten som var jäkligt ball :D
image.jpeg
 

clundquist

Breitling
Hej
Jag har en fundering vad skiljer Hublot Ice bang 301.CK.1140.RX och 301.CT.1140.RX ? Är det Keramisk / Titan ring? Vilket år ändrades detta isf? Vad är bäst? Har försökt att få klarhet i detta då jag vill hitta en bra
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hej
Jag har en fundering vad skiljer Hublot Ice bang 301.CK.1140.RX och 301.CT.1140.RX ? Är det Keramisk / Titan ring? Vilket år ändrades detta isf? Vad är bäst? Har försökt att få klarhet i detta då jag vill hitta en bra
Du har inte fått fel ref på den andra? Hittar ingen 301.CT.1140.RX på nätet, däremot 301.CT.130.RX
 

Joseph

Cartier
Denna klocka dyker regelbundet upp i mina tankar. Härligt plottrig och toolig, känns dock som något man tröttnar på relativt snabbt.
upload_2016-7-11_9-59-27.png
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
La ett bud på den hos en försäljare på C24. Det som fick mig att banga var att jag med största sannolikhet hade tröttnat på den relativt fort, samtidigt som den är svårflippad.

Så istället slog jag till på en Classic Fusion Black Magic. Levereras nästa vecka :cool:
upload_2016-7-14_14-4-40.png
Snyggt! :)
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Har en fråga ang priser, tänkte att nån här inne kanske vet. Ska till AD i helgen och höra också.

Vad kostar gummibanden (både helgummi samt läder&gummibandet) hos AD i Sverige? Och vad kostar det att köpa till ett extra spänne i stål?

Till Big Bang 44mm.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har en fråga ang priser, tänkte att nån här inne kanske vet. Ska till AD i helgen och höra också.

Vad kostar gummibanden (både helgummi samt läder&gummibandet) hos AD i Sverige? Och vad kostar det att köpa till ett extra spänne i stål?

Till Big Bang 44mm.
Det är nog väldigt olika beroende på material. Får du någon typ av prislista så lägg gärna upp den :)
 

Rey

Rolex
Har en fråga ang priser, tänkte att nån här inne kanske vet. Ska till AD i helgen och höra också.

Vad kostar gummibanden (både helgummi samt läder&gummibandet) hos AD i Sverige? Och vad kostar det att köpa till ett extra spänne i stål?

Till Big Bang 44mm.

De priser jag hört är kring 5k för armbanden, möjligtvis lite billgare för embart gummi men tror inte det. Det var i alla fall tillräckligt dyrt för att jag inte skulle känna att det var värt när jag hade min hubbe.
 

-SC-

Omega
Pledge Member
De priser jag hört är kring 5k för armbanden, möjligtvis lite billgare för embart gummi men tror inte det. Det var i alla fall tillräckligt dyrt för att jag inte skulle känna att det var värt när jag hade min hubbe.

Var inne på Rob Engström och frågade idag, och enligt tjejen i kassan kostade crocogummibandet 4760kr. Även det vanliga stålspännet ska kosta 4760kr...
 

Rey

Rolex
Var inne på Rob Engström och frågade idag, och enligt tjejen i kassan kostade crocogummibandet 4760kr. Även det vanliga stålspännet ska kosta 4760kr...

Ok! :) ungefär det jag trodde då, finns billigare på C24 men man kan ju inte vara hundra alltid på att de är legit även om de med största sannolikhet är det om man köper från trusted sellers.
 

Calfen

Panerai
Nu när du säger det... CF är rätt poppis bland de icke Hublot frälsta, kan det bero på att den inte liknar en vanlig Hublot?

Ja men lite så tänker jag! När jag ägde min CF tyckte jag den var svår att klassificera, stor 45 mm men samtidigt väldigt tunn, flashig men samtidigt stilren och klassisk.
 
Topp