• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Wellington

Breitling
Nä inte riktigt, i så fall är AP (främst ROO), Breitling m.m. också bankrånarklockor.
Tycker AP gått och blivit en ren stekarklocka. Breitling är fortfarande lite pizzabagare/hantverkare förutom Navitimer eller Transocean. Står kvar vid att Hublot är knarklangarklocka :)

Men missförstå mig rätt. Jag gillar verkligen Hublot.
 

Gabriel90

Panerai
New Hublot Classic.jpg
Sitter o kikar på denna klocka. ..
Vad tycker ni om dem ?
Mywatch säljer dem för 59k .. värt ?
 

Mäklarn

Breitling
Funderar på en Hublot Classic Fusion Ceramic 42 mm, beggad från handlare utomlands, orginal box men saknar handlingar/cert. Vad säger ni om ett sådant köp? Helt omöjligt att flippa när nya önskningar uppstår?
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Är lite sugen på en big bang och har fått span på en som är 41mm. Nån som har erfarenhet av en sådan? Annars brukar de väl oftast vara 44 eller 45? Har ju en sexsiffrig gmt på 40 och den är ju perfekt men är rädd att hublot skulle kännas lite med de måtten? Nån som kan kasta lite ljus på frågan kanske? :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Är lite sugen på en big bang och har fått span på en som är 41mm. Nån som har erfarenhet av en sådan? Annars brukar de väl oftast vara 44 eller 45? Har ju en sexsiffrig gmt på 40 och den är ju perfekt men är rädd att hublot skulle kännas lite med de måtten? Nån som kan kasta lite ljus på frågan kanske? :)
När jag jämförde Hublot Big Bang Black Caviar och min sexsiffriga sub tyckte jag att klockorna bars likvärdigt.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
New Hublot Classic.jpg
Sitter o kikar på denna klocka. ..
Vad tycker ni om dem ?
Mywatch säljer dem för 59k .. värt ?
Jag tycker den är skitsnygg och det är från Hublots mest stilrena kollektion;). Har ej själv klämt på en classic fusion men enligt recensioner jag kollat ska det vara en rejält byggd klocka med fin finish så det är väl inget fel på dem :). Listpriset är över 70k och det är enligt min åsikt och vad många andra skriver lite väl i överkant men 59k?-om du verkligen vill ha den så är det väl värt det!? o_O. Andrahandsvärdet är inte som Rolex och är nog mer svårflippad.
Här kommer lite mer ingående info att fundera på: Då den är gjord i titanium så bärs den lättare och safirglaset är AR-behandlat. Vattentätheten är 50m och är inte lämplig att bada med. Urverket HUB1112 är ett modifierat och sminkat Sellita SW-300 som ska vara en pålitlig och noggrann arbetshäst och eftersom det inte är inhouse-verk så ska den säkerligen vara rätt mycket billigare att serva än t.ex. en Rolex. Ett sellita-verk är väl något som vilken urmakare som helst kan mecka med och tillgången till reservdelar är stort?. Själv tycker jag att inhouse-verk är överskattat och jag äger själv en Rolex 116200. Den dagen den sorgen när min rolle ska servas.....
Supporten hos Hublot ska vara riktigt bra vad jag hört och den gången jag provat supporten var de snabba och trevliga med svar. Gå emot Rolex-strömmen och köp klockan?:cigar:
 
Senast ändrad:

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Funderar på en Hublot Classic Fusion Ceramic 42 mm, beggad från handlare utomlands, orginal box men saknar handlingar/cert. Vad säger ni om ett sådant köp? Helt omöjligt att flippa när nya önskningar uppstår?
Är det på c24?-kolla referenser på säljaren noga. Jag hade önskat cert men om priset är riktigt bra så kanske man skippar det.
Omöjlig att flippa är den nog inte, iaf inte här på ks men andrahandsvärdet är ju inte som en Rolex och den är märkbart svårare att flippa vad jag kan se.
 

Gabriel90

Panerai
Hej allihop..
skall nu beställa min första hubbe, classic fusion titanium 38mm.
Har sett att det finns 3 olika referenser på klockan och undrar nu vilken som man bör välja.
Mywatch hade ref: 511.NX.1171.LR 38MM
Rob Engström hade ref: 542.NX.1171.LR 38MM
Uret har ref: 565.NX.1170.LR 38MM
Hublots hemsida har samma ref som Mywatch använder.

Men vad är egentligen skillnaden ? e det bara skeletonvisarna som skiljer gamla från nya ?
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
IMG_0778.JPG
IMG_0787.JPG
någon gång skall man väl ändå ha en Hublot tänkte jag redan på 80 talet när de första kom men det tog ända tills nu innan det blev någon eftersom det alltid dök upp något annat .....Tänkte först försöka få tag på en automatisk version av den klocka med savonette lock de gjorde på 80-90 talet men
Hittade ingen och då dök det istället upp en Classic Chronograph automatic 40 mm
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Hej allihop..
skall nu beställa min första hubbe, classic fusion titanium 38mm.
Har sett att det finns 3 olika referenser på klockan och undrar nu vilken som man bör välja.
Mywatch hade ref: 511.NX.1171.LR 38MM
Rob Engström hade ref: 542.NX.1171.LR 38MM
Uret har ref: 565.NX.1170.LR 38MM
Hublots hemsida har samma ref som Mywatch använder.

Men vad är egentligen skillnaden ? e det bara skeletonvisarna som skiljer gamla från nya ?
38mm är väldigt, väldigt litet, har du provat strlken live?
 

Rey

Rolex
Hej !
Tyckte också att den va sjukt liten..
dock vart det en annan klocka till slut.

Ganska intressant det där med storlekar, fattar egentligen inte varför vi stirrar oss så blinda på antalet millimetrar, handlar om så sjukt mkt annat annat när det kommer till hur de upplevs på handleden. 38mm Hublot känns fan nog mindre än 34mm Rolex OP.

Vad blev det för klocka till slut då?
 

Gabriel90

Panerai
Ganska intressant det där med storlekar, fattar egentligen inte varför vi stirrar oss så blinda på antalet millimetrar, handlar om så sjukt mkt annat annat när det kommer till hur de upplevs på handleden. 38mm Hublot känns fan nog mindre än 34mm Rolex OP.

Vad blev det för klocka till slut då?
Köpte faktiskt denna i 36mm som satt perfekt.
IMG_3782.JPG
 
H

Hysteria

Guest
Tja.
Av ren nyfikenhet - vad skulle panelen här inne säga att en SOBB utan box/cert är värd? Titanium Ceramic 45mm.
Inte världens mest högkvalitativa bilder men se nedan för skicket..
IMG_3200.JPG
IMG_3201.JPG
IMG_3202.JPG
IMG_3203.JPG
IMG_3204.JPG
 
Topp